ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בצהריים (שני) כי בישראל עובדים על שחרורם של חטופים נוספים משבי חמאס, בצל הבעיות ברשימת המשוחררים שהעביר חמאס. "אנחנו עובדים על הכול, נשחרר את כולם", אמר לשאלת ynet בכנסת, בעודו נמצא בדרכו ללשכתו לצד אילון מאסק שמבקר בארץ.
היום אמורה להתקיים הפעימה הרביעית בעסקת החזרת החטופים, עם זאת גורמים מדיניים אישרו כי "יש כמה בעיות" ברשימת החטופים שחמאס העביר לישראל, ושגורמי הביטחון פועלים כדי לפתור אותן. לדברי הגורמים, המשפחות עודכנו בכך.
"אנו מתעסקים אך ורק בפעימה של היום. יש לנו כאן עסק עם ארגון טרור. כל מה שהוסכם הוא שעל כל שחרור של 10 חטופים יהיה עוד יום נוסף של הפוגה. אנו לא עוסקים עתה בימים הבאים אלא ממוקדים בפעימה הרביעית", אמרו הגורמים המדיניים.
הכותרת
המתווכת שהעבירה מזוודות כסף לחמאס: הסיפור של קטאר
27:44
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נתניהו הציג לאילון מאסק את זוועות טבח ה-7 באוקטובר מקיבוץ כפר עזה
ראש הממשלה נתניהו הציג לאילון מאסק את זוועות טבח ה-7 באוקטובר מקיבוץ כפר עזה
נתניהו ומאסק במהלך הסיור היום
(צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
מאסק, האיש העשיר בעולם והבעלים של רשת X (טוויטר לשעבר), הגיע לישראל הבוקר וביקר בעוטף עזה כשהוא מלווה בכדורסלן העבר עומרי כספי.
במהלך הצהריים תועבר ברשת X שיחה בין מאסק ונתניהו, כשהמיליארדר מתוכנן להיפגש במהלך היום גם עם השר בני גנץ ועם הנשיא יצחק הרצוג. אל הפגישה במשכן הנשיא יצטרפו נציגים ממשפחות החטופים.
הביקור בישראל עשוי לסייע למאסק לשקם את תדמיתו מול הקהילות היהודיות בעולם לאחר שהואשם בשורה של התבטאויות אנטישמיות בתקופה האחרונה. באחד המקרים הבולטים הוא הביע תמיכה במשתמש ב-X שטען כי הקהילות היהודיות מקדמות שנאה נגד לבנים, וכתב לו: "אמרת את האמת לאמיתה".