פרנציסקה גיפי, ראש העיר ברלין לשעבר, הפכה לקורבן האחרון בסדרת תקיפות של פוליטיקאים גרמנים. משטרת גרמניה מסרה הבוקר (רביעי) כי גיפי, שכיום מכהן כשרת האוצר בסנאט של ברלין (אחת ממדינות המחוז בגרמניה), הותקפה אתמול אחר הצהריים בספרייה מקומית. המשטרה מסרה שגבר התגנב מאחוריה, וחבט בראשה עם התיק שלו.
התוקף נמלט מהספרייה, וגיפי נפצעה קל בראש ובצוואר. היא פונתה לטיפול רפואי קצר בבית החולים. גיפי בת ה-46 חברה במפלגה הסוציאל-דמוקרטית – מפלגתו של הקנצלר אולף שולץ. ראש העיר המכהן של ברלין, קאי וגנר, גינה את התקיפה ואמר שכל מי שתוקף פוליטיקאים "תוקף את הדמוקרטיה שלנו". "אנחנו לא נסבול את זה", אמר וגנר והתחייב שהתוקפים ייענשו בחומרה.
2 צפייה בגלריה
ראש העיר ברלין לשעבר פרנציסקה גיפי הותקפה ב גרמניה
ראש העיר ברלין לשעבר פרנציסקה גיפי הותקפה ב גרמניה
פונתה לבית החולים. גיפי
(צילום: Tobias Schwarz / AFP)
התקיפה אתמול בספרייה בברלין הייתה אחרי קריאות להגברת האבטחה המשטרתית על אישי ציבור בגרמניה, אחרי סדרת תקיפות פיזיות ומילוליות. במערכת הפוליטית מפנים אצבע מאשימה לעבר מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" מהימין הקיצוני, וטוענים שהיא אחראית לליבוי השנאה ולהסתה לאלימות נגד אישי ציבור.
התקיפה הקשה ביותר הייתה בעיר דרזדן במזרח גרמניה, שבה נעצרו ארבעה נערים שתקפו את מתיאס אקה, איש המפלגה הסוציאל-דמוקרטית וחבר בפרלמנט האירופי. אקה בן ה-41 הותקף בזמן שתלה בבית חולים כרזות לקראת הבחירות לפרלמנט האירופי שיהיו בהמשך החודש. הוא נפצע קשה ונזקק לניתוח.
2 צפייה בגלריה
מתיאס אקה פוליטיקאי שהותקף ב גרמניה
מתיאס אקה פוליטיקאי שהותקף ב גרמניה
מתיאס אקה, שהותקף בדרזדן
(צילום: Heiko Rebsch / DPA / AFP)
דרזדן הפכה למוקד של אלימות נגד פוליטיקאים, ואתמול דווח על מקרה חדש: פוליטיקאית ממפלגת הירוקים בת 47, שהמשטרה לא מסרה את שמה, ספג איומים ויריקות בזמן שתלתה כרזות לבחירות לפרלמנט האירופי. גבר דחף אותה ואיים עליה, לפני שאישה הצטרפה אליו וירקה על הפוליטיקאית. השניים, בן 34 ובת 24, נעצרו. שניהם היו חלק מקבוצה שהייתה באזור, והצדיעה במועל יד כשהפוליטיקאית החלה לתלות את הכרזות.
לפי נתוני המשטרה, ב-2023 בוצעו 2,790 עבירות נגד פוליטיקאים בגרמניה לעומת 1,806 בשנה הקודמת. בשנת 2021, שהייתה שנת בחירות, דווח על 2,840 תקריות.