דניאל מרגושין, שחשוד ברצח האזרחית הרוסית אילנה אזגדיאן בדירה ששרף לכאורה ברחוב דיזנגוף בתל אביב, התעורר מתרדמת התרופות לאחר שהורדם והונשם עקב פציעותיו במהלך ניסיון המעצר. למרגושין, שנעצר ביריות בירושלים אחרי מרדף דרמטי והתנגדות חריפה לשוטרים, מיוחסות בין היתר עבירות של דקירת המנוחה קרוב ל-20 פעמים, לפני שהצית את הזירה.
2 צפייה בגלריה
שריפה בתל אביב בה נהרגה אישה
שריפה בתל אביב בה נהרגה אישה
הזירה בתל אביב
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
2 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
הדירה שנשרפה
(צילום: דוברות המשטרה)
בדיון האחרון בבית המשפט המחוזי התברר כי אזגדיאן הגיעה לישראל ופתחה בהליך של גיור. נציג היחידה החוקרת ציין כי ישנה חקירה של הקשר בין השניים, אך הפרטים עדיין נבדקים. מרגושין עדיין נמצא תחת השפעת תרופות, אך בקרוב הוא צפוי להיחקר. מעצרו הוארך בדיון הקודם עד ל-29 בינואר, ומחר יגיעו נציגי היחידה החוקרת שוב לבית המשפט.
מעצרו של מרגושין, נזכיר, הסתבך קשות: אחרי שהתבררה זהותו הוא אותר בירושלים, וכשבלשים ניגשו לעצור אותו - הוא שלף סכין והחל לרוץ לעברם. בתגובה, הם ירו ופגעו בו.
נציג המשטרה סיפר בהארכת המעצר על השתלשלות האירוע: "בשעות הבוקר התקבלו קריאות רבות על שריפה בבניין ברחוב דיזנגוף בת"א. צוותי כיבוי אש, מד"א ומשטרה הגיעו למקום, ואיתרו את הדירה שעולה באש. משנכנסו הכוחות לדירה אותרה גופתה של בחורה שנשרפה חלקית, ובהמשך באמצעות טביעות אצבע זהותה של המנוחה התבררה. לאחר זמן קצר וביצוע פעולות חקירה, נודע לצוות החקירה שמו של החשוד. מרגע זה החל המרדף אחריו. החשוד אותר בירושלים, וכשהבלשים ניגשו לבדוק אותו לפתע שלף סכין, רץ לעבר השוטרים וניסה לפגוע בהם. השוטרים, כמצופה מהם, ירו לעבר החשוד, פגעו בו ונטרלו אותו".