העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה דיווח הבוקר (שבת) מפי מקורות בחמאס כי הדיונים סביב עסקה לשחרור חטופים מרצועת עזה עוסקת ב-50 אזרחים, שעבור שחרורם דורש ארגון הטרור שחרור של כ-700 אסירים שסובלים ממצב בריאותי ירוד, לצד שחרור של נשים וילדים שמוחזקים בבתי הסוהר בישראל.

המקורות טענו כי הפלישה הישראלית לשטח הרצועה אמש נועדה לבחון את יכולות צה"ל להתקדם, וכדי לסקור את עוצמת ההגנה של חמאס. בצה"ל אמרו הבוקר כי חמאס מנהל מניפולציות שקריות רבות לגבי עסקאות שחרור כאלה ואחרות - מתוך מטרה לקנות זמן ללא פעולה קרקעית. בצבא מאמינים כי הרחבת המהלך הקרקעי דווקא ילחץ על ארגון הטרור להגיע לעסקה.
רונן נאוטרה, אביו של עומר נאוטרה שנחטף לרצועת עזה, אמר הלילה באירוע קבלת שבת עם משפחות החטופים והקהילה היהודית בוושינגטון כי "אנו דורשים מקבינט המלחמה להסביר איך הפעולה הקרקעית לא מסכנת את החטופים". משפחות החטופים קראו לנתניהו, גלנט וחברי קבינט המלחמה לפגוש אותן מיד. "הלילה הזה היה הנורא מכל הלילות. זה היה לילה לבן וארוך על רקע הפעולה הגדולה של צה"ל ברצועה, ואי ודאות מוחלטת לגבי גורל החטופים - שנתונים גם הם להפצצות כבדות", אמרו.

4 צפייה בגלריה
הפגנה הפגנת תמיכה ב ישראל בקריאה להשבת חטופים ב וושינגטון ארה"ב אנדרטה לינקולן חרבות ברזל מלחמה רצועת עזה
הפגנה הפגנת תמיכה ב ישראל בקריאה להשבת חטופים ב וושינגטון ארה"ב אנדרטה לינקולן חרבות ברזל מלחמה רצועת עזה
משפחות החטופים בוושינגטון. "הלילה היה נורא מכל הלילות"
(צילום: AP)
המשפחות הוסיפו: "חרדה, תסכול, ובעיקר כעס עצום על כך שאף אחד מקבינט המלחמה לא טרח להיפגש עם משפחות החטופים כדי להסביר להן דבר אחד — האם הפעולה הקרקעית מסכנת את שלומם של 229 החטופים בעזה. המשפחות חרדות לגורל יקיריהם ומחכות להסבר. כל דקה שעוברת מרגישה כמו נצח. אנחנו דורשים משר הביטחון יואב גלנט וחברי קבינט המלחמה — להיפגש איתנו".
לפני קבלת השבת בוושינגטון, נפגשו נציגי משפחות החטופים עם סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס, שאמרה: "אתם לא לבד - הממשל האמריקני עושה כל שביכולתו כדי להבטיח את שחרורם של כל בני הערובה שבידי חמאס". נציגי המשפחות ביקשו את עזרתה של האריס להשבת החטופים.
4 צפייה בגלריה
שולחן קבל שבת עם כסאות ריקים בגרמניה
שולחן קבל שבת עם כסאות ריקים בגרמניה
קבלת שבת עם כיסאות ריקים בגרמניה
(צילום: HENRY NICHOLLS / AFP)
4 צפייה בגלריה
שולחן קבל שבת עם כסאות ריקים בדנמרק
שולחן קבל שבת עם כסאות ריקים בדנמרק
בקופנהגן, דנמרק
(צילום: EPA/Mads Claus Rasmussen)
4 צפייה בגלריה
מפריחים 229 בלונים בצבע כחול-לבן להחזרת החטופים ב- Tower bridge, לונדון, בריטניה
מפריחים 229 בלונים בצבע כחול-לבן להחזרת החטופים ב- Tower bridge, לונדון, בריטניה
גשר לונדון
(צילום: שגרירות ישראל בלונדון)
על רקע דיווחים אמש, לפיהם נכשל המו"מ לעסקת שחרור החטופים, טענו המקורות בחמאס בשיחה עם "אל-אחבאר" כי אין בהם אמת. "המתווכים הקטארים, המצרים והאחרים הבינו בבירור שהדיבור הוא רק על חטופים אזרחיים. נושא הצבא (החטופים החיילים - ע"ח) נדחה עד לאחר הפסקת המלחמה", נטען בעיתון.
בחמאס גם האשימו את צה"ל בשיבוש המו"מ ובניסיון ללחוץ על חמאס להגיע לוויתורים באמצעות לחץ צבאי. "האויב לא הבין את יוזמת ההתנגדות לשחרור אזרחים מסיבות הומניטריות ומאמין שהוא יכול לכפות על ההתנגדות לשחרר את כל האסירים", טענו בחמאס. בדיווח צוין עוד כי לא ידוע 50 האזרחים שעליהם מדובר כחלק מהעסקה ישוחררו - מאחר שארגוני הטרור עורכים בדיקות מי מהם לא שירת בצבא.