2 צפייה בגלריה
אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב
"ככל שלא תהיה התקדמות מידית ומספקת במו"מ, ניאלץ לנקוט בצעדים נוספים" אוניברסיטת תל אביב
(צילום: shutterstock)
עם סיום סמסטר א׳ באוניברסיטאות ברחבי הארץ ותחילת תקופת המבחנים, המועצה המתאמת של ארגוני הסגל הבכיר הכריזה היום (שני) שתפתח בעיצומים במחאה על הסחבת במשא ומתן על שכר המרצים. העיצומים צפויים לשבש את הבחינות המתוכננות והמועצה מאיימת לנקוט צעדים נוספים שיחריפו את המחאה.
במסגרת העיצומים, המרצים באוניברסיטאות לא יעבירו ציוני עבודות ומבחנים של סמסטר א', יימנעו ממתן מענה לסטודנטים בפניות הקשורות לבחינות ולא יעבירו נוסח של בחינות למועדי ב'. העיצומים ייכנסו לתוקף באופן מיידי וכוללים את האוניברסיטאות: העברית, בן-גוריון, בר-אילן, חיפה, הטכניון, תל אביב ומכון ויצמן. הסטודנטים קיבלו על כך הודעות.
לפני כשבועיים הכריזה המועצה המתאמת על סכסוך עבודה בטענה שוועד ראשי האוניברסיטאות, הממונה על השכר באוצר והוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה - מנהלים עימם פגישות סרק ואינם מביעים עמדה לגבי דרישות ארגוני הסגל, אלא גוררים רגליים.
לטענת המועצה המתאמת, סכסוך העבודה נכנס לתוקף בגלל "התנהלות בדרך שמנוגדת ליחסי העבודה הקיבוציים רבי השנים במקום העבודה ובחוסר תום לב, גרירת רגליים במשא ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי חדש לאחר שהאחרון הסתיים לפני שנים, וניהול המשא ומתן בדרך בלתי מקובלת".
ענת זעיראפרופ׳ ענת זעירא
פרופ' ענת זעירא, יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות, אמרה כי "ההתנהלות מצד הנהלות האוניברסיטאות, בגיבוי של גורמי המדינה, לא הותירה ברירה. מקום העבודה שלנו והסטודנטים שלנו יקרים מאוד לליבנו. אנחנו לא מבקשים תוספת לבסיס השכר, רק ביקשנו לעדכן את שכרנו בהתאם לשחיקה הקיימת".
פרופ׳ זעירא הוסיפה כי "מעבר לצעדים הזהירים והמדורגים המתוכננים לתקופה הקרובה, ככל שלא תהיה התקדמות מידית ומספקת במו"מ עמנו, ניאלץ לנקוט בצעדים ארגוניים נוספים. עדיין לא מאוחר, ואנחנו מקווים שהמו"מ יתקדם באופן ענייני ואינטנסיבי כך שהפגיעה בסטודנטים תהיה מזערית".
2 צפייה בגלריה
"ננקוט בכל הצעדים העומדים לרשותנו, לאפשר את סיום הסמסטר"
"ננקוט בכל הצעדים העומדים לרשותנו, לאפשר את סיום הסמסטר"
"ננקוט בכל הצעדים העומדים לרשותנו, לאפשר את סיום הסמסטר"
(צילום: עידו ארז)
התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית קראה למועצה המתאמת "להימנע מפעולות שיפגעו בסטודנטים דווקא בתקופה קריטית, שבה מתקיימים המבחנים". ההתאחדות מסרה כי היא "בוחנת פעולות שיביאו להפסקת העיצומים".
מוועד ראשי האוניברסיטאות נמסר: "זה כשנה מתקיים מו"מ אינטנסיבי עם המועצה המתאמת בהשתתפות נציגי הממונה על השכר במשרד האוצר שהבהירו שהאפשרות לדון בתוספות שכר תלויה בהסכם מסגרת של ההסתדרות עם המדינה - וכזה טרם נחתם, וכן באישור תקציב המדינה - שגם הוא טרם עבר בכנסת.
"הצענו לנציגי הסגל לקיים דיונים בסוגיות אחרות, אקדמיות, אך סורבנו פעם אחר פעם. אנו מצרים מאוד על החלטת המועצה המתאמת לנקוט צעדים ארגוניים ולא נאפשר להפוך את הסטודנטים לבני ערובה. בכוונתנו לנקוט את כל הצעדים העומדים לרשותנו במסגרת זכותן החוקית של האוניברסיטאות לאפשר את סיום הסמסטר ואת תקופת הבחינות כמתוכנן".