ראש ה-FBI כריסטופר ריי הודיע היום (רביעי) על סיכול מתקפת סייבר איראנית בבית חולים לילדים בבוסטון. לדבריו ההאקרים – שפעלו בחסות השלטון האיראני – ניסו לשבש את השירותים הניתנים לילדים החולים. ריי אמר שמתקפת הסייבר שסוכלה היא "אחת המתועבות ביותר שראיתי אי פעם", ושמדובר בדוגמה לסכנה הגוברת שנשקפת לבתי חולים ולתשתיות חיוניות מצדם של ההאקרים.
2 צפייה בגלריה
האקר האקרים מתקפת סייבר אילוסטרציה
האקר האקרים מתקפת סייבר אילוסטרציה
"אחת המתקפות המתועבות שראיתי", אמר ראש ה-FBI
(צילום: רויטרס)
בנאום בבוסטון קולג' אמר ריי שמתקפת הסייבר סוכלה ביוני 2021, ושה-FBI הצליח לסכל אותה לפני שההאקרים גרמו נזק לרשת המחשבים של בית החולים. "קיבלנו דיווח מאחד השותפים המודיעיניים שלנו, שמצביע על כך שבית החולים לילדים בבוסטון עומד להיות יעד למתקפה", אמר ראש ה-FBI. "חוליית הסייבר שלנו בבוסטון הבינה את חומרת המצב, ומיהרה ליידע את בית החולים".
ראש הבולשת הפדרלית אמר שה-FBI הצליח לפעול במהירות. "תגובה מהירה של כל המעורבים – במיוחד בבית החולים – שמרה גם על הרשת, וגם על הילדים החולים שתלויים בה", הוסיף.
2 צפייה בגלריה
כריסטופר ריי, ראש הבולשת הפדרלית
כריסטופר ריי, ראש הבולשת הפדרלית
כריסטופר ריי, ראש הבולשת הפדרלית
(צילום: רויטרס)
בבית החולים לילדים בבוסטון יש יותר מ-400 מיטות, והוא נחשב לאחד מבתי החולים המובילים לילדים בארה"ב. ריי אמר בחודש מרץ שהאקרים שפעלו בחסות השלטון בטהרן עמדו מאחורי מתקפת סייבר בבית חולים לילדים, אך לא ציין פרטים נוספים על המקרה.
ראש ה-FBI פירט על מתקפת הסייבר שסוכלה אשתקד בבית החולים בבוסטון, בשעה שהזהיר מהסכנה ההולכת וגוברת של מתקפות שמבוצעות לדרישת ממשלות במדינות דוגמת איראן, רוסיה, סין וצפון קוריאה. הוא הזהיר שכתוצאה מכך האיום על חברות ותשתיות אמריקניות גדל.