2 צפייה בגלריה
כלבת הגישוש בריטני והכלבנית נטלי
כלבת הגישוש בריטני והכלבנית נטלי
כלבת הגישוש בריטני והכלבנית רס"ר נטלי ישראל
(צילום: גיל נחושתן)
כבר שמונה שנים משרתת רס"ר נטלי ישראל במשטרה, ארבע מתוכן על תקן הכלבנית הצמודה של בריטני במחוז הצפוני. היא כבר יודעת שאפשר לסמוך על כלבת הרועה הגרמני, שיש לה עבר עשיר של תפיסות סמים ואמצעי לחימה. אבל אפילו היא הופתעה כשהלוחמת הקרבית הנועזת על ארבע הובילה לפני מספר ימים, כמעט עצמאית, מבצע לתפיסת נשק בסכנין.
המבצע הנועז של בריטני החל בעקבות צו חיפוש שהוצא לאחת הדירות בעיר, בחשד לאחזקת אמצעי לחימה, סיפרה פקד עדי אוחנה, ראש משרד החקירות במרחב גליל. אלא שבעוד שנשוא הצו לא היה בדירה, הבחין כוח מג"ב שהתלווה לשוטרים בתנועה חשודה בבניין. בינתיים החלה בריטני למשוך בחוזקה את רס"ר ישראל לעבר הקומה השנייה, אף שלא היה מידע מוקדם לגבי אחזקת אמצעי לחימה שם.
"מניסיון אני כבר יודעת שכשהיא מושכת, אז אני משחררת", שחזרה רס"ר ישראל, "אז נתתי לה לרוץ למעלה. בשלב הזה בריטני ממש הובילה את הכוח, כשאני והבלשים של התחנה נמצאים מאחוריה. ואז היא משכה אותנו לחדר, והתחילה לסמן לי כלפי מעלה, לעבר מקום גבוה שהיא לא מצליחה להגיע אליו. ניסיתי להבין למה היא מתכוונת ואז ראיתי חלון. כשפתחנו אותו, היא קפצה ושלפה את האקדח שהיה מהצד השני שלו, ולידו הייתה מונחת שקית שחורה מלאה בקליעים. זו הייתה תפיסה שלה נטו", מתגאה רס"ר ישראל.
2 צפייה בגלריה
כלבת הגישוש בריטני והכלבנית נטלי
כלבת הגישוש בריטני והכלבנית נטלי
רס"ר נטלי ישראל ובריטני. "הכשרתי אותה להיות לוחמת שטח"
(צילום: גיל נחושתן)
בתמורה להצטיינות היתרה בביצוע המשימה, קיבלה בריטני צ'ופר מפנק - את כדור המשחק החביב עליה. "הכלבים מקבלים מאיתנו כל הזמן את האוכל הכי איכותי שיש", הסבירה רס"ר ישראל, "אבל בריטני אוהבת את כדור המשחק הזה אפילו יותר מאוכל. הכדור זה נמצא עליי כל הזמן, וברגע שהיא עושה תפיסה טובה, היא מיד מקבלת אותו".
ישראל בת ה-29, נשואה ואם לבת, ממושב בעמק יזרעאל, מלווה את בריטני בת החמש מאז שנחתה בארץ מצ'כיה. "אני קלטתי אותה, אילפתי אותה והכשרתי אותה להיות לוחמת שטח להרחת סמים ואמצעי לחימה", סיפרה.
את האהבה שלה לבעלי חיים ספגה רס"ר ישראל מאביה, ששימש במשך שלושים שנה כפרש משטרתי במחוז הצפוני. "גדלתי כילדת טבע. מגיל אפס יש לי כלבים בבית, לבת מצווה קיבלתי במתנה סוסה, ותמיד חלמתי להיות כלבנית במשטרה. גם כילדה הייתי מגיעה אל אבא שלי לעבודה ומבלה שם עם הסוסים והכלבים במדור בעלי חיים. לשמחתי, הצלחתי להגשים את החלום".
התושייה שהפגינה בריטני הובילו את לשכת התביעות של המחוז הצפוני להגיש כתב אישום השבוע נגד טארק אבו-ריא, בן 43 מסכנין. הוא מואשם בהחזקת נשק שלא כדין ובהחזקת תחמושת, והפרשה תידון בבית משפט השלום בעכו. "בזכות בריטני הגיבורה הצלחנו לשים יד על אקדח ועל עשרות קליעים, שהיו עלולים לפגוע בחיי אדם", סיכמה פקד אוחנה, "בכלל, הכלבים משמשים כסוג של מכפלת כוח עבורנו בעבודה".
עו"ד באסל פאלח, שמייצג את הנאשם, מסר בתגובה: "הלקוח שלי כופר בכל סעיפי האישום, וטוען שהופלל על ידי משפחה יריבה. האקדח והתחמושת לא שייכים לו. הוא אדם נורמטיבי לחלוטין, הוא סועד את בני משפחתו. מדובר באזרח שעושה רק טוב לחברה, ומעולם לא היה מעורב בעבירות פליליות".