ברציפי תחנות הרכבת, מול מבנה שגרירות ארצות הברית, בבתי אבות, ליד בית ההסתדרות - אבל כנראה שלא בנתב"ג: "יום השיבוש" שיתקיים היום (ג') זה השבוע השלישי ברציפות לא צפוי הפעם לכלול - בניגוד לשני קודמיו - הפגנה בשדה התעופה, אבל לפי מובילי המחאה כן תתקיים בו לראשונה "מחאה במרחב הדיגיטלי".
2 צפייה בגלריה
תל אביב
תל אביב
שוטרים מול מפגינים ב"יום השיבוש" בשבוע שעבר. במשטרה נערכים למחאות היום
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
למרות הצהרות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושרים בממשלה הטוענים המשטרה לא אוכפת מספיק את החוק מול המפגינים ומאפשרת חסימת כבישים, במשטרה הדגישו כי יפעלו גם הפעם לפי הנחיות היועצת המשפטית לממשלה. "המסר הוא אחד - חופש מחאה לצד חופש תנועה. כל ההחלטות יתקבלו על ידי המפקדים בשטח ויקבלו את הגיבוי של המפכ"ל", אמר בכיר במשטרה.
אלפי שוטרים נערכים לאבטח את ההפגנות, ובהתאם לפרסומים של מארגני המחאה התמקדו בהיערכות למחאות שצפויות ב-16:30 בחמישה רציפים של תחנות רכבות - חיפה מרכז השמונה, בנימינה, הרצליה, תל אביב השלום, ותחנת לוד. שרת התחבורה מירי רגב פנתה ליועמ"שית גלי בהרב-מיארה במטרה למנוע את ההפגנות ברכבת, בין היתר לדבריה "מחשש שהן יסכנו חיי אדם".
במשטרה נמצאים בקשר עם הנהלת הרכבת ונערכים לכל תרחיש, כולל הקיצוני ביותר של סגירת שערי הרכבת. הגורם הבכיר אמר: "ההערכה היא שהמפגינים מבינים שחסימת הכניסות והיציאות של הרכבת ופגיעה בנוסעים פוגעת בהם ומעוררת כעס בקרב הציבור שמבקש להגיע למחוז חפצו".
2 צפייה בגלריה
   מירי רגב
   מירי רגב
ביקשה למנוע את ההפגנות ברכבת "מחשש שיסכנו חיי אדם". רגב
(צילום: אלכס קולומויסקי, רכבת ישראל)
לפי הערכת המשטרה, המפגינים יציפו את תחנות הרכבת מבחוץ, יגיעו ברכבות, יירדו בתחנות שעליהן פורסם - ושם ירעישו בתופים ובמשרוקיות. הגורם אומר כי המשטרה תאפשר מחאה, אולם תדאג שהנוסעים יוכלו לעלות לרכבת ולצאת מהתחנה שבה ירדו.
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ינהל את מבצע "יום השיבוש", כשהמסר למפקדי המחוזות הוא לגלות גמישות ויצירתיות מול המפגינים ומול חסימות הכבישים. במשטרה הדגישה כי היא פועלת לפי הנחיות היועמ"שית, למרות רצונו של השר בן גביר, לא לאפשר כלל חסימת כבישים, ובכל מחיר.
עם זאת, הבהירו במשטרה לא יאפשרו חסימות כבישים לזמן ממושך. הם ישימו דגש על חציצה בין מפגינים משני צדי המתרס, מחשש לפרוץ אלימות.
בשבוע שעבר טענו המוחים לאלימות מצד הפרשים, אבל גם השבוע הסוסים ימשיכו להיות אחד האמצעים לפזר מפגינים - עם דגש על זהירות רבה יותר. בכלי ה"צעקה" שמחריש אוזניים כנראה לא יעשה שימוש, המכת"זיות יהיו בכוננות ויופעלו בהתאם להחלטות מפקדי המחוזות.
מעצרים בהפגנה בתל אביב בשבוע שעבר
(צילום: רן רימון)

כבר בבוקר צפויות מחאות מרכזיות בשורה ארוכה של מוקדים, ובהם בתל אביב - כשבכיכר הבימה תתקיים ב-06:30 מחאה של "אחים לנשק". בנוסף צפויים בשעות הבוקר מפגני מחאה מטעם המילואימניקים המתנגדים למהפכה המשפטית גם ברכבת סבידור, במוזיאון תל אביב וסמוך לכניסה לקניון עזריאלי.
בארגוני המחאה הודיעו כי בהמשך הבוקר צפויות הפגנות של "דור המייסדים בבתים מוגנים ובבתי אבות", ובין היתר באחוזת צהלה ומגדלי הים התיכון. באותה שעה, 09:30, צפויה הפגנה מול בית ההסתדרות בתל אביב, לאחר שאמש - לאחר חתימה על הסכם מסגרת חדש למגזר הציבורי - נפגש יו"ר ההסתדרות ארנון בן דוד עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
בשעות הערב צפויה הפגנה מול מבנה שגרירות ארצות הברית. היא תתקיים לאחר השיחה בין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לראש הממשלה בנימין נתניהו, והבהרת דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ו קירבי כי אותה שיחה - ופגישה שצפויה להתקיים בסתיו בין ביידן ונתניהו - אינה משמעותה שפחת החשש האמריקני בנוגע למהפכה המשפטית.
אנשי מחאת ההייטק הודיעו גם כי בכוונתם לקיים יום שיבוש מקביל במרחב הדיגיטלי. לדבריהם, הם הקימו "מטה שיבוש טכנולוגי" שיוביל את הפעילות. במחאת ההייטק שומרים על עמימות בנוגע לצעדי השיבוש המתוכננים, אולם מטעם המחאה נמסר כי "כמו ברחובות ובכבישים, בשעת החירום שבה אנחנו נמצאים המחאה צריכה להיות מורגשת גם במרחב הדיגיטלי".
הם אמרו כי "הצעדים המתוכננים ישפיעו, באופן חוקי, על אפליקציות ואתרים פופולריים הנמצאים במכשיר הנייד ובמחשב של כל ישראלי, כדי שלפחות לכמה דקות ביום כל אזרח יהרהר בחורבן הדמוקרטיה שהממשלה מתכננת עבורו".
פורסם לראשונה: 23:45, 17.07.23