הממשל של רון דסנטיס, המושל הרפובליקני של פלורידה, פועל להרחבתו של חוק שנוי במחלוקת האוסר על לדבר עם התלמידים בבתי הספר על נטייה מינית וזהות מגדרית. עד כה החוק חל על תלמידים מגן הילדים ועד כיתה ג' (בני 9), אך בקרוב הוא יחול גם על תלמידי כיתות ד' עד י"ב.
מתנגדי החוק מכנים אותו "חוק ה'אל תגיד גיי'", וטוענים כי הוא נועד לפגוע בלהט"בים ולהקשות עליהם להשתלב בחברה. הרחבת החוק מבטאת את רצונו של דסנטיס להמשיך ולהתמקד בסוגיות תרבותיות רגישות, לקראת המירוץ שלו בפריימריז הרפובליקניים.
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ רון דסנטיס
דונלד טראמפ רון דסנטיס
דסנטיס וטראמפ. שני המועמדים המובילים בפריימריז הרפובליקניים
(צילום: AP)
הרחבת החוק לא דורשת את אישור בית המחוקקים בפלורידה, שנשלט על-ידי הרפובליקנים. הנוסח המעודכן של החוק אמור לעלות להצבעה בחודש הבא בוועדת החינוך בפלורידה. מי שהגישה את ההצעה היא מחלקת החינוך של המדינה. מדובר בשני גופים שחבריהם מונו על-ידי דסנטיס. החוק יאפשר לדבר עם התלמידים על נטייה מינית וזהות מגדרית רק במקרים חריגים, למשל בשיעורי חינוך מיני - שהתלמידים בפלורידה יכולים לבחור שלא להשתתף בהם.
דסנטיס שואף להיות מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ב-2024, והיריב העיקרי שלו בפריימריז יהיה הנשיא לשעבר דונלד טראמפ - לפי שעה הפייבוריט במירוץ. המושל, שנחשב לכוכב עולה במפלגה, מקדם אג'נדות שמרניות ונאבק באג'נדות "בלתי הולמות" שלדבריו חדרו לבתי הספר.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב מיקי מאוס עם שלט של רון דה סנטיס דסנטיס מושל פלורידה בהפגנה למען חוק ה אל תגידו הומואים
ארה"ב מיקי מאוס עם שלט של רון דה סנטיס דסנטיס מושל פלורידה בהפגנה למען חוק ה אל תגידו הומואים
אדם בתחפושת מיקי מאוס נושא כרזת תמיכה בדסנטיס, בהפגנה למען החוק השנוי במחלוקת
(צילום: רויטרס)
אישור החוק אשתקד (שכאמור אסר לדבר בבתי הספר על נטייה מינית עם ילדים עד גיל 9) עורר סערה בארה"ב, ומתנגדיו אמרו שהוא דוחק לשוליים להט"בים. החוק השנוי במחלוקת גרם לסכסוך בין מדינת פלורידה לתאגיד וולט דיסני, שהתנגד פומבית לחוק -ונענש על כך.
לבקשת המושל דסנטיס, בית המחוקקים של פלורידה אישר לפרק מחוז מיוחד שהוקצה לתאגיד וולט דיסני, ובכך לשלול מהחברה הטבות מס אדירות שמהן נהנתה במשך עשרות שנים. ההחלטה על פירוקו של מחוז רידי קריק שבו שוכן פארק השעשועים דיסניוורלד ועל פירוקם של כמה מחוזות דומים נחשבה ניצחון למושל הרפובליקני, ותרמה להתחזקותו בקרב מצביעים שמרנים.