2 צפייה בגלריה
מיכאל גביש ז"ל
מיכאל גביש ז"ל
"לפני הכול הוא היה בן אדם". מיכאל גביטש ז"ל בבית הדיור המוגן
"אל תשליכני לעת זקנה ככלות כחי אל תעזבני", אומר הפסוק הידוע מספר תהילים. מיכאל גביטש, שנפטר לאחרונה בגיל 94, הוקיר תודה לצוות המטפלים שטיפל בו במסירות בדיור המוגן "פסגות חן" בחיפה במשך שנים ארוכות - ובצוואתו הוא השאיר סכום כסף נאה למען רווחת אנשי הצוות.
מיכאל התגורר בדיור מוגן עם רעייתו, אך מאז שהיא נפטרה, לפני כחמש שנים, הוא נותר שם בודד. אנשי הצוות סיפרו כי הוא ראה בהם ובדיירים השכנים שלו כבני המשפחה שלו. עוד סיפרו כי הוא היה "דייר מיוחד", שנהג להשתתף בכל הפעולות במקום, העריך את האנשים שליוו אותו ותמיד הקפיד לברך ולהודות להם.
במהלך חגי תשרי מיכאל הלך לעולמו בשיבה טובה. כשצוואתו נפתחה, התברר כי הוא ביקש להעביר סכום של 100 אלף שקל לטובת רווחתם של אנשי הצוות, כאות תודה לטיפול המסור שלהם בדיירים. הכסף ניתן "כדי שיהיה להם כוח להשקיע גם בדור הבא", הסביר בצוואתו.
2 צפייה בגלריה
מיכאל גביש ז"ל
מיכאל גביש ז"ל
"היה אדם מוכשר, בעל ידע רב וזיכרון פנומנלי" מיכאל גביטש ז"ל
ב"פסגות חן" התרגשו מאוד מהמעשה. "מיכאל ז"ל היה איש נדיר, אחד בדור, ג'נטלמן אמיתי", סיפרה נורית מצליח, מנהלת התרבות. "קודם כול ולפני הכול הוא היה בן אדם. הגון, צנוע, בעל ידע נרחב. הוא גם תרם רבות והיה איש של המון פעלים. תמיד אוהב אותו ואזכור אותו".
מניה אשכולות, שמתגוררת במקום, והייתה חברה של מיכאל ושל אשתו, הוסיפה: "מיכאל היה ערירי וכשהלך מאיתנו לא ישבו אחריו שבעה. הוא היה אדם מוכשר, בעל ידע רב, בעל זיכרון פנומנלי. כולנו זוכרים את הרצאותיו כאשר הביא לנו פרשיות שונות מן העבר, כולל שמות ותאריכים ששלף בקלות מן הזיכרון. הוא התנדב ועשה רבות למען בית החולים בני ציון והיה ממנהלי ארגון עולי מרכז אירופה. נזכור אותו תמיד".
ואילו חיים ישראלי, מנכ"ל רשת הדיור המוגן של "פסגות כרמל" בחיפה, שאליה שייך בית ההורים, סיכם: "המחווה הזו היא הבעת אמון בשירות וביכולות של הצוות המקצועי לתת מעצמו למען דיירנו, ואנחנו מתכוונים לעשות למען העובדים כצוואתו - לתת להם את הכוח להמשיך באותה הדרך".