אבל כבד ירד על קיבוץ שדה אליהו ועל תיכון שק"ד דרכא בשדה אליהו, בהיוודע דבר מותו של רס"ר איתן נאה, 26, בן הקיבוץ והחלל השישי מבין בוגרי התיכון.
נפרדים מאיתן נאה ז"ל
(צילום: אביהו שפירא)
"אנחנו בבוקר קשה, הבוקר התבשרנו שבוגר שישי שלנו נהרג. להכניס את השישה האלה לחבילה זה לעשות עוול, כל אחד מהאנשים האלה זה סיפור שלם בחייו, כל אחד מהם הוא עולם ומלואו, כל אחד מהם הוא סיפור גבורה שלם במהלך המלחמה. אנחנו כואבים כמובן את לכתם, אנחנו, ברוך השם, מקבלים אלינו לבית הספר תלמידים שמתחנכים בבתים שלהם על ערכי הציונות הדתית, מסירות למען העם והארץ. הם משרתים בחוד החנית של החברה הישראלית, ולצערנו יש לזה גם מחיר...", ספד עמרי עמירם, מנהל תיכון שק"ד דרכא.
בשק"ד דרכא לומדים כ-900 תלמידים ותלמידות שמגיעים מיישובי הגולן בצפון ועד למושב שדה יעקב שבעמק יזרעאל. הוא נחשב לאחד מבתי הספר המובילים בישראל בנתוני הגיוס לשירות משמעותי ובתוצאות הבגרויות.
2 צפייה בגלריה
עמרי עמירם
עמרי עמירם
מנהל בית הספר עמרי עמירם לצד תמונות החללים
(צילום: אביהו שפירא)
"אני לא יודע מה אומרים לתלמידים בבוקר כזה", הודה עמירם, "אני חושב שבעיקר צריך להאמין. צריך לעבוד קשה כדי לשמור על שגרה, יש לנו צוות מסור של מורים ומחנכים שמוסר את נפשו כדי שתהיה כאן שגרה".
שירה צרפתי, רכזת בבית הספר שלימדה את איתן נאה במגמת ארץ ישראל, סיפרה עליו: "איתן היה מה שאנו מאמינים בו, איש של ערכים בצורה איתנה, יצוקה, זה שתמיד ראשון לסחוב, ראשון להתנדב, שאומרים לו לעשות משהו פעם אחת והוא עושה. הוא היה אדם מכבד שמדבר בנעימות. אני לא זוכרת פעם אחת בחיים שהוא הרים את הקול או צעק".
2 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') איתן נאה ז"ל
רס"ר (במיל') איתן נאה ז"ל
רס"ר (במיל') איתן נאה ז"ל. אביו: "מבקש מכולם להפסיק לריב"
(באדיבות המשפחה)
אבישי נאה, אביו של איתן, שיתף בכאב בבקשתו המיוחדת: "אני מבקש מכולם להפסיק לריב, אם נצליח לקטוע את שיח שנאת החינם בינינו, שהיה כאן בחודשים האחרונים, ארגיש שהעקדה הזו לא היתה לחינם! אחרי שהקרבתי את היקר לי מכל, הבקשה שלי היא לא אישית, אלא עבור עם ישראל, די לשיח השנאה!".
יוסי נאה, סבא של איתן סיפר בכאב: "זו לא סתם הודעה קשה ועצובה, זה הנכד הגדול שלנו. בגלל שהוא נכנס לרצועה, יכולתי לדבר איתו בפעם האחרונה לפני חודש. הוא היה ממש פרח, אהב את הארץ, אהב את המולדת, אהב את הקיבוץ, אהב לעבוד ולעזור. הוא היה בחור חזק, גבוה, יפה ונהדר. אהבת הארץ שלו הייתה בלתי רגילה, הוא אהב לטייל וללכת ברגל כמה שיותר".