ממשלה עדיין אין, אבל הכנסת ה-25 כבר סוערת בעקבות מינויו המסתמן של יו"ר המפלגה שמתנגדת ללהט"ב לתפקיד בממשלה הבאה: יום אחרי שהליכוד ונעם בראשות ח"כ אבי מעוז חתמו על הסכם קואליציוני לקראת הממשלה השישית בראשותו של בנימין נתניהו, אמר סגן השר המיועד בישיבת סיעתו בצהריים (שני) כי "נושא מצעדי הגאווה לא מופיע בהסכמים הקואליציוניים". ynet העביר בשידור חי את ישיבות הסיעות בכנסת.
מעוז אמר עוד: "אני מודע לכל קולות הנהי והדאגה, לשיימינג ולהכפשות שמופנים כלפיי, לצד הרבה מאוד קולות של אהדה ושל תמיכה שאני מקבל. קיבלתי הבוקר הודעה מהמ"פ שלי לשעבר ששירתי לצידו כ-30 שנה בסדיר ובמילואים. הוא כתב לי: 'ברכותיי על הצטרפותך לממשלה. אצלי אתה עומד על הנגמ"ש בלבנון, פוקח עין ומתפלל עת הסתערנו על אויבינו. איש עשייה לאומית ציונית'.
"אני פונה מכאן לכל עם ישראל: אל תתבלבלו, אין מה לדאוג. אחיכם ובשרכם אנוכי. באתי לשרת את מדינת ישראל ואת כל תושביה על פי אמונתי ודעותיי. אמשיך בכך בנחישות, ברגישות לכל אדם ובאהבה למדינת ישראל ולכל אחד ואחד מתושביה. אני אוהב כל אחד ואחד מישראל וגם לא מישראל, כל אדם שנברא בצלם אוהב אותו. את ביטול מצעדי הגאווה לא דרשתי בהסכמים הקואליציוניים. זה לא עלה במשא ומתן עם הליכוד".
4 צפייה בגלריה
אבי מעוז
אבי מעוז
אבי מעוז
(צילום: עמית שאבי)
נעם היא המפלגה השנייה שחתמה על הסכם עם הליכוד, אחרי שבסוף השבוע נחתם הסכם ראשון עם מפלגת עוצמה יהודית של איתמר בן גביר. במקביל נמשכים המגעים של הליכוד עם ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית.
לפי ההסכם של הליכוד עם נעם, תוקם רשות לזהות לאומית-יהודית במשרד ראש הממשלה, שבראשה יעמוד יו"ר המפלגה מעוז. הוא ימונה לתפקיד סגן שר ויהיה אחראי גם על כמה יחידות ובכללן ארגון "נתיב" שפועל להידוק הקשר של יהודים מברית המועצות לשעבר עם מדינת ישראל.
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ואבי מעוז
בנימין נתניהו ואבי מעוז
ראש הממשלה המיועד נתניהו וסגן השר המיועד מעוז

שר האוצר היוצא ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר בישיבת סיעתו: "שמעתי על ההתבטאות של אבי מעוז, שלאחרונה אמר ש'חוק השבות' משמש להכנסת גויים למדינת ישראל. למנות אותו להיות ממונה על 'נתיב' זה למעשה לגרום לחסימת נתיב העלייה לכל יוצאי חבר העמים.
"אני לא יודע מה בכלל ההתייחסות לזה של ראש הממשלה המיועד, אבל כדאי להזכיר שברגע זה משרתים בצבא הגנה לישראל 5,500 חיילים שלא יהודים לפי ההלכה, ומבחינתי יותר יהודים מכל חברי הישיבות ביחד. כנראה שגם אותם אבי מעוז רוצה לחסום מכניסה לחברה הישראלית".
4 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
"לגרום לחסימת נתיב העלייה לכל יוצאי חבר העמים". ליברמן
(צילום: עמית שאבי)
שר הביטחון היוצא ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר בישיבת סיעתו: "דגל שחור הוא המקום שבו שיקול פוליטי בא על ביטחון שיקול ביטחוני ועלול לסכן חיי אדם. אפשר לעשות תיקוני חקיקה, סגירת גוף שידור שגם לזה אנחנו מתנגדים - אפשר לפתוח גוף חדש. אבל כשמישהו פוגע בביטחון - זה דגל שחור".
גנץ אמר על מינוי המסתמן של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר לתפקיד השר לביטחון לאומי: "ביטחון לאומי אינו שם של משרד ממשלתי, ביטחון לאומי זהו סך הפעולות שמאפשרות יציבות של הממשלה ויכולת ישראל לקדם את כלל יעדיה הלאומיים. לצערי, במשא ומתן הקואליציוני הנוכחי נראה שעושים לא רק טעויות סמנטיות אלא טעויות שיכולות להביא לטעות ביטחונית. אני לא יודע מי יהיה שר הביטחון הבא, אבל אני קורא לו לעמוד בתוקף מול כל ניסיון לשלוט בהפעלת הכוח".
4 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
גנץ בישיבת סיעתו
(צילום: עמית שאבי)
שרת התחבורה היוצאת ויו"ר העבודה מרב מיכאלי התייחסה גם היא למינוי המסתמן של מעוז בממשלת נתניהו. לדבריה, "מפלגות השנאה וההדרה מחובקות על-ידי נתניהו בחיבוק חם בגלל המשפט. ככה משתלטים על הגה המדינה גורמים קיצוניים, 'עשבים שוטים', גורמים שמסכנים את מדינת ישראל וכך גם נתניהו.
"קו ישיר מחבר בין האלימות של מתנחלים ושל אנשים מוסתים נגד אזרחים וערבים, נגד אלימות שישראלים חווים כל יום ושעה ברחוב. כדי לעצור את האלימות הזאת אנחנו חייבות לחזות באופק אחר, מדיני, ליברלי. כי בלי ליברלי תהיה רדיפה על כל מי שהוא לא סטרייט. בלי אופק מדיני נמשיך להפעיל אלימות ולחוות אלימות במחסומים דור אחרי דור. מילת המפתח היא סובלנות, קבלת האחר והאחרת, שלום".
ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית), שמיועד לתפקיד סגן שר הכלכלה, אמר היום לאולפן ynet בהתייחסו למינוי הצפוי של מעוז: "הוא לא קרוב אלינו ואני מוכרח לומר שאני לא מסכים איתו על כל דעותיו וזה בסדר, כמו שיש לי חברים שדעותיהם שמאלניות ואני אוהב אותם ומכבד אותם. אני חושב שבסופו של יום צריך להסתכל על הדברים בצורה מאוד פרגמטית כדי להביא לממשלת ימין מלא-מלא".
מה זה אומר שהבן אדם הזה יהיה עכשיו אחראי על הזהות היהודית שלנו? "נושא הזהות היהודית הוא לא נושא שאמור לפגוע באף אחד, אלא לחזק את החזק. לתת יותר מענים בנושאים של דת, נושאים של זהות. זה לא קשור לזהות מינית אלא קשור לזהות יהודית".
מעוז רוצה להוציא את ארגון הנוער הגאה איגי ממערכת החינוך. "אני מכיר את הפעילות שלהם, דווקא השבת ישבתי עם חבר מהקהילה הגאה והוא סיפר לי על העבודה החשובה שהם עושים בנושא הנוער שנמצא במצוקה. אני מברך על כל ארגון שמציל נער שנמצא במצוקה. כל מי שמציל נערים במצוקה, עושה בעיניי עבודת קודש".