11 צפייה בגלריה
ניר חפץ
ניר חפץ
ניר חפץ
(צילום: יואב דודקביץ')
"היה עול לא פשוט, אני חש הקלה - ירדה לי אבן מהלב", סיכם ניר חפץ, עד המדינה המרכזי במשפט נתניהו, בתום יום העדויות ה-17 והאחרון שלשום בבית המשפט המחוזי בירושלים. "היה קשה כמו קריעת ים סוף לעמוד במשפט כזה מול נתניהו. הלכתי רק עם האמת, מקווה שאני נפרד מהמאבטחים לשארית ימיי", אמר מי שהיה דוברו של ראש הממשלה לשעבר, שבמשך קרוב ל-20 דיונים העיד נגד מי שהיה אחד האנשים הכי קרובים אליו. לפניכם סיכום עדותו של ניר חפץ.

תיק 4000

העדות הראשית של חפץ נמשכה כשבוע וחצי, והפרקליטות חקרה אותו בעיקר על תיק 4000 (בזק-וואלה). חפץ העיד על המעורבות הנרחבת של נתניהו בתחום התקשורתי. לדבריו, העיסוק של ראש הממשלה לשעבר בתקשורת היה לדבריו "אינטנסיבי כמעט כמו בתחום הביטחון. הייתה לו שליטה מוחלטת בתחום". הוא העיד על מעורבות גדולה של נתניהו בסיקור התקשורתי שלו ושל בני משפחתו, ונתן דוגמאות למעורבות כזו בסיקור בוואלה. מנגד טענה ההגנה שמדובר במעורבות שגרתית בסיקור, ושהאתר היה עוין לנתניהו.
בתיק 4000 - "פרשת בזק-וואלה" - מואשם נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים. הפרקליטות טוענת כי נתניהו קיבל שוחד מבעלי בזק לשעבר שאול אלוביץ', שהחזיק גם באתר "וואלה", בדמות השפעה על הסיקור שלו ושל בני משפחתו באתר - ובתמורה קידם לכאורה עניינים רגולטוריים שהיו חשובים לעסקיו של אלוביץ'.

על ההחלטה להחליף את שר התקשורת גלעד ארדן לקראת בחירות 2015 סיפר חפץ כי היא התקבלה על ידי נתניהו בעקבות התייעצויות עם בני משפחתו, בהם בנו יאיר. "הוחלט שרק נתניהו יהיה שר התקשורת. אין לזה קשר לאלוביץ'", העיד חפץ. "נתניהו נתן לי הנחיה ליצור קשר ולהיפגש עם אלוביץ' - ושהוא יהיה איש הקשר היחידי והבלעדי להעברת מסרים שלו בנושאים תקשורתיים שקשורים לאתר וואלה", העיד עד המדינה. לדבריו, אלוביץ' "חיזר" אחריו כדי להעביר מסרים לנתניהו בנוגע לעניינים רגולטוריים סביב עסקת המיזוג של בזק ו-yes, שאישורה נדרש מנתניהו, ושלפי האישום היה שווה לאלוביץ' מאות מליוני שקלים. על מינוי מנכ"ל משרד התקשורת שלמה (מומו) פילבר אמר: "נתניהו לא היה ממנה אותו בלי אור ירוק משרה".
"נתניהו לא עירב אותי בענייני רגולציה", סיפר חפץ. "הוא ממדר, לכל אחד יש את המגירה שלו. אני הייתי אחראי על התחום התקשורתי". חפץ תיאר פגישה דרמטית בביתו של אלוביץ', שהגיש לו מסמכים וביקש להעבירם לנתניהו. "אלוביץ' רצה להעביר לו את המסר שהרשות להגבלים עסקיים קצבה בזמן את ההחלטה לאשר את עסקת yes, וכדי שהאישור לא יפוג חייבים לחתום על העסקה לפני הבחירות", סיפר חפץ, שנתן לנתניהו את המסמכים בלשכתו, ואחרי שזה קרא אותם בעיון - גרס אותם, וביקש ממזכירתו לקבוע פגישה עם אלוביץ'. לאחר מכן הסביר חפץ בחקירתו הנגדית כי גריסה הייתה פרט טכני ושגרתי עבור נתניהו. "נתניהו גורס כל דבר, גם אם הייתה רשימת מכולת - גם אותה הוא היה גורס", סיפר. חפץ סיפר כי הפגישה בין נתניהו לאלוביץ' התקיימה בחדר העבודה של ראש הממשלה לשעבר. "נתניהו לחש לי שהוא מבקש שאכניס את אלוביץ' באופן שהנוכחים לא יבחינו בכך", אמר.
11 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו נכנס לאולם לקראת הדיון
בנימין נתניהו נכנס לאולם לקראת הדיון
"היה אינטנסיבי בכל מה שקשור לתקשורת". נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ')
דוגמה למעורבות ישירה של נתניהו בסיקור באתר וואלה סמוך לבחירות ניתן לראות בריאיון שהעניק לדב גילהר בוואלה, לפני בחירות 2015. לאחר שנתניהו לא היה מרוצה מהריאיון הוא נערך מחדש במעורבות ישירה שלו. "אלוביץ' לא אישר למנכ"ל וואלה אילן ישועה לפרסם ללא אישור של נתניהו, אז ישועה שלח לנו קובץ ערוך שנגיד מה מפריע", תיאר חפץ. "על הלפטופ שלי בבלפור הראיתי לנתניהו את הווידאו ורשמתי מאיזו שנייה עד איזו שנייה הוא מבקש לחתוך החוצה קטעים שמפריעים לו. העברתי הוראות שנתניהו נתן לי. לא נתקלתי בזה אף פעם בקריירה".
דוגמה נוספת היא כתבה שפורסמה באתר על פנייתה של ח"כ שרן השכל (אז בליכוד) אל היועץ המשפטי לממשלה בעניין חקירתו של מני נפתלי, לשעבר אב הבית במעון ראש הממשלה. "נתניהו עמד מאחורי האייטם, חד משמעית", אמר חפץ מעל דוכן העדים. "הרעיון הגיע מכיוון שרה, אבל מי שניהל הכל היה בנימין נתניהו. הוא חש נרדף, לכן הוא גם עסק רבות בהכנסת תומכים שלו לתקשורת".
11 צפייה בגלריה
ניר חפץ
ניר חפץ
(צילום: יואב דודקביץ')
חפץ נשאל מה הייתה החשיבות של אתר וואלה עבור נתניהו ככלי תקשורת, והשיב: "במערכת הבחירות ב-2015 החשיבות של וואלה הייתה ללא ספק גבוהה מאוד-מאוד". הוא תיאר מקרה שבו העלה יאיר נתניהו טענות בפני אביו, שלפיהן בני הזוג אלוביץ' ואתר וואלה לא מספקים חשיפה ראויה לנתניהו. מנגד, לדבריו, אלוביץ אמר: "מה, הם לא מבינים שהאתר הזה הוא שלהם?". חפץ סיכם: "באתר וואלה הייתה הרמה הכי גבוהה שבה שלטנו מה יהיה בעמוד הבית ומה תהיה הכותרת. ההיענות של אלוביץ' הייתה מוחלטת לכל בקשה. השאלה הייתה איך מבצעים את זה, ולא האם מבצעים. וואלה היה מגויס באופן מוחלט לניצחון נתניהו בבחירות". אולם בחקירתו הנגדית הסביר חפץ שאתר וואלה היה פחות בחשיבותו לעומת שורת כלי תקשורת אחרים עבור נתניהו.
אחד הרגעים שבהם נשבר חפץ מעל דוכן העדים היה כשסיפר על "פגישת השיבוש" בביתו של אלוביץ', ב-27 בדצמבר 2016, אז הגיע לביתם של בני הזוג אלוביץ' - ויחד הם סיכמו להשמיד את מכשירי הטלפון שלהם, שבהם תיעוד של שיחות המפרטות את טיב יחסיהם. הפגישה נערכה בעקבות פרסומים שלפיהם עומדת להיחשף חקירה נוספת אודות קשריו של נתניהו עם איש עסקים, והשלושה חששו שמדובר באלוביץ'. "הייתי מבוהל מאוד, עשיתי טעות גדולה שאני מצר עליה ולוקח אחריות", סיפר חפץ בדמעות. "יזמתי שיחה עם אלוביץ', הגעתי לביתו. שאול אמר לי שצריך 'להיפטר מהברזלים' - הטלפונים הניידים - ואמר לי להיפטר גם מהנייד שלי. הוא ביקש ממני להתקשר לישועה".
11 צפייה בגלריה
שאול אלוביץ' במשפט נתניהו
שאול אלוביץ' במשפט נתניהו
"לא אישר לפרסם באתר בלי אישור של נתניהו". אלוביץ'
(צילום: אלכס קולומויסקי )
חפץ סיפר על עוד פגישת שיבוש: "היה עוד מקרה יותר מאוחר. בבלפור חיכו לי שרה ויאיר נתניהו, בפאניקה מוחלטת. הם ביקשו ממני לנסוע באופן מיידי לבית משפחת אלוביץ'. יאיר רעד, פיזית. ביקשו שאוודא ואראה במו עיניי שהאלוביצ'ים מוחקים את כל ההתכתבויות שלהם איתם. ידעתי שבני הזוג אלוביץ' החליפו את הניידים ואמרתי להם 'בסדר'". יש לציין שהתיקים נגד שרה ויאיר נתניהו בפרשה נסגרו.
חפץ הרבה לומר ש"למעט פגישת השיבוש - אני חף מפשע", וטען שלא היה לו חלק בעסקת שוחד כמתווך בתיק 4000, ובכלל, לדבריו - לא מדובר בשוחד. "סיקור חיובי זה שוחד? הזיה. חשבתי שזה משחק מכור. אני מכיר יחסי תן-קח בין תקשורת לפוליטיקאים - זה סחר סוסים ברמה הכי בהמית שיש - מקדמת דנא, לא תמצא בסדום יותר מדי צדיקים".
עו"ד בן צור הציג לחפץ עשרות כתבות שהראו לדבריו סיקור שלילי ועוין של אתר וואלה נגד נתניהו ובעד יריביו הפוליטיים, ואף הציג התכתבויות לפני בחירות 2015 בין ישועה ליצחק הרצוג, שהיה אז יו"ר המחנה הציוני, שבה כתב ישועה: "ברכות על הסקרים. מחזיק לך אצבעות, אל תהסס בכל שעה להיעזר". חפץ אמר על כך: "בחיים לא שלחתי הודעה כזאת לפוליטיקאי, אף פעם. זה טקסט מדהים. ישועה דה-פקטו היה עורך העל של וואלה. שליט טוטליטרי שם. זה מטלטל".
11 צפייה בגלריה
אילן ישועה בבית המשפט המחוזי ירושלים
אילן ישועה בבית המשפט המחוזי ירושלים
"היה העורך דה-פקטו של וואלה, שליט טוטליטרי". אילן ישועה
(צילום: עמית שאבי)
השופט משה בר-עם שאל את חפץ מדוע טען שנקודת המוצא הייתה שאתר וואלה יהיה עוין לנתניהו, והוא השיב: "בחלק גדול מכלי התקשורת העובדים פחות או יותר מאותו מעמד סוציו-אקונומי. יושבים בשדרות רוטשילד ועם תפיסת עולם שמאלנית. נדיר למצוא אנשים מהמחנה הלאומי. נניח לרגע שמר אלוביץ' וישועה היו נוסעים לאנטרקטיקה - בלעדיהם, כל האתר היה בכל הכוח נגד נתניהו". על הטענות שהוא היה עורך בפועל של וואלה כדוברו של נתניהו, אמר: "ערכתי את וואלה? שקר וכזב".
חפץ העיד שהאמין שתיק 4000 הוא רדיפה פוליטית ושעד היום הוא סבור שלא היה צריך לבוא לעולם. "לא חשבתי שאני עושה משהו לא חוקי", אמר. "אם טעיתי, אז טעיתי. כשאני מדווח לנתניהו שאלוביץ' אמר לי שישועה מפסיק לשתף פעולה, לא הוא ולא אני חושבים שאנחנו נמצאים בתוך נוסחה פלילית. יש סיכוי טוב מאוד שדברים היו מתפרסמים בוואלה גם בלעדיי, אבל יחד עם זאת ההיגיון היה שברגע שאני מפנה את תשומת ליבו של אלוביץ' ומאותת לו שזה חשוב לנתניהו - אז תהיה תשומת לב יתרה שהאייטם יעלה". בן צור טען כי "אין ערך מוסף לפנייה של אלוביץ'", אך חפץ השיב: "לא מסכים. מאחר שוואלה היה עם DNA עוין שם, היה צריך את הדחיפה".
11 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
"הוחלט שרק הוא יהיה שר התקשורת". משפחת נתניהו
(צילום: רויטרס)
על יחסיו האישיים עם אלוביץ' אמר חפץ: "בוואלה היה לי את הקשר האישי עם אלוביץ', וזה היה הדבר היחיד. אם אני פונה אליו, זה בגלל היחסים והדברים שאלוביץ' הבהיר לי לגבי המחויבות שלו לנתניהו". על טענות הסנגורים כי הפגישות בין השניים לא היו קשורות לעבודתו אצל משפחת נתניהו, אלא שהיו לו אינטרסים כלכליים ואישיים, השיב חפץ כי כל פגישותיהם מ-2014 היו רק בעניינו של נתניהו. "ראינו פגישות בנושא של ייעוץ שלך לבזק, לא לכך שלח אותך נתניהו", אמר סנגורו של שאול אלוביץ' ז'ק חן. חפץ השיב: "נכון, אבל לולא שלח אותי אליו - אלוביץ' לא היה נותן לי להיות יועץ. הסיבה שקיבלתי יחס VIP זה כי נתניהו נתן לי סטטוס חזק שם". חפץ הוסיף כי הוא "מזועזע" מכך שאיריס אלוביץ' נאשמת גם היא, והוא סבור שאין לה קשר פלילי לתיק.

תיקי 1000 ו-2000

בתיק 1000 - המכונה גם "תיק המתנות" - מואשם נתניהו במרמה והפרת אמונים, והוא עוסק במערכת היחסים בין ראש הממשלה לשעבר לבין אנשי העסקים ג'יימס פאקר וארנון מילצ'ן, מהם קיבל לכאורה מתנות יקרות ערך בניגוד לחוק. בתיק 2000 מואשם נתניהו גם כן במרמה והפרת אמונים, והוא עוסק במערכת היחסים בינו לבין מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס, שלפי כתב האישום הציע לנתניהו שינוי לטובה באופן הסיקור שלו ושל בני משפחתו בכלי התקשורת שבשליטתו, ולשינוי לרעה באופן הסיקור של יריביו הפוליטיים - בתמורה לכך שנתניהו ינצל את השפעתו לקדם חקיקה שתטיל מגבלות על העיתון "ישראל היום". מוזס נאשם בהצעת והבטחת שוחד.
11 צפייה בגלריה
"ידע שהוא מסתובב באזורים הפליליים". נתניהו ומילצ'ן
"ידע שהוא מסתובב באזורים הפליליים". נתניהו ומילצ'ן
"ידע שהוא מסתובב באזורים הפליליים". נתניהו ומילצ'ן
(צילום: gettyimages)
חפץ סיפר על פגישה שקיים עם נוני מוזס ב-2009, שנועדה להרגיע את הרוחות בינו לבין נתניהו. "הקראתי לו מדף את הנקודות שאמר לי ביבי. נוני ענה לי 'אני לא מבין מה זה ייצוב המערכת, תגיד לביבי שידבר ספיציפית וקונקרטית. מה המשמעות של החזרת המצב לקדמותו? אני רוצה לדעת בדיוק למה הוא מתכוון'. הוא אמר שצריך להגיד לביבי שדרושה החלטה מהירה לכאן או לכאן, כי בקרוב יש כנס גדול של 'ישראל היום' עם 500 מפרסמים, ובו ייקבעו עובדות בשטח שאי אפשר יהיה לשנותן".
בעדותו הראשית בנוגע לתיק 2000, סיפר חפץ על יחסי האיבה בין ראש הממשלה לשעבר למו"ל "ידיעות אחרונות". "נתניהו ראה במוזס האויב מספר 1", אמר. "הוא היה משוכנע שמוזס מניע חוקים נגד 'ישראל היום'. כשהשם של מוזס היה עולה - זה היה כמו סרט אימה".
חפץ סיפר על פגישה שקיים עם נתניהו עוד כשעבד ב"ידיעות אחרונות", שממנה עלה כי הדיון על הגבלת התפוצה של "ישראל היום" החל כבר ב-2009. "נתניהו ביקש שאבוא למצודת זאב, ועדכנתי את מוזס שאני הולך", סיפר. "הייתה שיחה רגילה, ואז נתניהו ביקש שנצא למרפסת. הוא אמר לי שהוא יכול לגרום לכך שמהדורות סופ"ש של 'ישראל היום' תהיה 90-80 אלף עותקים, והוא ביקש ממני להעביר את המסר למוזס, שקיבל את העדכון אך לא ביקש להעביר מסר חזרה". על חוק ישראל היום אמר: "אני יודע מידיעה אישית שנתניהו התנגד לו. הוא אמר שאם יעבור החוק הזה, הוא מאבד את השליטה על הקואליציה שלו ולמעשה מר מוזס מנהל את הקואליציה במקומו.
11 צפייה בגלריה
נוני מוזס
נוני מוזס
"נתניהו ראה בו האויב מספר 1". נוני מוזס
(צילום: יואב דודקביץ')
עו"ד עמית חדד שאל את חפץ האם ייתכן שנתניהו יכול היה להבין במהלך השיחה עם מוזס שהוא מקבל הצעת שוחד. "נתניהו במספר אינסופי של פעמים התלונן באוזניי שהסיקור ב'ידיעות אחרונות' הוא כל כך שלילי לתפיסתו. גם אם היה מקבל כמה חודשים של חסד, זה היה מבחינתו טיפה בים. איך זה יכול להיות שוחד? מבחינתו זו התחלה של איזון. גם אם מוזס היה מנסה להפוך ל'ישראל היום 2', זה לא היה קורה עוד 400 שנה. מבחינת נתניהו - מופרך לחשוב שזו נוסחת שוחד".
חפץ סיפר כי נתן אשל, מקורבו של נתניהו, סיפר לו ש"ישראל היום" הוקם כדי לחסל את "ידיעות אחרונות". "הוא סיפר לי שלפני שקם 'ישראל היום' הוא הלך למוזס למשרד והזהיר אותו שאם לא יפסיק להיות עוין כלפי נתניהו - יקום הדבר הזה באמצעות שלדון אדלסון ויחסל אותו. לא יודע אם זה נכון". עד המדינה הוסיף: "אני שמעתי מסרים מאיימים מפיו של נתניהו כלפי מוזס הרבה פעמים. הוא אמר שיש לו חומרים אישיים עליו".
בחקירה החוזרת של הפרקליטות אמר חפץ כי "הקרב הזה שניצת בין 'ידיעות אחרונות' ל'ישראל היום', לפי ההתרשמות שלי, מי שיזם אותו, הניע אותו והשתמש בו ככלי מול מי שנתפס כאויב במשך עשור - זה נתניהו. ברצותו זה היה נפסק וברצותו הלהבות גדולות". חפץ התייחס גם להצעת החוק ב-2009, לפיה אדם שאינו אזרח ותושב ישראל לא יוכל להיות בעל השליטה בעיתון, ואמר: "חשבתי שהצעת החוק היא שימוש במחוקק להשיג הישגים במאבק בין העיתונאים, של מוזס".
11 צפייה בגלריה
נתן אשל בנימין נתניהו
נתן אשל בנימין נתניהו
"אמר לי ש'ישראל היום' הוקם כדי לחסל את 'ידיעות אחרונות'". נתן אשל
(טל שחר)
חפץ סיפר כי בנוגע לתיקים 1000 ו-2000 הוא הזהיר את נתניהו. "נכנסתי לחדר ואמרתי לו שיש בעיה עם דיני הגבלים עסקיים ב-2000. ב'ז'אנר' פרשת 1000 הייתי עד שנתניהו ידע שהוא מסתובב באזורים הפליליים במקרים מסוימים. הוא המשיך לשתף פעולה, וניסה לשדוד את כספי המדינה לצרכים אישיים". אולם בהמשך ציין חפץ כי לא ידוע לו על מתנות שקיבל נתניהו, למעט משהו "שולי" לדבריו - כרטיסים להופעה של מריה קארי מהמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר. חפץ הוסיף: "בין נתניהו למילצ'ן היה קשר אינטנסיבי, עשרות אינטרקציות בשבוע. גם בין מילצ'ן לשרה נתניהו".

תרגילי החקירה

לאחר העדות הראשית, חפץ נחקר במשך כמה דיונים על ידי ידי סנגורו של נתניהו, עורך הדין בעז בן צור, וסיפר על הלחץ שהופעל עליו בחקירה: "היו אמצעים דרקוניים". ביום הראשון לחקירה הנגדית הוא סיפר על "ליל בלהות" במעצר והתייחס לתרגילי החקירה: "דאגו שאשתי תעבור לידי. הבנתי שיש איום שיפרקו לי את הפרטיות".
"שמו אותי בכלוב כמו של קופים, אסירים שנראו עזתים צעקו 'נתניהו'", הוא סיפר, לאחר שהוצגו בפניו שורה של סרטונים שבהם הוא נראה נשבר מול חוקרי המשטרה. "אמרו לי כל הזמן שהילדים שלי לא ירצו לדבר איתי. זה טלטל אותי, התפרקתי רק על הרקע הזה. חשתי שיש סכנה שלא אגמור את זה בחיים. סבלתי, ובכל הזמן הזה ראיתי את אילן ישועה שותה אספרסו עם החוקרים".
11 צפייה בגלריה
ניר חפץ בבית המשפט: "אני לא נגד אף אחד בוודאי לא נגד ראש המשלה"
ניר חפץ בבית המשפט: "אני לא נגד אף אחד בוודאי לא נגד ראש המשלה"
"שמו אותי בכלוב כמו של קופים, חששתי לחיי". חפץ
(צילום: מוטי קמחי)
חפץ סיפר גם על תרגיל המעצר שגרם לו לפרוץ בבכי בחקירה. "זה היה תרגיל שאמרו לי שהולכים לבקש הארכת מעצר אחרי שבעה ימים, ואז בסמיכות זמנים נכנס אדם שלא הכרתי והתקשר לידי בטלפון נייד לאשתי והודיע לה שמחר אני בבית. זה מהלך מנוול, ידעתי שהחוקר משקר לאשתי".
בהמשך סיפר חפץ על השיקולים שהנחו אותו להפוך לעד מדינה. "המשפחה עברה תופת", הסביר. "היו לחצים פיזיים, וגם אחרים, שהלכו והתגברו לממדים מפלצתיים. אם אתה שואל ספציפית לגבי תרגיל החקירה שעשו לי - הוא לא היווה שיקול בקבלת ההחלטה שלי. שיקול מרכזי היה שמנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה (מומו) פילבר, חתם על הסכם. גם חשבתי שאם אלוביץ' יחליט להציל את אשתו ולחתום על הסכם עד מדינה - אאבד שליטה על גורלי. דבר שלישי, הייתי לי תחושה שהתגברה שאני נמצא זמן כל כך ארוך במעצר בגלל שראש הממשלה, שמבחינתי אני נמצא שם בין היתר בשבילו - לא מוכן לבוא להיחקר".
חפץ גם סיפר על ההדלפות נגד נתניהו מהמשטרה והפרקליטות: "מבול בלתי נפסק, תחושה שיורים עלינו מכל הכיוונים. זו הייתה גם התחושה של נתניהו. זה מוריד את האמון שלך בחקירה ובכלל ברשויות האכיפה".
11 צפייה בגלריה
"עזבתי את תפקידי כי חשבתי שנתניהו לא כשיר לקבל החלטות ביטחוניות". פרשת המגנומטרים
"עזבתי את תפקידי כי חשבתי שנתניהו לא כשיר לקבל החלטות ביטחוניות". פרשת המגנומטרים
"עזבתי את תפקידי כי חשבתי שנתניהו לא כשיר לקבל החלטות ביטחוניות". פרשת המגנומטרים
(צילום: דוברות המשטרה)
לאחר סיום עדות חפץ הותר לפרסום פרוטוקול חסוי הנוגע לעדותו, בחלק של המשפט שנערך בדלתיים סגורות, שם סופר על עדה שזומנה להעיד בתיק 4000 כדי ללחוץ על חפץ. "לא חשבתי שזה יגיע לרמה הזאת, היה לי ברור שזה רק כדי ללחוץ עליי. אני אומר לחוקרים - מה זה? יש פה פצצת אטום. איך עשיתם דבר כזה? לא הייתה הצדקה לזמן אותה, שום סיפור". בהמשך עדותה נסרקה בטעות בתיק והגיעה לידי הסנגורים.

הפרשה הביטחונית

באחת העדויות הפתיע חפץ, וסיפר כי לטעמו נתניהו לא היה כשיר לקבל החלטות ביטחוניות עקב הסיטואציה שנוצרה סביבו. "חשבתי שנתניהו לא כשיר, על רקע פרשה ביטחונית שהייתה יכולה לגרום להרג של אלפי אנשים. עזבתי בספטמבר 2017 את התפקיד שלי אצלו כי חשבתי שהוא לא כשיר יותר לקבל החלטות ביטחוניות". חפץ לא פירט על האירוע - אך בחקירתו במשטרה אמר שמדובר בלחץ שהפעילו יאיר ושרה נתניהו על ראש הממשלה שלא להסיר את המגנומטרים בכניסה להר הבית, בניגוד לאזהרות מערכת הביטחון ב-2017.