שר התרבות והספורט חילי טרופר (המחנה הממלכתי) התייחס הבוקר (חמישי) בריאיון לאולפן ynet לבחירות שיתקיימו ב-1 בנובמבר, והזמין את המפלגות החרדיות להצטרף לממשלה שהוא שואף שגנץ יקים: "כשש"ס והמפלגות האחרות יבינו שלנתניהו אין 61 מנדטים, הן יוכלו לבוא איתנו".
"אנחנו רוצים להיות הכי גדולים, ולהקים פה ממשלה יציבה, מאחדת וממלכתית, שתוציא אותנו מהסחרחורת של מערכות הבחירות החוזרות והנשנות", אמר טרופר. לדבריו, "ברור לי שש"ס והמפלגות החרדיות האחרות מעדיפות להקים ממשלה עם נתניהו, בן גביר וסמוטריץ', אבל השאלה מה יקרה אם לא יהיו לנתניהו 61 מנדטים, כמו שקרה מאז שגנץ נכנס לפוליטיקה. היחיד שהם יהיו מוכנים לעשות איתו את הדרך זה גנץ, ולשם אנחנו מכוונים".
2 צפייה בגלריה
שליש שלישים מיכאל מלכיאלי, צבי האוזר, חילי טרופר
שליש שלישים מיכאל מלכיאלי, צבי האוזר, חילי טרופר
מלכיאלי, האוזר וטרופר
(צילום: משה מזרחי, הדר יואביאן)
השר טרופר התייחס לאיחוד אפשרי בגוש השמאל בין מרצ לעבודה, ואמר כי "אני תמיד נזהר מלהמליץ לאחרים, מכיוון שאנחנו מגוש המרכז. כדאי שכולם ינהגו באחריות ושלא יתבזבזו קולות. גנץ כבר עשה את הצעד האחראי - התאחדנו עם סער, אחרי זה עם איזנקוט. נכון שכולם ינהגו כך".
- מפלגות הימין אומרות שאתם "שמאל מלא", ושמי שרוצה ימין או ימין-מרכז לא צריך להצביע לכם. מה אתה אומר על זה? "המחנה הממלכתי זו מפלגה במרכז הישראלי. יש לנו דופן כמו איתן גינזבורג ואלון שוסטר, ודופן שני כמו סער ואלקין. זה בעצם המרכז הישראלי, שם נמצאים גנץ, איזנקוט ואני. יש הרבה מאוד ישראלים, כולל בימין, שלא נוח להם עם בן גביר וסמוטריץ', והם לא מתכוונים להצביע לנתניהו. אנחנו מענה מעולם בשבילם".
- יש מי שטוען שאולי אתם תצטרפו לממשלה תחת נתניהו. "אנחנו חושבים שנתניהו לא צריך להיות ראש הממשלה. לא ניקח ממנו את הזכויות שיש לו בעבר, אבל בנקודת הזמן הזאת הוא צריך לפנות את הבמה".

בניגוד לאופטימיות ששידר השר טרופר, חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet כי ש"ס תלך לממשלה רק תחת נתניהו, ולדבריו היא "שייכת לגוש הימין, שירכיב את הממשלה".
"ש"ס שייכת לגוש הימין, גוש הימין זה הליכוד, זה ש"ס, זו הציונות הדתית, זו יהדות התורה, ובעזרת השם אנחנו נרכיב את הממשלה הבאה", אמר מלכיאלי. "היינו יחד בממשלות הקודמות, היינו יחד באופוזיציה ונהיה יחד גם בקואליציה. אנחנו לא מנהלים שיח עם אף אחד אחר", הוסיף.
מלכיאלי התעקש שש"ס עושה הכול בשביל 61 מנדטים לגוש הימין, שלדבריו "אריה דרעי יצר, ושומר בעקביות על הזהות היהודית של מדינת ישראל, אבל גם נלחם ביוקר המחיה".

ח"כ צבי האוזר, שחלק עד לא מזמן מפלגה עם השר טרופר, הצטרף באחרונה למפלגת הרוח הציונית של איילת שקד. בריאיון לאולפן ynet הסביר כי במפלגתו מתכננים לרוץ עד הסוף: "יש לא מעט אנשי ימין שאינם מוצאים את הבית בליכוד או אצל סמוטריץ' ובן גביר. מי שרוצה ימין אחראי שיצביע לנו".
"יש אנשי ימין שמכבדים את גנץ, הוא אדם רציני, אבל גם הם יודעים מה זה ימין ומה זה שמאל. אנשים כמו אלון שוסטר, למשל, הם אנשי שמאל מובהק. מי שרוצה ימין יצביע לרוח הציונית".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וג'ונתן פולארד
בנימין נתניהו וג'ונתן פולארד
"היה צריך להתייצב ולגנות, אסור לשתוק לקיצוניים". נתניהו ופולארד
(צילום: רויטרס)
האוזר התייחס לתקרית סביב ג'ונתן פולארד, שקרא שלשום בבוקר להצביע למפלגתה של שקד, ובערב חזר בו לאחר שלדבריה של שרת הפנים הופעלה נגדו "מכונת רעל". האוזר אמר כי "פולארד הביע תמיכה ברוח הציונית, כמו שכל אזרח יכול לעשות, ותוך דקות קיבל מאות הודעות נאצה ואיומים. זו מראה קשה לקיצוניות בחברה הישראלית".
האוזר אמר כי מלבד אותן הודעות נאצה שקיבל פולארד, הפריעה לו גם "השתיקה הרועמת" בנושא, לדבריו, של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. "דווקא הוא, שמכיר את הסיפור של פולארד לפרטי פרטים, היה צריך להתייצב ולגנות את כל הקיצוניים. כשחבר כנסת מהליכוד מפרסם ציוץ שממנו משתמע שפולארד הוא בוגד - זו חציית קו אדום. אסור לשתוק לקיצוניים".