כביש 4 נחסם הלילה (בין שלישי לרביעי) בפעם השלישית ברציפות וייחסם גם בלילה הקרוב, וגם נתיבים בכביש 20 (נתיבי איילון) שוב יצומצמו. החל מסוף השבוע תחנות רכבת ייסגרו, ועיכובים צפויים בתנועת האוטובוסים, לצד עלייה בכמות הנוסעים בנתב"ג. חלק מאלו - ובהם חשמול קווי הרכבת - נובעים מניסיון לשיפור התשתיות, אבל בינתיים הדרך מתארכת ומתארכת. ynet עושה סדר בחסימות, בשיבושים ובשינויים הצפויים לנהגים.

הכבישים שייחסמו

כביש 4, וכן כמה כבישים שמתחברים אליו באזור אשדוד ותל אביב, נחסמו הלילה וייחסמו בלילה הקרוב מכיוון דרום לצפון בשל הובלת מטען חורג של חברת החשמל, מנמל אשדוד לתחנת הכוח עתידים בתל אביב. הכביש נחסם הלילה ממחלף אשדוד צפון עד מחלף השבעה, וכן ממחלף יבנה עד מחלף אשדוד, והתנועה הופנתה לכביש 42.
6 צפייה בגלריה
תיעוד: העברת מטען חריג בכביש 4
תיעוד: העברת מטען חריג בכביש 4
המטען החורג בכביש 4 בשבוע שעבר
(צילום: דני שכטמן עבור חברת נתיבי ישראל)
גם היום החל משעות הערב המאוחרות צפויות חסימות גדולות אף יותר באותן השעות, וכביש 4 ייחסם ממחלף מורשה ועד מחלף השבעה. גם המחלפים עצמם ייחסמו, והתנועה תופנה לכביש 5, שייחסם בעצמו ממחלף גלילות ועד מחלף מורשה. התנועה תופנה מכביש 5 לכביש איילון.
הכבישים שמתחברים לכביש 4 וייחסמו הם כביש 471 ממחלף בר אילן לכביש 4 דרום, כביש 44 מצומת בין דגן עד צומת טמפו, וכן היציאות מכביש 1 לכביש 4. הכבישים ייחסמו החל מהשעה 22:00 עד למעברו של המטען החורג, והתנועה תופנה לכביש 4 צפון.
6 צפייה בגלריה
כביש 4 לכיוון תל אביב
כביש 4 לכיוון תל אביב
כביש 4 לכיוון תל אביב
(צילום: נתניבי ישראל)
6 צפייה בגלריה
התנועה בנתיבי איילון בחול המועד
התנועה בנתיבי איילון בחול המועד
נתיבי איילון
(צילום: שחר גולדשטיין)
במקביל, מנתיבי ישראל נמסר כי ייערכו עבודות שונות בכביש בכמה מוקדים, כפי שנעשה מדי לילה. בכל מוקד עבודה ייסגר נתיב אחד של הכביש, אך התנועה לא תיחסם. בנוסף, העבודות שיתבצעו בנתיבי איילון צפויות לצמצם לפרקים את הנתיבים לאורך התוואי, אך ללא סגירה הרמטית.

שינויים בתנועת הרכבות בסופי השבוע

החל מהשבת הקרובה, צפויים שינויים משמעותיים בתנועת הרכבות במהלך סופי השבוע בחודשים הקרובים, בעקבות עבודות חשמול. העבודות יתקיימו בקו בין תחנות נתניה, תל אביב, לוד ורחובות, וישפיעו על התנועה באזורי השרון, גוש דן והשפלה. ברכבת מעריכים כי העבודות יסתיימו עוד במהלך השנה הנוכחית.
השינויים, שישפיעו על תנועת הרכבות בשעות הערב, נובעים מהצורך לנתק את הקווים מחשמל. תחנת הרצליה תיסגר החל מהשעה 21:00 בימי חמישי, ועד לחידוש השירות בבוקר יום ראשון. כך, הרכבות בקו ירושלים - יצחק נבון ועד הרצליה יתחילו ויסיימו את נסיעתן בתחנת תל אביב - סבידור מרכז, ללא עצירה בתחנות תל אביב - האוניברסיטה והרצליה.
באותן שעות, הרכבות בקו אשקלון - ראשון לציון וממשה דיין להרצליה יתחילו ויסיימו את נסיעתן בתחנת רעננה מערב, ללא עצירה בתחנת הרצליה. כדי לסייע לנוסעים בפרקי זמן אלו, רכבת ישראל תפעיל מערך שאטלים חינמי בין תחנות סבידור מרכז והרצליה, ובין תחנות רעננה מערב והרצליה.
6 צפייה בגלריה
רציפים ריקים בתל אביב
רציפים ריקים בתל אביב
שינויים בתנועת הרכבות. תחנת תל אביב - האוניברסיטה
בימי שישי ובמוצאי השבת, הרכבות בקו באר שבע - הרצליה יחלו ויסיימו את נסיעתן בתחנת תל אביב - סבידור מרכז, ללא עצירות בתחנות תל אביב - האוניברסיטה והרצליה. בימי ראשון עד חמישי, בין השעות 21:00-19:00, תפחת בהדרגה תדירות הרכבות בין משה דיין והרצליה. תדירות הרכבות תעמוד על שתי רכבות מדי שעה לכל כיוון, במקום ארבע כיום.
בנוסף, ברכבת ישראל מסרו כי תחנת לוד תיסגר לצורך עבודות החישמול, כך שכמה רכבות לא יעצרו בתחנה כמתוכנן, וקראו לציבור להתעדכן במצב הקו באתר האינטרנט של הרכבת. לבסוף, גם רציף 2 בתחנת פתח תקווה - קריית אריה ייסגר לצורך העבודות, החל מסוף השבוע הבא ועד ה-1 באוגוסט.

שיבושים גם באוטובוסים בעקבות מחסור בנהגים

בנוסף לחסימות הכבישים ולתחנות הרכבת הסגורות, שיבושים צפויים גם בקווי האוטובוסים, בעקבות מחסור בנהגים בשל חג הקורבן שיצוין בשבוע הבא. גורמים בענף התחבורה סיפרו ל-ynet כי חברות התחבורה הציבורית מעסיקות נהגים מוסלמים רבים שנוהגים מדי שנה לקחת חופש לרגל החג, ובשל כך ייאלצו להפחית את תדירות הקווים במחצית הראשונה של השבוע הבא.
חברת "קווים" אכן פרסמה השבוע מודעה המסבירה ללקוחותיה כי בשל יציאת הנהגים לחופשה, תדירות קווי האוטובוס שלה בימים שבת עד שלישי תהיה מועטת יותר.
6 צפייה בגלריה
קו מספר 55 במסלול קריית אונו- תל אביב שבו נסעה החולה שנדבקה בקורונה
קו מספר 55 במסלול קריית אונו- תל אביב שבו נסעה החולה שנדבקה בקורונה
מחסור בנהגים בשבוע הבא. אוטובוס של חברת קווים
(צילום: עמית הובר)
בכיר באחד מחברות האוטובוסים ביקר בחריפות את המצב המסתמן, ואמר כי "בשבוע הבא הולך להיות כאוס תחבורתי, אך משרד התחבורה כדרכו בקודש טומן את ראשו בחול ופוגע בציבור הנוסעים". הוא ציין כי "המשרד מאפשר הפחתת שירות במידה של עד 40%. המשמעות היא שבגלל הפער בין ההפחתה המאושרת לבין זו שתתרחש בפועל, אסור לנו ליידע מראש את הציבור על ביטול נסיעות - למרות שברור לכולם שהנוסעים הולכים להתייבש בתחנות בחום הנורא, והאוטובוס שמופיע בלוח הנסיעות פשוט לא יגיע".
עם זאת, הרשות הארצית לתחבורה הודיעה כבר בחודש שעבר על השינויים הצפויים, והנחתה את חברות האוטובוסים להתקשר עם חברות קבלניות להפעלת השירות במהלך חג הקורבן, במטרה לצמצם את הפגיעה בציבור הנוסעים.

חו"ל במקום פקקים? גם בנתב"ג מחכים

גם הישראלים שמתכננים לטוס לחו"ל השבוע וחושבים שיצליחו להתחמק מהשיבושים, ימצאו את עצמם בפקקים מסוג שונה, שכן החל מהיום צפויים תורים ארוכים במיוחד בנתב"ג. גורמים בנמל התעופה סיפרו כי העלייה בכמות הנוסעים צפויה בשל תחילת החופש הגדול, וכן בעקבות חג הקורבן שבו אלפי מוסלמים טסים לחופשה.
ייתכן גם עומס מכיוון נוסף, עם החזרת הטיסות לפעילות המלאה לאחר תום תקופת הקורונה. ברשות התעופה עדיין עסוקים בגיוס עובדים חדשים כדי להתמודד עם הביקוש המחודש לטיסות, ואף פתחו בקמפיין גיוס נרחב שמבטיח שכר עידוד נדיב, בעיקר בתחום הביטחון והאבטחה.
6 צפייה בגלריה
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג
עומסים צפויים בנתב"ג
(צילום: AFP)
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "אנחנו משדרגים את התשתיות במדינה במלוא התנופה, ופועלים למציאת פתרונות לצמצום הגודש בכבישים, להאצת עבודות חישמול הרכבת, שדרוג כביש 4 ושיפור מערך התחבורה הציבורית. בשנה האחרונה חושמלו 205 קילומטרים של מסילות, לעומת 300 קילומטרים בארבע השנים הקודמות. בכביש 4 אנו מקדמים נתיב העדפה לתחבורה הציבורית, ושדרוג תחבורתי כולל. עבודות אלה יוצרות עומסים ושיבושים זמניים, אך הן יאפשרו לשפר את השירות בטווח הארוך.
"באשר לעומסים בנתב"ג, שרת התחבורה מרב מיכאלי קיימה אתמול הערכת מצב עם הנהלת השדה, והנחתה את רשות שדות התעופה להמשיך ולגייס כוח אדם לקיצור התורים והתמודדות עם העומסים בחודשי הקיץ".
פורסם לראשונה: 23:23, 05.07.22