בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל בצהריים (שישי) את ערעור המשטרה על החלטת בית משפט השלום בעיר לשחרר למעצר בית למשך שבוע את תושבת חיפה (46), שנעצרה בחשד שניסתה להרעיל את בעלה, רופא בכיר בן 49 בבית החולים בני ציון בעיר. בהתאם להחלטת השופט רון סוקול, החשודה תישאר במעצר שלושה ימים נוספים.
1 צפייה בגלריה
בית חולים בני ציון
בית חולים בני ציון
בית חולים בני ציון
(צילום: י.א)
לפי החשד, בשבוע שעבר האישה מהלה כמה תרופות והכניסה אותן למשקה של בעלה. בעקבות זאת הרופא חש ברע בזמן עבודתו. הוא נבדק על-ידי עמיתיו בבית החולים, והם החליטו לאשפזו. "מדובר בחשד חמור מאוד וכך אנו מתייחסים לזה", אמר גורם משטרתי. לצד חשד לניסיון רצח, נבדק גם החשד שהאישה ניסתה לטשטש את הבעל ולא רצתה לגרום למותו. פרטיהם המזהים של השניים אסורים לפי שעה לפרסום.
לפני כמה ימים נפתחה חקירה סמויה במשטרה, בעקבות מידע שהתקבל מבית החולים בדבר החשד להרעלת הרופא. החקירה הוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב כרמל. במהלך החקירה הסמויה עלה חשד שאשתו של הרופא ניסתה להרעילו. אתמול הוחלט להעביר את החקירה לשלב הגלוי שלה, ובלשי היחידה עיכבו אותה לחקירה בחשד לביצוע המעשה.
בדיון המוקדם שנערך בבית משפט השלום, אמר נציג המשטרה כי יש עוד 12 אנשים שצריכים להיחקר: "הבעל הוא רופא שמבצע פעולות רפואיות מאוד מסובכות והחולים תלויים בו, והוא היה תחת השפעת כדורים שניתנו לו. יש מסוכנות אם היא תשוחרר לחלופת מעצר". לדבריו, יש חשד סביר בחקירה.
עורכת הדין מונא אבו אליונס חטיב, שמייצגת את החשודה מטעם הסנגוריה הציבורית, אמרה בדיון כי מרשתה קשרה את עצמה לאירוע. "היא מעולם לא רצתה לפגוע בבן הזוג שלה ואפשר לשחררה למעצר חלופי, היא קשרה את עצמה לאירוע שמיוחס לה ולא תגרום לכל שיבוש. אבקש לשחררה בתנאים מגבילים".
מונא אבו אליונס חטיב עורכת הדין של החשודהעו''ד מונא אבו אליונס חטיבצילום: שרון צור
השופט אבישי קאפומן ציין בין השאר בהחלטה כי "לאחר שבדקתי את חומר הראיות שוכנעתי כי קיים חשד סביר לכך שהחשודה עברה את העבירה המיוחסת לה, ואף קושרת את עצמה לעבירות. עם זאת מצאתי כי במקרה זה ניתן להשיג את מטרת המעצר בחלופה ראויה אשר תבטיח את השלמת החקירה באופן תקין".
אחותה של האישה החשודה הודיעה בבית המשפט כי היא מוכנה לקחת אותה ולשמור עליה במעצר בית בביתה שבחיפה. האחות, עובדת סוציאלית, הבהירה בדיון: "אני מבינה שאני אהיה צמודה לאחותי שחשודה, אני אשמור עליה". בעקבות כך, השופט ציין כי ניתן לאפשר לחשודה לצאת לחלופת מעצר אצל האחות בחיפה בערבות של 5,000 שקלים.
ואולם, המשטרה הגישה כאמור ערר לבית המשפט המחוזי על ההחלטה לשחרר את החשודה למעצר בית. נציג המשטרה אמר בדיון זה: "יש מסוכנות וחשש לשיבוש הליכי חקירה. יש לנו פעולות רבות לבצע, פעולות שקשורות לגביית עדויות מעורבים ויש לנו חשש לשיבוש הליכי חקירה. אנחנו בעידן קשר טכנולוגי אחר, וקשה לעקוב. אנחנו מתנגדים לשחרורה של החשודה למעצר בית".
פרקליטתה של החשודה אמרה בדיון בבית המשפט המחוזי: "היא לקחה אחריות על המעשים, קשרה את עצמה למעשים, וניתן לשחררה למעצר אצל אחותה במעצר בית מלא בחיפה. מצבה הבריאותי והנפשי קשה מאוד, צריכים לקדם את החקירה, אחותה עובדת סוציאלית, יפקחו עליה במעצר בית מלא בחדר בבית, לא יהיה לה קשר בכלל לעולם החיצון".

"הבעל חש מסוחרר"

השופט רון סוקול החליט להפוך את החלטת בית משפט השלום: "לפי החשד, החשודה הכניסה למשקאות ששתה בעלה חומרים מסוכנים וגרמה לפגיעה בריאותית וגופנית בבן הזוג. מיוחסים לה שימוש בנוזל ובחומר לשם השחתת הגוף, תקיפה הגורמת חבלה בבן הזוג, עבירה בחומרים מסוכנים ושימוש בחומר המזוהה כמסוכן. קיים חשד שהמשיבה החדירה חומרים למשקאות בעלה המשמש כרופא בבית החולים בני ציון. הוא חש מסוחרר וכנראה סבל בבריאותו עד שהדבר התגלה והפעילות הופסקה.
"החשודה נעצרה והודתה בחלק מהחשדות המיוחסים לה. בית משפט השלום קבע שיש חשד סביר שהחשודה ביצעה את החשדות שמיוחסים לה ושחרר אותה למעצר בית אצל אחותה. בדיון בבית משפט השלום נטען עוד כי אין חשש ממשי לשיבוש הליכי החקירה. הערר שהוגש לפניי היא טענה שהפגיעה בבן הזוג שמשמש כרופא סיכנה אולי מטופלים נוספים, ויש חשש לשיבוש מצידה של החשודה".
פורסם לראשונה: 10:50, 22.07.22