הרשויות במקסיקו עצרו נער בן 14 שקיבל את הכינוי "אל צ'אפיטו" (אל צ'אפו הקטן), וחשוד ברצח של שמונה בני אדם. מעשי הרצח היו כחלק מהמלחמות בין קרטלי הסמים במדינה.
ב-22 בינואר הנער רכב על אופנוע ופתח באש לעבר בית של משפחה בצ'ימלגואקאן, פרבר עני של מקסיקו סיטי. בזמן הירי נערכה בבית המשפחה מסיבת יום הולדת. בנוסף לשמונת הנרצחים שבעה בני אדם נפצעו – שניים מהם ילדים.
אדם נוסף נעצר בחשד למעשי הרצח. המחלקה לשלום הציבור במקסיקו הודיעה כי עוד שבעה אנשים, חברי הכנופייה שאליה השתייכו החשודים ברצח, נעצרו על עבירות סמים.
2 צפייה בגלריה
מקסיקו קוליקאן המבצע למעצר אובידיו גוזמן בנו של אל צ'אפו ברון סמים
מקסיקו קוליקאן המבצע למעצר אובידיו גוזמן בנו של אל צ'אפו ברון סמים
בינואר בעיר קוליקאן: עשרות הרוגים בחילופי אש במבצע ללכידת בנו של אל צ'אפו
(צילום: AP)
הרשויות לא פרסמו את המניע למעשי הרצח, אך לעיתים קרובות שולחים קרטלי הסמים את חבריהם - או רוצחים שכירים - להתנקש בחייהם של אנשי כנופיות יריבות, סוחרי סמים שפועלים ב"טריטוריה של הקרטל" או בעלי חוב שלא מסוגלים להחזיר את הכסף.
לא מדובר בנער-מתנקש ראשון שנתפס במקסיקו: ב-2010 עצרו חיילים נער בן 14 שכונה "אל פונצ'יס". הוא טען כי נחטף כשהיה בן 11 ונאלץ לעבוד עבור קרטל סמים, וכי השתתף בעריפות ראשים של ארבעה בני אדם לפחות. אחרי מעצרו הנער – שלפי הרשויות שמו הפרטי היה אדגר – אמר לכתבים כי העבריינים סיממו אותו וכפו עליו באיומים לבצע את הפשעים שעליהם סיפר.
הכינוי שהוענק לנער שנעצר כעת הוא על שמו של ברון הסמים חואקין "אל צ'אפו" גוזמן, שכלוא בארה"ב. בחודש ינואר עצרה מקסיקו את בנו של "אל צ'אפו", אובידיו גוזמן, שהנהיג את קרטל הסמים של אביו אחרי הסגרתו לארה"ב. מבצע המעצר שבו נלכד אובידיו בעיר קוליאקאן בצפון מקסיקו הידרדר לסדרת אירועי ירי, ולפחות 29 בני אדם נהרגו בחילופי האש.
פורסם לראשונה: 23:00, 16.03.23