בית משפט השלום בפתח תקווה האריך הבוקר (חמישי) בחמישה ימים את מעצרה של רחל בראנץ (66), סייעת מפעוטון של רשת "אמונה" בעיר, שנעצרה אתמול בחשד להתעללות בילדים. מצפייה בתיעוד שנשמר במצלמות הגן זוהו עד כה 14 אירועי אלימות כלפי שבעה פעוטות.
בדיון ביקשה המשטרה להאריך את מעצרה של בראנץ בשבעה ימים. נציג המשטרה סטס מולדנוב אמר: "מדובר במקרה חמור שבו החשודה שעובדת כסייעת פעלה באלימות כלפי ילדים קטנים. היחידה החוקרת צפתה עד כה בצילומים מתשעה ימים. היא דוחפת ילדים למזרן בצורה אגרסיבית, יש אירוע שהיא מרימה ילד כמו בובה ומטיחה אותו על המזרן. יש מקרה שהיא נותנת מכה בפנים לילד שרץ מולה והוא נופל, שוכב והיא לא מתייחסת אליו. היא מודה ואומרת שעשתה זאת בהיסח הדעת".
1 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לסייעת מפתח תקווה
הארכת מעצר לסייעת מפתח תקווה
הארכת המעצר, הבוקר. ההורים צעקו: "נדאג שתשבי בכלא"
(צילום: שמוליק דודפור)
בדיון טען סנגורה של בראנץ כי לא מדובר באלימות ומרשתו תועדה רק "מניחה את הילדים". הוא הוסיף כי מרשתו מטפלת בסך הכל בתשעה ילדים, מה שעורר את זעם ההורים באולם, שטענו שהיא מטפלת ב-30 ילדים, וגם משמשת סייעת מחליפה בטיפול ב-30 ילדים נוספים בכיתות אחרות.
השופט רונן פלג קבע כי "לחשודה מיוחסים מעשי התעללות בחסרי ישע. עיון בחומר החקירה מלמד שקיים חשד סביר נגדה. בא כוח החשודה טען שניתן להסתפק במעצר בית, אולם איני סבור כך".
הפרשה נחשפה לאחר שהורים לבת שלוש טענו שהיא לא מוכנה להיכנס בבקרים לגן. בכניסה לדיון בבית המשפט קראו הורים לעבר החשודה: "תתביישי לך. אין לך נכדים? תסתכלי להורים בעיניים. שתישרף בגיהינום, נדאג שתשבי בכלא".
בסיום הדיון אמר בזעם אמיר ראובן, ששני ילדיו בפעוטון: "המעצר שלה הפתיע אותי מאוד. ביום שלישי חילקנו לכל הסייעות משלוחי מנות, אנחנו אהבנו אותן. הן היו כל כך חמודות. אבל כשנסגרת הדלת אנחנו לא יודעים מה קרה שם ואנחנו בסערת הרגשות. אנחנו לא יודעים לאן שלחנו את הילדים שלנו. אנחנו חושבים ששלחנו אותם לגיהינום. כל בוקר הילד שלי היה בוכה אבל אמרתי לו שבסדר, כנראה זו הסתגלות. היא הייתה מסתובבת בכל הגן, בכל הכיתות, נגעה בילדים, היא מודה בעובדות. צריך לפרסם את השם שלה בכל הארץ".