מבוליביה הגיעה היום (ד') עדותו המופלאה של אדם ששרד לבד במשך 31 יום באמזונס, אחרי שהלך לאיבוד במהלך מסע ציד ביערות הגשם. ג'ונתן אקוסטה בן ה-30 סיפר לתקשורת בארצו כי כדי לשרוד הוא אכל תולעים וחרקים אחרים, אסף מי גשם במגפיים שלו, שתה את השתן שלו כאשר הגשם לא ירד – והסתתר מפני יגוארים וחיות טורפות אחרות. במשך רוב הזמן הזה הוא צלע אחרי שנקע את קרסולו, והסתובב עם כדור אחד בלבד ברובה הציד שלו.
לפי הדיווחים בבוליביה אקוסטה נעלם ב-25 בינואר במהלך מסע ציד שערך באמזונס עם ארבעה חברים, באזור העיירה באורס שבצפון המדינה. האופן שבו התפצל מחבריו ואיבד את דרכו עדיין לא ברור, והרשויות מסרו כי בכוונתן לתשאל את החברים כדי להבין כיצד הדבר קרה. משפחתו של אקוסטה דיווחה על היעדרותו בסוף ינואר, וחודש בדיוק לאחר מכן, ביום שבת האחרון, הוא אותר על ידי צוות מחלצים מקומי שיצא לחפש אחריו.
5 צפייה בגלריה
ג'ונתן אקוסטה גבר ששרד 31 יום לבד ב יער האמזונס אמזונס ב בוליביה
ג'ונתן אקוסטה גבר ששרד 31 יום לבד ב יער האמזונס אמזונס ב בוליביה
אקוסטה הצולע מסתייע בשני אנשים כדי ללכת, אחרי שאותר ביער בשבת. "זה נס"
"זה מדהים, אני לא מאמין שאנשים המשיכו לחפש אחריי אחרי כל כך הרבה זמן", אמר אקוסטה בקול שבור מבכי ממיטת בית החולים שאליו פונה. "אני מודה מעמקי נשמתי לאלוהים, הוא נתן לי חיים חדשים", הוסיף בריאיון לערוץ הטלוויזיה Unitel TV. הוא ציין כאמור כי אכל תולעים וחרקים כדי לשרוד, וגם פירות שהזכירו לו פפאיות, כאשר אלו הזדמנו בפניו. "אתם לא תאמינו מה הייתי צריך לעשות בשביל לשרוד כל הזמן הזה", אמר.
כדי לשתות הוא אסף מי גשם במגפיים שלו, אבל לדבריו רק בחצי מהתקופה שבה שהה לבדו ביער ירדו גשמים – וכדי לא להתייבש הוא סיפר כי שתה לעתים את השתן שלו: "ביקשתי מאלוהים גשם. אם הוא לא היה יורד, לא הייתי שורד". אקוסטה סיפר כי בניסיון לאתר בני אדם אחרים הוא הלך בערך כ-40 קילומטרים, אבל בשלב מסוים הבין כי הוא מסתובב במעגלים.
5 צפייה בגלריה
החיפושים אחר ג'ונתן אקוסטה גבר ששרד 31 יום לבד ב יער האמזונס אמזונס ב בוליביה
החיפושים אחר ג'ונתן אקוסטה גבר ששרד 31 יום לבד ב יער האמזונס אמזונס ב בוליביה
החיפושים בצפון בוליביה. אקוסטה חשב שאף אחד לא יחפש אחריו כל כך הרבה זמן
אחיו הצעיר, הורסיו, סיפר לעיתון הבוליביאני "פגינה סיאטה" כי אחיו סיפר לו שכבר ביום הרביעי של מסע ההישרדות הוא נקע את הקרסול, והחל לחשוש לחייו. "נותר לו רק כדור אחד ברובה הציד, והוא חשב שאף אחד לא מחפש אחריו יותר". לדבריו לאחיו גם לא היו מצ'טה או פנס כאשר הלך לאיבוד, כך שהדבר היחיד שהיה יכול להצילו מפני טורפים היה אותו כדור בודד ברובה – והוא אכן השתמש בו בשלב מסוים כדי להרחיק ממנו להקה שלה פקארים, מין של חיה דמויית חזיר שנפוצה ביערות הגשם בדרום אמריקה. הוא סיפר למשפחתו שנתקל גם ביגואר.
ביום שבת אקוסטה אותר סוף-סוף על ידי כמה תושבים מקומיים שהשתתפו בחיפושים אחריו: הורסיו סיפר כי אחיו הבחין במחלצים ממרחק של כ-300 מטרים, וצלע לעברם דרך שיחים קוצניים תוך שהוא צועק כדי לעורר את תשומת לבם. "זה נס", סיפר האח. רשת BBC דיווחה כי אקוסטה איבד במהלך 31 הימים שבהם שרד לבד ביער כ-17 ק"ג, אבל למרות שסבל מהתייבשות ומפציעה ברגלו הוא היה יכול כאמור להמשיך ללכת. לדברי אחיו, הוא הבטיח לוותר לתמיד על תחביב הציד שלו ובמקום זאת להקדיש את זמנו לתחביב אחר – ניגון על גיטרה: "הוא הולך לנגן מוזיקה כדי לשבח את האל. הוא הבטיח את זה לאלוהים, ואני חושב שהוא יעמוד בהבטחה שלו".
5 צפייה בגלריה
יוסי גינסברג, ששרד שלושה שבועות באמזונס ב-1981. סיפורו עובד לסרט הוליוודי
יוסי גינסברג, ששרד שלושה שבועות באמזונס ב-1981. סיפורו עובד לסרט הוליוודי
יוסי גינסברג, ששרד שלושה שבועות באמזונס ב-1981. סיפורו עובד לסרט הוליוודי
מסע ההישרדות של אקוסטה הוא מבין הארוכים שדווחו עד היום ביערות האמזונס, וכלי תקשורת בעולם הזכירו בהקשר זה את סיפורו של ההרפתקן הישראלי יוסי גינסברג, שב-1981 שרד במשך שלושה שבועות גם הוא באמזונס, אחרי שהרפסודה שעליה שט בנהר הטואיצ'י בבוליביה התהפכה. ספרו של גינסברג על החוויה שעבר, "בחזרה מטואיצ'י", עובד ב-2017 לסרט קולנוע באותו השם, בכיכובו של דניאל רדקליף.
אירוע מרשים אחר של הישרדות דווח ב-2021 בחלקו הברזילאי של האמזונס: הטייס אנטוניו סנה שרד אז במשך 38 ימים אחרי שנאלץ לבצע נחיתת חירום ביער. בשנה שעברה שני אחים קטנים, בני שבע ותשע בלבד, חולצו אחרי ששרדו במשך 25 יום באמזונס, גם כן בחלק הברזילאי שלו.