נשיאת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, מיריאנה ספולאריץ', פרסמה אמש (יום שני) סרטון בן שתי דקות מביקורה ברצועת עזה, ובו הזכירה במשפט אחד קצר את החטופים שמוחזקים ברצועה וקראה "לשמור על זכויותיהם", בעודה מזכירה באותו הסטטוס גם את "העצורים" - כשהיא מתכוונת לאלה שמוחזקים בבתי הסוהר בישראל.

ביתר הסרטון דיברה ספולאריץ' על מצב בתי החולים בעזה, על פצועים קטועי-איברים ועל האוכלוסייה האזרחית ברצועה ועל הסבל שלה. "נאמר לי שבצפון רצועת עזה איבדו בתי החולים את היכולת הכירורגית שלהם", הוסיפה ופנתה לקהילה הבינלאומית: "אנחנו חייבים למצוא פתרונות לזה, אי אפשר להתעלם מהכישלון המוסרי הברור הזה. אני קוראת לכל מי שיש השפעה על כך - להפחית את ההסלמה ולמצוא פתרונות שאינם צבאיים לסבל העצום בשני הצדדים".
מוקדם יותר אתמול ספולאריץ' פרסמה פוסט בטוויטר שבו הודיעה על הגעתה לעזה, וקראה "לשחרר את בני הערובה ולאפשר לצלב האדום לבקר אותם בבטחה". לצד זאת היא כתבה: "אני חוזרת על קריאתנו הדחופה להגן על האזרחים בהתאם לחוקי המלחמה, ולאפשר לסיוע להיכנס ללא הפרעה".
הכותרת
או"ם-שמום: למה הארגונים הבינלאומיים נגדנו?
25:22
ספולאריץ' הגיעה לבקיור בזק במצרים ובעזה, בין השאר כדי לקדם ביקורים של הארגון אצל החטופים וכדי להעביר להם תרופות. הביקור התקיים בהמשך לפגישתה בדוחה שבקטאר עם מנהיג חמאס איסמעיל הנייה. בהמשך צפויה ספולאריץ' להגיע לביקור בן יומיים בישראל, על רקע ביקורת חריפה בירושלים על תפקודו של הצלב האדום במלחמה.
בישראל הטיחו לא מעט ביקורת בארגון שהתנער מהסכם החטופים שכלל סעיף מפורש של ביקורים מצד הצלב האדום אצלם, והתחייבות שידאגו לספק לאנשים המוחזקים בשבי את התרופות שהם צריכים. הצלב האדום הבהיר שהוא לא מכיר סיכום כזה, ויעשה מה שיבקשו ממנו.
בישראל ביקרו גם את העובדה שבהודעות של הצלב האדום הארגון תמיד יבקשו להיראות ניטרלי כלפי חוץ, אבל ידבר יותר על המחויבויות של ישראל בנוגע ללחימה ופחות על המחויבויות של חמאס.
פורסם לראשונה: 23:25, 04.12.23