2 צפייה בגלריה
(צילום: שאטרסטוק)
שוטרים מתחנת יפו שביקשו להוציא צו מעצר דחוף לפדופיל, נדהמו כאשר בקשתם נדחתה על ידי השופטת. בסוף השבוע האחרון הוזעקו השוטרים לדרום תל אביב לאחר שתושב התלונן ששכן המתגורר בבניין סמוך התכתב עם בתו בת השבע ואף קבע עימה פגישה.
החשוד התברר כבעל עבר פדופילי. לפני כחודשיים הוגש נגדו כתב אישום חמור על כך שנתפסו במחשבים בביתו סרטונים פדופיליים. למרות כתב האישום הוא נותר חופשי, ועל פי החשד המשיך במעשיו. הוא יצר קשר עם בת השבע, עימה יש לו היכרות, התכתב איתה בטלפון ובהמשך קבע להיפגש איתה.
למרבה המזל, האב הבחין במשהו חשוד בטלפון ובהתנהלות הילדה ומיהר להתלונן על כך במשטרה. חוקרי תחנת יפו שהבינו את חומרת המקרה, גבו את העדות הראשונה ומיהרו עוד במוצאי שבת לבקש צו מעצר כולל תפיסת המחשב והטלפון של החשוד.
השוטרים הגיעו לשופטת התורנית מלכה ספינזי בבית משפט השלום בעיר, ונדהמו כאשר זאת סירבה לחתום על צו מעצר לחשוד. "זה לא דחוף, תבואו מחר בבוקר לשופט", אמרה השופטת לחוקרים. כאשר ניסו להסביר לה כי מדובר בחשוד מסוכן, שגם גר בקרבת הילדה וגם יש חשיבות בתפיסה מהירה של חומרי המחשב, היא השיבה להם לדבריהם: "שהאבא ישמור על הילדה במהלך הלילה".
2 צפייה בגלריה
השופטת מלכה ספינזי
השופטת מלכה ספינזי
השופטת מלכה ספינזי. גורמים במשטרה: "הזוי לקבל תשובה כזאת"
(מתוך אתר הרשות השופטת)
החוקרים ההמומים חזרו לתחנה ללא צו המעצר. רק למחר, ביום ראשון, הם הגיעו שוב לבית המשפט, קיבלו צו מעצר ועצרו את החשוד. מעצרו הוארך בינתיים, והוא נשלח להסתכלות.
גורמים במשטרה אמרו כי "באירועים כאלה הזמן קריטי לפני שהחשוד משבש חקירה. פשוט הזוי לקבל תשובה שכזאת מבית משפט". הם הוסיפו כי "אם אנחנו מגיעים במוצאי שבת להוציא צו, ברור שזה מקרה חשוב וחייבים לפעול במהירות".
מהנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה: "במוצאי השבת הגישו חוקרי המשטרה לבית המשפט בתל אביב בקשה במעמד צד אחד למתן צו מעצר נגד חשוד. השופטת התורנית סברה כי בטרם תוכל לתת החלטה בבקשה, על המשטרה לבצע פעולה נוספת. השופטת ציינה בפני החוקר שבהיעדר אותה פעולה לא ניתן להוציא את הצו, ומשכך אין דחיפות לקיים את הדיון בצאת השבת וביקשה מהחוקר לשוב למחרת בבוקר, כל שכן שהשעה היא שעת לילה מאוחרת והילדה נמצאת בבית הוריה".