3 צפייה בגלריה
ילדי קיבוץ גלעד
ילדי קיבוץ גלעד
ילדי קיבוץ גלעד מתכוננים לחג השבועות, יחד עם עולים מאוקראינה
(צילום: אלעד גרשגורן)
חג שבועות יחל מחר (שבת), וחברי התנועה הקיבוצית כבר ענדו זרים והביאו ביכורים. ילדי קיבוץ גלעד שברמות מנשה החלו בהכנות לחגיגת שבועות המסורתית בקיבוץ, אותה יציינו השנה יחד עם עולים מאוקראינה המתארחים אצלם. בין האורחים: פלינה בת השלוש עם אמא מאשה ממיקולאייב ומירון בן השנתיים עם האמא גאטייה מקייב.
עם 41 תינוקות בשנה האחרונה, הצליחו חברי מעגן מיכאל לשמור על התואר היוקרתי "שיאני הילודה של התנועה הקיבוצית". את המקום השני חולקים נען ושפיים, עם 35 תינוקות בכל קיבוץ. "אני מניחה שהשילוב של אוכל טוב, חיים נוחים וקירבה לים עשה את העבודה", סיפרה רינת הררי, מנהלת אשכול החינוך במעגן מיכאל. עמיחי ובן זוגו ג'ניה דודוצקין, שמגדלים יחד את עדי, הביאו מארצות הברית את ענבר בת החודש וחצי. "אנחנו שמחים שהיא הספיקה להשתתף במאמץ המשותף", אמר ג'ניה.
3 צפייה בגלריה
תושבי מעגן מיכאל
תושבי מעגן מיכאל
"אוכל טוב וחיים נוחים עשו את העבודה". 41 התינוקות של קיבוץ מעגן מיכאל שנולדו השנה
(צילום: אלעד גרשגורן)
3 צפייה בגלריה
ילדי קיבוץ בית אלפא
ילדי קיבוץ בית אלפא
חוגגים בשדות. ילדי הקיבוצים בית אלפא וחפציבה
(צילום: גיל נחושתן)
בקיבוצים בית אלפא וחפציבה שלמרגלות הגלבוע הגיעו השנה לציון דרך משמעותי - יום הולדת 100. כדי לציין את המאורע, ילדי הקיבוצים חגגו בשדות. "זו תחושה של חג אמיתי, כולנו באופוריה של חג המאה, יש שלל אירועים במהלך כל השנה בשני הקיבוצים", סיפרה שרית אלמקייס מחפציבה. "השאיפה היא להגיע ל-100 אירועים בשנת המאה", סיפרה עינת כנפי דנוס מבית אלפא.
ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, מסר: "אני גאה לעמוד בראש תנועה שתרמה וממשיכה לתרום לביטחונה, פיתוחה ושלמותה של ישראל. התנועה קובעת כבר יותר מ-110 שנים הלכה למעשה את גבולות הארץ, ויושבת בעיקר בפריפריה".