פרטים חדשים על הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר: בדיווח ב"וושינגטון פוסט", המתבסס על שני גורמי מודיעין במזרח התיכון ובכיר אמריקני לשעבר המעורה בנושא, נטען כי ממסמכים שנמצאו אצל מחבלים שחוסלו עולה כי ייתכן שארגון הטרור התכוון להגיע עד ליהודה ושומרון.
המחבלים הצליחו לחדור במתקפת הפתע עד לאופקים ולבסיס "אורים" של יחידת 8200, הנמצאים במרחק 22 ק"מ מהרצועה, למעשה באמצע הדרך בין עזה לגדה המערבית. לפי הדיווח, מסמכי מודיעין ומפות שנמצאו שמרמזים על אותה כוונה להגיע עד לגדה המערבית.

"ידענו מהחקירות שחמאס הגיעו עם תוכניות מפורטות לגבי המתקפה, כולל איזה מפקד צריך לאנוס את מי במקומות שונים", אמר לעיתון האמריקני שר הביטחון יואב גלנט.
בדיווח נכתב כי הממצאים אישרו את היסודיות של מאמצי איסוף המודיעין של חמאס לפני המתקפה. מחבלים שחוסלו נשאו מפות ברזולוציה גבוהה, שלפי הערכה הופקו על ידי רחפנים בגובה של 50 מטר, כנראה בקיץ, לפי היובש של המטעים שבתמונות.
אחד מצוותי התקיפה צויד בתמונות לוויין, שעליהן סימונים המראים את הדרכים הקרובות ביותר משכונת שג'אעיה בעזה למקום הפריצה בגדר. במפות סומנה גם הכניסה האפשרית של המחבלים, דרך שתי נקודות - כניסה קדמית ואחורית לקיבוץ.
הכותרת
המלחמה על ביטחון היהודים בעולם
26:33

אתרים שסומנו כ"אמבוש 1" ו"אמבוש 2", בכבישים הראשיים הסמוכים הראו מקומות שבהם מחבלים יקימו מחסומים ומלכודות כדי לחסום ניסיונות חילוץ.
ליחידה אחרת הייתה רשימה מפורטת של נשק ותחמושת שהם היו אמורים לבזוז בעלומים, קיבוץ שהמחבלים לא הצליחו לחדור אליו, וכונה "משימה 502" במסמכים.
לצד מפות ומסמכים נוספים, רבים מהמחבלים שחוסלו היו מצוידים גם באזיקים ובמכלי גז, וכן בהנחיות כיצד לשרוף בתים. עדי ראייה וכוחות ההצלה אמרו כי המטרה בכך הייתה לגרום לתושבים לצאת מהממ"דים. אבל רבים מהתושבים נשארו בממ"דים, ומצאו את מותם בטבח האכזרי.
בכיר ישראלי אמר כי לפי ההערכות, חמאס לא התכוון להסתפק בכך: "הם תכננו שלב שני, כולל חדירה לערים מרכזיות ולבסיסי צבא".