מהומה פרצה הבוקר (יום חמישי) בגן ילדים של החינוך המיוחד בשכונת קריית אליעזר בחיפה, לאחר שלמקום הגיעה גננת משלימה - סרבנית חיסונים - שלא הסכימה לעזוב את הגן. אותה גננת לא מוכנה לעבור בדיקת קורונה כפי שמתחייב מכל איש חינוך שאינו מחוסן.
2 צפייה בגלריה
גננת לא מחוסנת שסירבה להיבדק התבצרה בגן בחיפה - והוצאה
גננת לא מחוסנת שסירבה להיבדק התבצרה בגן בחיפה - והוצאה
הכניסה לגן בחיפה
(צילום: ליאור אל-חי)
הגננת הראשית בגן, שידעה שהגננת המשלימה לא מחוסנת, החליטה שלא לצאת ליום החופש שלה והגיעה הבוקר לגן כדי לקבל את הילדים עם הסייעות. עם זאת, הגננת המשלימה הגיעה גם היא למקום ונכנסה כשהיא ללא מסכה. גננת האם ביקשה ממנה לעטות מסכה ולהתרחק מהילדים, אך היא סירבה ואף התבצרה במקום.
גננת האם יצרה קשר עם המפקחת במשרד החינוך ועם מנהלת מחלקת הגנים בעיריית חיפה, אספה את הילדים והוציאה אותם לאזור מוצל בחצר - שם הם המתינו. לאחר מכן שוחחו המפקחת, מנהלת מחלקת הגנים בעירייה וצוות הגן עם הגננת המשלימה וביקשו ממנה לצאת. היא סירבה תחילה, אך בתום דין ודברים עמה הם הובילו אותה מחוץ לגן והחזירו את הילדים.
בשעות הצהריים הגיעו אל הגן שוטרי סיור מתחנת חיפה, כדי למנוע אפשרות של הפרת הסדר מצד הורים זועמים. לא התרחשו אירועים חריגים והשוטרים עזבו את המקום.
2 צפייה בגלריה
גננת לא מחוסנת שסירבה להיבדק התבצרה בגן בחיפה - והוצאה
גננת לא מחוסנת שסירבה להיבדק התבצרה בגן בחיפה - והוצאה
(צילום: ליאור אל-חי)
"מדובר באירוע שלא היה צריך לקרות", אמרו גורמי חינוך בחיפה. "לאיש חינוך צריכה להיות אחריות גדולה על שלומם ובריאותם של התלמידים וילדי הגנים, בוודאי כאשר המדובר ילדים הלומדים במסגרת החינוך המיוחד ונמצאים בסיכון גבוה הרבה יותר להידבק בנגיף. צריך לציין לטובה את גננת הגן הראשית שגילתה אחריות, הגיעה לגן וטיפלה בנושא בצורה מקצועית מול הגורמים האחראים תוך מניעת סיכון לילדים ושמירה על שלומם ובריאותם".
ממשרד החינוך נמסר: "הנהלים קובעים באופן ברור כי עובד הוראה או איש חינוך אשר אינו מחוסן, מחויב לעשות בדיקה מהירה של אנטיגן. אם הוא מסרב לעשות בדיקה, הרי שחל עליו איסור חד וברור שלא להיכנס לתוך המוסד החינוכי. נהלים אלה הובאו בפני עובדת ההוראה עוד טרם הגעתה אל הגן, אך זו פעלה בניגוד לנאמר לה. בעקבות המקרה, המשרד פעל באופן מיידי להוצאתה ובד בבד עירב את כל גורמי האכיפה הרלוונטיים".