במדינות המפרץ הפרסי שמקיימות קשרים עם ישראל עוקבים במידה לא מבוטלת של דאגה אחרי הבחירות בישראל ונערכים לאפשרות שתקום בישראל ממשלת ימין קיצוני. גורמים בכירים באיחוד האמירויות אמרו לאחרונה בשיחות סגורות עם אישים ישראלים כי האפשרות של צירוף איתמר בן גביר כשר בממשלה מביכה אותם, ועלולה להקשות על שיתופי הפעולה עם ישראל. בכיר במדינה המפרצית אמר כי "אם תהיה ממשלה קיצונית בישראל, שיהיו לה התבטאויות קיצוניות, זה עלול להקשות על המשך חיזוק הקשר בין המדינות".
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
"מביך אותנו". איתמר בן גביר
(צילום: קובי קואנקס)
3 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג ועבדאללה בן זאיד אאל נהיאן
יצחק הרצוג ועבדאללה בן זאיד אאל נהיאן
הבכירים האמירתים מתבטאים בדלתיים סגורות. הנשיא יצחק הרצוג ובן זאיד
(צילום: קובי גדעון, לע״מ)
המסרים האלה נאמרים בדלתיים סגורות. הבכירים האמירתים לא אומרים אותם בפומבי או בפגישות רשמיות, אך הם מבינים שבשבוע הבא, לאחר הבחירות, הקשר עם ישראל עלול להיקלע לאתגר לא פשוט. העיתונאי ברק רביד דיווח כי שר החוץ של איחוד האמירויות העלה את דאגתו גם בפני יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו.
3 צפייה בגלריה
עבדאללה בן זאיד
עבדאללה בן זאיד
ביקור ראשון מסוגו בישראל. בן זאיד באוהל יזכור ביד ושם
(צילום: מירי שמעונוביץ, יד ושם)
בחודש שעבר הגיע לישראל שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זאיד, לביקור לציון שנתיים לחתימת הסכמי אברהם. הוא נועד בין היתר עם ראש הממשלה יאיר לפיד, נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ. כמו כן הוא השתתף בקבלת פנים שערכה שגרירות איחוד האמירויות במלון ריץ קרלטון בהרצליה. עוד קודם לכן ביקר בן זאיד ביד ושם והניח זר באוהל יזכור. זאת הייתה הפעם הראשונה ששר חוץ מאיחוד האמירויות מבקר במקום.