1 צפייה בגלריה
ארכיון. נתפסה גם חבילה שנשלחה לאחותו
ארכיון. נתפסה גם חבילה שנשלחה לאחותו
ארכיון. נתפסה גם חבילה שנשלחה לאחותו
(צילום: דוברות המשטרה)
הפרקליטות הגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד רותם פריד, תושב חולון בן 33, בגין ייבוא של 27.12 ליטר של סם אונס (GBL) ב-14 הזדמנויות שונות במהלך השנה החולפת. מעצרו הוארך בהסכמה עד יום שלישי הבא.
על פי כתב האישום, את הסם ייבא פריד מצרפת באמצעות חברות שילוח, והשתמש בשמות בדויים, בכתובות שונות, בבני משפחה ובטלפונים משולמים מראש שלא מאפשרים להתחקות אחר בעליהם.
במקרה הראשון המתואר בכתב האישום ביקש פריד מאחיו לקבל עבורו חבילות מחו"ל אשר יכילו "מסיר שומנים", ואף הציע לו להתנסות במוצר. האח נענה לבקשתו ופריד דאג שהחבילות יכילו חומר ניקוי ועצי ריח לרכב בנוסף לסם. הוא המשיך להזמין חבילות תוך שהוא משתמש בכתובתו של אחיו ובמספר הטלפון שלו. בהתאם לסיכום ביניהם שילם אחיו את דמי השחרור מהמכס וקיבל את החבילות לביתו.
בדרך זו הוא הכניס לישראל חמש חבילות של סם. אלא שבשלב מסוים ביקש אחיו להפסיק לקבל את החבילות עבור אחיו, והנאשם החל להזמין אותן לשמות פיקטיביים בכתובות הסמוכות לביתו בחולון.
לפי כתב האישום, באוגוסט האחרון נתפסו במכס שתי חבילות סם שהזמין פריד לכתובת סמוכה לביתו. באמצעות המשטרה נשלחה לטלפון שלו הודעת טקסט שבה הוא נדרש להיכנס ללינק שיוביל אותו למערכת השילוח של חברת DHL, ושם יוכל לתאם את קבלת החבילה. הוא נכנס לקישור מהנייד של בן זוגו, הזדהה בשמו הבדוי, ביקש שהחבילה תישלח למכבסה הסמוכה וכתב "להשאיר את הסבונים במכבסה, מעל המייבש ליד הקרטונים".
באותו יום, נטען, ירד פריד לכתובת שמסר, ניגש לחבילה שחיכתה לו, בחן את תוכנה ופנה לצאת. בשלב זה הוא נעצר על ידי שוטרים שהמתינו במקום.
חבילה נוספת ששלח על שמה וכתובתה של אחותו בקריית גת בלא ידיעתה נתפסה אף היא במכס.