שני נוסעים ישראלים בטיסה של חברת ישראייר הורדו הערב (רביעי) מהמטוס אחרי שהדליקו סיגריות על הקרקע אחרי הפניית המטוס לנחיתה בסלוניקי. המטוס אמור היה לנחות באתונה, אך בשל מזג אוויר קשה, הוא הופנה לעיר השנייה בגודלה ביוון.
2 צפייה בגלריה
המטוס של חברת ישראייר בהמראה לטיסת הבכורה לאיסטנבול
המטוס של חברת ישראייר בהמראה לטיסת הבכורה לאיסטנבול
(צילום: יאיר שגיא)
2 צפייה בגלריה
שני נוסעים ישראלים הדליקו סיגריה ב מטוס
שני נוסעים ישראלים הדליקו סיגריה ב מטוס
הנוסעים בטיסה
המשטרה המקומית ביוון הוזעקה אל המטוס כדי להוריד ממנו את שני הנוסעים. "היינו מתוכננים להמריא לאתונה. התהליך הזה יעכב אותנו עוד יותר", נשמעה קוראת דיילת במטוס. "אני מבקשת סבלנות. אעדכן בעוד מידע. בבקשה לא לעשן - לא סיגריה אלקטרונית, לא רגילה, לא להדליק גפרור ולא שום דבר".
הטיסה התבצעה במטוס מדגם איירבס 320. היא המריאה כמתוכנן, אולם כשעבר המטוס את קפריסין - הצוות הבין שאי אפשר יהיה לנחות באתונה בשל סופת ברקים עזה ורוחות. הצוות פנה לנחיתה בסלוניקי שייפתח נמל התעופה באתונה מחדש.
הנוסעים התבקשו על ידי צוות הטיסה להימנע מהדלקת הסיגריות, אך החליטו לעשות זאת חרף הבקשות. הקברניט החליט להזמין להם את המשטרה, שעיכבה אותם. המטוס המריא לאתונה אחרי התקרית - אבל שב על עקבותיו לסלוניקי, בגלל מזג האוויר.
מישראייר נמסר: "ישראייר מגנה מכל וכל כל התנהגות חריגה ואסורה בטיסה, בטיחות וביטחון הנוסעים הם בראש סדר העדיפויות שלנו. צוות הטיסה של ישראייר הזמין משטרה מקומית שהגיעה למטוס וטיפלה בנוסעים במקום".