בתום מחקר מקיף, שנמשך שש שנים, קבעה קבוצה של כ-20 חוקרים שמי שהסגיר את משפחתה של אנה פרנק לנאצים היה נוטריון יהודי. אחד החוקרים, פיטר ואן טוויסק, אמר לעיתון ההולנדי NRC ש"סביר מאוד" שארנולד ואן דן ברח הלשין על משפחת פרנק כדי להציל את משפחתו.
אנה פרנק ומשפחתה הסתתרו מהנאצים בבית באמסטרדם במשך שנתיים, ונתפסו ב-1944. אנה נספתה במחנה הריכוז ברגן בלזן ב-1945. היא הייתה בת 15. שנתיים אחרי מותה של הנערה היהודייה פרסם אביה, אוטו, את היומן שכתבה. במשך השנים תורגם היומן ליותר מ-60 שפות.

במחקר בחנו היסטוריונים, קרימינולוגים ומנתחי מערכות מידע מאגר שכלל רשימות של משתפי פעולה עם הנאצים, מסמכים היסטוריים, תיעוד של המשטרה ומחקרים קודמים בנושא. הם העלו עשרות תרחישים כדי לגלות את זהותו של המלשין, והתבססו בין השאר על מניע אפשרי למעשה.
במשך השנים פורסמו שמות של עשרות חשודים אפשריים בהסגרת משפחת פרנק, אך לטענת החוקרים עד כה לא נערך מחקר כה מקיף, שכלל שימוש בשיטות חקירה מודרניות כל כך. אחד החוקרים הוא וינס פנקוק, סוכן FBI לשעבר, שבמשך שנים נאבק בקרטלי הסמים הקולומביאניים.
לפי המחקר ואן דן ברח היה חבר במועצה היהודית של אמסטרדם, שהוקמה על-ידי הנאצים כדי לעקוב אחר היהודים. לחברי המועצה היו רשימות של היהודים בעיר. במחקר צוין שהוא לא נשלח למחנה ריכוז לקראת סוף המלחמה, כשהנאצים החלו לפרק את המועצות. הוא מת בשנת 1950.
הממצאים החדשים על הסגרת אנה פרנק, שפורסמו אתמול בתוכנית התחקירים האמריקנית "60 דקות", יופיעו בספר חדש בשם "הבגידה באנה פרנק", של הסופרת הקנדית רוזמרי סאליבן.