השוטר מכה את הפלסטיני
(צילום: יש דין )

בתיעוד מטריד מהשומרון, שצולם ביום רביעי האחרון בכביש 60 באזור כפר חווארה, נראה שוטר הולך במהירות לכיוון פלסטיני - ומכה אותו באגרוף. לאחר מכן השוטר אוחז בפלסטיני, ומוסיף מכה אחת נוספת, תוך שזה מנסה להתגונן. בצילום נוסף מהמקום נראה אחד השוטרים שולף את נשקו.
2 צפייה בגלריה
שוטר תועד מכה פלסטיני בשומרון
שוטר תועד מכה פלסטיני בשומרון
התקרית ליד חווארה
(צילום: יש דין )
2 צפייה בגלריה
שוטר תועד מכה פלסטיני בסומרון
שוטר תועד מכה פלסטיני בסומרון
השוטר ששלף אקדח
(צילום: יש דין )
בבירור שערכה משטרת מחוז ש"י עלה כי השוטרים סייעו לנהגת שנסעה בכביש. הנהגת סיפרה כי כמה פלסטינים הקיפו את רכבה, ירקו עליו וקיללו אותה. השוטרים, שראו את המתרחש, רצו לעזרתה. מנגד, תחקירן "יש דין" שתיעד את המקרה טען שהפלסטינים הלכו על המדרכה ולא תקפו את הנהגת.
ממשטרת ישראל נמסר: "מבלי להמעיט בחומרת הדברים, מדובר בתיעוד חלקי שאינו משקף את האירוע במלואו ומתחילתו. כוח משטרה שעבר בכביש 60 סמוך לחווארה הבחין באישה יושבת ברכב, תוך שמתגודדים סביבה כמה פלסטינים שעל פי החשד חסמו את דרכה, קראו לעברה קריאות וירקו לכיוון רכבה. במטרה לסייע לבחורה ולאפשר את המשך נסיעתה, פעלו השוטרים כדי לפנות את הצעירים מהכביש ולהרחיקם מהמקום. חרף האמור, התנהלות השוטר ואופן הטיפול באירוע ייבדקו".
מארגון יש דין נמסר: "בזמן שמתנחלים אלימים מבצעים פרעות, תוקפים פלסטינים בחווארה ופוצעים מתנדבים ישראלים שהגיעו לנטיעות בבורין, בוחר שוטר לתקוף באלימות תלמיד תיכון פלסטיני. בכך הוא מדגים את היחס של המשטרה כולה ויתר גורמי אכיפת החוק לפלסטינים החיים תחת כיבוש. כך נראית משטרה במשטר אפרטהייד".