כנופיית גנבי ממירים קטליטיים, שאחראית לפי החשד לעשרות גניבות מכלי רכב - בעיקר מחניוני טווח ארוך של הרכבת - נעצרה "על חם" בזמן שוד בחניון הרכבת של כפר יהושע.
"בחודשים האחרונים הצטברו עשרות תלונות על גניבת ממירים קטליטיים מכלי רכב שחנו בחניוני הרכבת", הסביר פקד ישראל אבורמד, קצין בילוש ומודיעין במרחב העמקים. "אזרחים החנו רכבים בחניוני טווח ארוך של הרכבת, חזרו לארץ אחרי כמה ימים וגילו שהרכב לא מניע, הוא מושבת כתוצאה מפירוק הממיר".
פקד אבורמד הסביר כי "מכיוון שחוליית הגנבים עובדת במהירות, הם לא מפרקים רק את הממיר אלא גם את הדוד והאגזוז וגורמים נזק בלתי הפיך לכלי רכב. כך, חובה להעביר את הרכב עם גרר למוסך, והתיקון עלול להגיע ליותר מ-10,000 שקלים".
2 צפייה בגלריה
הציוד של הגנבים שנתפס בזירה
הציוד של הגנבים שנתפס בזירה
הציוד הגנבים שנתפס. "קיבלו אלפי שקלים על שתי דקות עבודה"
(צילום: דוברות מרחב עמקים)
2 צפייה בגלריה
הציוד של הגנבים שנתפס בזירה
הציוד של הגנבים שנתפס בזירה
(צילום: דוברות מרחב עמקים)
בעקבות זאת, בלשי מרחב העמקים הציבו מארב לחוליית גנבי הממירים בחניוני רכבת באזור הצפון. ביום רביעי בלילה זיהתה התצפית את החשודים נכנסים עם הרכב לחניון הרכבת בכפר יהושע שבעמק יזרעאל - ואז ראתה אותה גם מפרקים ממיר קטליטי ממכונית חונה.
"הם הרימו את הרכב על ג'ק, ואז עם דיסק חשמלי ניסרו את החלק הרצוי - הממיר - וכל זה לקח להם פחות משתי דקות", הסביר אבורמד. "ברכב שלהם נשאר נהג כל הזמן, בזמן ששניים מפרקים את הממיר. יש לזה ערך כספי גבוה מאוד, כי הם מוכרים כל ממיר באלפי שקלים - עבור שתי דקות עבודה".
"עם זיהוי הפירוק צוות הבלשים נכנסו למעצר", הוסיף. "הבלשים עצרו במקום את שני המפרקים ואת הנהג, שניסה להימלט תוך שניגח רכבים חונים".
שלושת החשודים, בני 19, 23 ו-30 תושבי הפזורה הבדואית, מוכרים למשטרה, ומעצרם הוארך בבית המשפט. הם מכחישים בחקירתם כל קשר לעבירות, אך בידי המשטרה ראיות שקושרות אותם למעשה.