ראש העיר כפר קאסם, עאדל בדיר, תקף הבוקר (יום ראשון) ב-ynet Live את כניסת לוחמי צה"ל למקום במהלך מרדף אחר חשודים. "כל מי שיצא מהבית חטף מכות רצח", טען. לדבריו, העיר מרוחקת מספיק מהגדר, כך שלא ניתן לטעון שהחיילים לא ידעו שהם נמצאים בשטח מדינת ישראל - שבו בהגדרה אסור להם לפעול, בוודאי לא באירועים פליליים, אלא רק למשטרה.

3 צפייה בגלריה
תיעוד: 4 חיילים משליכים רימון הלם ומנפצים פנסים של כלי רכב בכפר קאסם
תיעוד: 4 חיילים משליכים רימון הלם ומנפצים פנסים של כלי רכב בכפר קאסם
"זה לא בטעות". הלוחמים בכפר קאסם
בסרטונים שהופצו מכפר קאסם נראים לוחמים צועדים ברחובות העיר עם נשק, ומפנים אותו לעבר תושבים שיצאו מהבתים כשהבחינו בהם, תהו מדוע הם נכנסו לתוך העיר הסמוכה לראש העין והתעמתו איתם. בכפר קאסם אמרו כי החיילים השליכו רימוני הלם וטענו כי הם ניפצו פנסים של כלי רכב.
לדברי בדיר, "קבוצה של ארבעה לוחמים הסתובבה חופשי בשכונות, אי אפשר להגיד שהם טעו ונכנסו בתום לב - וגם אם הם טעו, הם היו יכולים להתנצל בפני התושבים. הם זרקו רימון כשלא היה אף אחד בכביש, זה עשה רעש ואז אנשים יצאו מהבתים".
בדיר התייחס באופן ספציפי לארבעה אחים ובן דודם שיצאו החוצה - ואמר כי בזמן הזה בניהם ובנותיהם הסתכלו בחלונות ובכו. "כשמישהו מכוון אליך נשק דרוך, וגם מכה אותך בפנים, זה מכות רצח", הוסיף בדיר. "רק בנס לא היה שם טבח ולא היה אסון".
3 צפייה בגלריה
תושבי כפר קאסם שהותקפו על ידי החיילים
תושבי כפר קאסם שהותקפו על ידי החיילים
"התנפלו בלי לשאול". תושבי כפר קאסם שנפצעו בעימות
ראש העיר הבהיר כי לא לחינם הוא משתמש במילה טבח: "עד היום יש לנו את הטראומה של הטבח מ-1956". לטענתו, "אנשים יצאו החוצה רק כששמעו את הרעש של הרימון, אחד מהם אפילו בגופייה. הוא עוד לא הגיע לצומת והחיילים התנפלו עליו בלי לשאול. אם זה היה בשטחים, זה היה עוד יותר גרוע, שם אין מצלמות שיתעדו. היה מספיק שמישהו יתלונן או יצעק, יעשה תנועה עם היד, והם היו יורים בו, כי כלי הנשק שלהם היו דרוכים".
בדיר גם מחה על כך ששניים מהחיילים היו רעולי פנים, וטען כי גם במשטרה לא הבינו מדוע הלוחמים נכנסו לעיר - ועוד מבלי לעדכן מראש. "זו פעם ראשונה שצה"ל נכנס בלי אישור משטרה", אמר בדיר, כשבין השאר נכנסים לוחמים לעיר במסגרת אימונים מעת לעת. "תארו לעצמכם שהיה עובר שם שוטר, ומקבל דיווח שאין חיילים כי זה לא תואם. מה הוא היה חושב בתקופה של פשיעה כזו, עם עבריינים חמושים שמסתובבים? הוא היה אומר שאלה עבריינים. רק בנס נמנע אסון".
לדברי בדיר, "בגלל ההתנהגות הברוטלית של החיילים, אני לא קונה את זה שהם נכנסו בתום לב וזו הייתה טעות. הם ראו למשל את הרכב הכחול, הייתה בפנים בחורה שעברה, והחייל שבר לה את השמשה. למה? ההתנהגות הזו לא רק לא מקובלת, אלא גם מכוונת. צריך למצות איתם את הדין עד הסוף".
בדיר התייחס גם לכך שבהודעת צה"ל נכתב "אין נפגעים לכוחותינו", ואמר כי "זה מראה איך מסתכלים על הערבים במדינת ישראל. וגם, רואים בסרטונים שאף אחד לא ניסה להתקרב אל הלוחמים או לפגוע בהם".
על כך שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פרסם הודעת גיבוי לחיילים אמר בדיר כי "השר לבלגן לאומי ולשנאה לאומית אמר שהוא מגבה אותם בלי לבדוק. הוא אומר 'כל הכבוד להם שחתרו למגע', אבל למגע עם מי? עם אנשים שיצאו מהבתים שלהם?".
בצה"ל אמרו כי "כניסת חיילים לכפר קאסם היא בניגוד להנחיות. מתחקיר ראשוני עולה כי במהלך סיור על גדר התפר הלילה סמוך לכפר עזון שבחטיבת אפרים זוהו שני חשודים שחצו את הגדר. כוח צה"ל ביצע מרדף אחר החשודים לכפר קאסם. עם הגעת הכוחות לכפר זוהו כמה חשודים מהכפר כשאחד מהם אחז באלה. בהמשך החל עימות בין חלק מהחשודים לבין קצין צה״". הקצין החרים את האלה והשתמש באמצעי לפיזור הפגנות על מנת לפזר את ההתקהלות. נבדקת הטענה על חמישה אזרחים פצועים. אין נפגעים לכוחותינו".