ראש הממשלה יאיר לפיד ביקר היום (שלישי) ביחד עם השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, במכללה הלאומית לשוטרים, בבית שמש. לפיד שמעוניין להשאיר לאחר הבחירות את תיק ביטחון הפנים בידי מפלגתו, יש עתיד, עקב החשיבות שהוא מייחס לנושא, אמר כי "כמו שהחזרנו את ההרתעה מול עזה, נחזיר את ההרתעה מול כנופיות הפשע, מול האלימות ברחובות, מול האלימות במשפחה, מול השחיתות השלטונית".
בביקור שהוביל מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי השתתפו גם סגן השר יואב סגלוביץ, יו"ר ועדת ביטחון הפנים ח"כ מירב בן ארי, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל, מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים תומר לוטן, סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, מפקדי מחוזות ואגפים, שוטרים וחניכי המכללה.
4 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ועמר בר-לב
יאיר לפיד ועמר בר-לב
"הגיע הזמן לשינוי בסדר העדיפויות שלנו", רה"מ לפיד בהגעתו לביקור
(צילום: אלעד גוטמן)
4 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ועמר בר-לב
יאיר לפיד ועמר בר-לב
(צילום: אלעד גוטמן)
4 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
לפיד והכלבה סופי בת ה-4
(צילום: אלעד גוטמן)
תחילה הוצגו ללפיד אמצעים משטרתיים של ניידות הסיור, החטיבה הטקטית - מג''ב, היחידה האווירית, אמצעים לפיזור הפרות סדר, תצוגת אמצעי הסייבר ואמצעי לחימה. לאחר מכן, הוצג לו תרחישי טיפול של ניידת סיור באירועי דמה, כגון נטרול אדם חשוד, סחר בסמים בשילוב מציאת סמים על ידי כלב גישוש, חפץ חשוד, טיפול חבלן במטען באופן ידני, פריצה לדירה וצוותי בילוש בהסוואה שביצעו מרדף ומעצר אחר חשודים. כל התרחישים מדמים את פורמט האימון בקורסים במכללה.
בהמשך, הוא ביקר בפינת מורשת והיסטוריה של המשטרה. בתום הסיור, נפגש לפיד עם כ-600 חניכים מקורסי הסיור, הקצינים, הבילוש, החקירות ומג"ב, והציג להם את חזונו ותוכנית העבודה. הוא הצהיר שהשיטור העירוני יורחב לכל יישוב במדינת ישראל, ובמיוחד בחברה הערבית. כיום מתוך 257 רשויות שיש בישראל, יש יחידות שיטור עירוני רק ב-75 ישובים.
לפיד נאם בפני החניכים ואמר כי "במשך שנים מערכת אכיפת החוק הוזנחה, הורעבה, הייתה תחת התקפה, ולא קיבלה את הכלים שהיא זקוקה להם כדי להפוך את ישראל למדינה בטוחה לאזרחיה. הגיע הזמן לשינוי בסדר העדיפויות שלנו". הוא הוסיף כי "אנחנו הולכים להציב את הביטחון האישי של אזרחי ישראל בראש סדר העדיפויות הלאומי. הממשלה נתנה בשנה האחרונה 1,400 תקנים חדשים. הכי הרבה תקנים שהמשטרה קיבלה בשנה אחת על פני כל העשור האחרון, אבל זה לא מספיק".
עוד אמר כי "נדרש להשקיע בשוטרים הצעירים - סיירים, חוקרים, בלשים ולוחמי מג"ב. לשפר את התנאים, לשפר את המשכורות. זה לא מספיק להוסיף תקנים, צריך לוודא שאנשים איכותיים ומצוינים יבואו לאייש אותם. אנחנו נשים על השולחן תוכנית רב-שנתית להתעצמות קבועה של 5,000 שוטרים. נוסיף 26 פלוגות מג"ב במילואים; 30 אלף מתנדבים למשמר הישראלי; 450 ניידות למאבק בתאונות דרכים ונגבש תכנית חירום לאומית למלחמה בתאונות הדרכים".
4 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ועמר בר-לב
יאיר לפיד ועמר בר-לב
"נדרש להשקיע בשוטרים הצעירים", רה"מ לפיד נאם בפני החניכים
(צילום: אלעד גוטמן)
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב שגם השתתף בביקור אמר כי "משטרת ישראל ניצבת היום בחזית המאבק לשמירה על ביטחונם של אזרחי ישראל, והשוטרים והשוטרות חוצצים באומץ לב בגופם בין האזרחים לבין מחבלים. בניגוד לתקופת מבצע 'שומר החומות', הפעם במהלך מבצע 'עלות השחר', לא נרתענו מהרקטות שנורו אל עבר ירושלים. השקט נשמר, גם בערים המעורבות. ההצלחה הזו אינה מקרית. משטרת ישראל עברה תהליך חשוב, והיא היום מוכנה יותר להתמודד ולגדוע, ניסיונות להפרות סדר בפנים הארץ. אני גאה במפקדים, במפקדות, בשוטרים ובשוטרות".
מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי אמר כי "משטרת ישראל חייבת לקבל את ההכרה לה היא ראויה במעשים, בצעדים ובהחלטות שיש בכדי הדרג המדיני לקבל ולהוביל. זו אינה משאלת לב, אלא חובת המציאות שבה כולנו חיים כאן במדינה. אנו חייבים זאת לשוטרינו, לאזרחינו, ובעיקר בעיקר לילדינו, דור העתיד שגדל כאן ומצפה שנוריש לו מדינה בטוחה יותר, ערכית ומוסרית יותר. מדינה שאפשר להמשיך להתגאות בה, עם מוסדות שלטון ואכיפת חוק חזקים שימשיכו לשמור ולחזק את חוסנה של המדינה".