1 צפייה בגלריה
אסנת מארק, אופיר אקוניס
אסנת מארק, אופיר אקוניס
מארק ואקוניס. תמונה למנכ"לית משרדו אחרי שנדחקה למקום ה-59 בפריימריז
(צילום: יובל חן, גיל יוחנן)
שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס הודיע היום (שלישי) החליט למנות את אוסנת מארק, חברת הכנסת לשעבר מהליכוד, למנכ"לית משרדו. מינויה של מארק כפוף לאישור ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה. אקוניס הושבע לשר בשבוע שעבר, יחד עם מרבית שרי ממשלת ישראל ה-37, ולמעשה שב למשרד בו כיהן בין השנים 2015 ל-2020.
מארק בת ה-55, עורכת דין במקצועה ולשעבר חברת הוועדה למינוי שופטים, תחזור לפעילות ציבורית לאחר היעדרות בת כשנה וחצי.
היא כיהנה כחברת כנסת מטעם הליכוד בכנסות ה-20, ה-21 וה-23 - במשך פחות משנתיים במצטבר. לקראת הבחירות לכנסת ה-25, הכנסת הנוכחית, התמודדה בפריימריז בליכוד והגיעה למקום ה-59 בלבד ברשימה.
המינוי הזה מפתיע מאוד, שכן למארק אין כל נגיעה לתחום העיסוק של המשרד: חדשנות, מדע וטכנולוגיה. בסביבתו של אקוניס הסבירו את היעדר הנגיעה של מארק לענייני מדע בטענה ש"מנכ"ל משרד הוא מנהל של אנשי מקצוע, שהם עובדי המשרד". על עצם המינוי לא יצאה הודעה מטעם המשרד, ומאוחר יותר נמסר מלשכתו של השר: "אנחנו בטוחים שחברת הכנסת לשעבר מארק תבצע את תפקיד המנהלת הכללית של המשרד באופן המיטבי והמקצועי ביותר, לטובת כל אזרחי ישראל".
בניגוד למארק, לקודמתה בתפקיד הילה חדד-חמלניק, היה קשר לנושאים מדעיים. בתפקידה הקודם הייתה סמנכ"לית חדשנות ואסטרטגיה בחברת נתיבי ישראל. לפני כן כיהנה כראש מינהלת מיזמי תשתיות לאומיות במשרד התחבורה, ובצוות הפיתוח של מערכות 'כיפת ברזל' ו'חץ 3' במפא"ת. היא מחזיקה ב-4 תארים, בהם הנדסת חלל ואווירונאוטיקה בהצטיינות מהטכניון, תואר שני בלימודי דיפלומטיה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני נוסף במדיניות ציבורית וממשל מהאוניברסיטה העברית בירושלים.