מחדל אבטחה במטה הארצי של המשטרה בירושלים: בזמן שהמשטרה נלחמת בתופעת השוהים הבלתי-חוקיים, שב"ח פלסטיני מחברון חדר למטה הארצי מספר פעמים. המשטרה עצרה את החשוד, שוהה בלתי-חוקי מחברון בן 57, שנכנס לישראל שלא כחוק ואף התחזה לאדם אחר ועבד בשיפוצים במטה המשטרה. הסיפור נחשף ב-mynet ירושלים על ידי לירן תמרי.
1 צפייה בגלריה
השב"ח התחזה לגיסו, ועבד בשיפוצים במטה הארצי. ארכיון
השב"ח התחזה לגיסו, ועבד בשיפוצים במטה הארצי. ארכיון
השב"ח התחזה לגיסו, ועבד בשיפוצים במטה הארצי. ארכיון
(צילום: מאיר אזולאי)
הוא הציג בטלפון שלו למאבטחים בכניסה למטה את צילום תעודת זהות של גיסו, ונתפס באחת מהבדיקות. עם זאת, הוא דבק בגרסתו והזדהה כגיסו, ורק לאחר מכן שינה את גרסתו והודה כי התחזה לו.
עו"ד פיראוס דראושה, שמייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית את החשוד, טען בדיון: "החשוד הסתכן כדי לעבוד ולפרנס את משפחתו. למזלו הרע מקום העבודה בו היה אמור לעבוד הוא המטה הארצי, אם היה מדובר במקום אחר המשטרה לא הייתה מגיעה לבית המשפט לבקש את מעצרו".
בית משפט השלום שחרר אותו למעצר בית בתנאים מגבילים, והחליט כי ישהה בבית של תושבת ירושלים בעלת תעודת זהות כחולה. המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע לשחרורו כדי להגיש ערעור על ההחלטה לשחרורו.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "החשוד נכנס למתחם מטא"ר בהצגת תיעוד מזויף לביצוע עבודות שהנן באחריות קבלן חיצוני. לאחר שעלה לגביו החשד, נבדק, ונמצא כי התחזה לאחר ומדובר בשוהה בלתי חוקי בישראל. החשוד נעצר ונחקר. נדגיש כי בעת כניסתו למתחם נבדקה כבודתו כמקובל וגורמי אבטחה ליוו את מהלך עבודתו כך שלא הייתה לחשוד אפשרות להסתובב במתחם. בכל מקרה האירוע יתוחקר ויופקו לקחים".