צה"ל התיר הבוקר (שלישי) לפרסום את שמותיהם של שלושה חיילים מגדוד 53, עוצבת "ברק" (188), שנפלו בקרב ברצועת עזה: סמל יקיר ידידיה שנקולבסקי, בן 21 ממגדל עוז; סרן איתן פיש, בן 23 מהיישוב פדואל; וסמ"ר תובל יעקב צנעני, בן 20 מקריית גת. שלושתם נהרגו מפגיעת טיל נ"ט בפאתי שג'אעיה.
2 צפייה בגלריה
סמל יקיר ידידיה שינקולבסקי, סמ"ר תובל יעקב צנעני, סרן איתן פיש
סמל יקיר ידידיה שינקולבסקי, סמ"ר תובל יעקב צנעני, סרן איתן פיש
סמל יקיר ידידיה שינקולבסקי, סמ"ר תובל יעקב צנעני וסרן איתן פיש
הלווייתו של יקיר ידידיה שנקולבסקי ז"ל תיערך בשעה 14:00 בחלקה הצבאית של בית העלמין בכפר עציון. המועצה האזורית גוש עציון ביקשה מהציבור לעמוד עם דגלי ישראל בצד הדרך וללוותו בדרכו האחרונה. הלווייתו של תובל יעקב צנעני ז"ל תיערך בשעה 13:00 בבית העלמין בקריית גת.
יחיאל פיש, אחיו של איתן פיש, ספד לו בפייסבוק: "מי הרשה לך ללכת, מי? איתן, אח שלי לנצח, אני עוד אדאג שלא יהיה אחד שלא יכיר אותך, את האישיות המדהימה שהיית". הוא הוסיף: "יקיר, תובל ואיתן. שלושה מהטנק של איתן. צריכים תפילות על הנהג, פצוע קשה. עידו בן אֵילת. להחלמה מהירה". אחותו של איתן, הדס, כתבה באינסטגרם: "איתני שלי, האח הגדול שלי, מתגעגעת לנצח".
בישיבת ההסדר של יקיר שנקולבסקי ספדו לו: "'מִנְּשָׁרִים קַלּוּ וּמֵאֲרָיוֹת גָּבֵרוּ לַעֲשׂוֹת רְצוֹן קוֹנָם וְחֵפֶץ צוּרָם'. בצער עמוק ובלב קרוע התבשרנו על נפילתו של תלמידנו היקר והאהוב יקיר שנקולבסקי בעזה. אנחנו לא מאמינים שזו המציאות, שאלו המילים שמתארות אותה כפי שהיא באמת, אבל יקיר ינוח על משכבו ליד חברו האהוב איתן רוזנצווייג".
2 צפייה בגלריה
תיעוד פעילות חטיבת כפיר ברצועת עזה
תיעוד פעילות חטיבת כפיר ברצועת עזה
חייל צה"ל בעומק הרצועה
(צילום: דובר צה"ל)
יקיר, תלמיד בישיבת ההסדר בירוחם, הותיר אחריו הורים, טובה ואריאל, וארבעה אחים. בקיבוצו מגדל עוז סיפרו כי היה ילד אהוב ומוכר בקיבוץ, "מטובי בנינו". ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, ספד לו: "יקיר ידידיה האהוב, נפלת במלחמה על זכותנו לחיות בארץ הזאת ולבנות בה את עתיד האומה. בן קיבוץ, בן למשפחה יקרה מוותיקי מגדל עוז. גוש עציון כולו כואב היום עם משפחת שנקולבסקי. כאבכם הוא גם כאב לאומי של הקהילה כולה. אנו מלווים את משפחת שנקולבסקי בשעה קשה זו".
מבית איגוד ישיבות ההסדר נמסר: "אנו מבכים מרה את נפילתם של תלמידי ישיבת ההסדר ירוחם, קצין שריון סרן איתן פיש ולוחם שריון סמל יקיר שנקלובסקי הי"ד שנפלו במלחמת מצווה. בשם ראשי ישיבות ההסדר וכלל הרבנים והתלמידים, אנו מחבקים את המשפחות בשעתן הקשה ומתפללים לניצחון מוחץ של חיילינו הגיבורים על אויבינו השפלים והאכזריים. תהא נשמתם צרורה בצרור החיים".
עיריית קריית גת פרסמה דברי הספד לסמ"ר תובל יעקב צנעני, תושב העיר, והזכירה כי רק לפני שלוש שנים פרסמה את זכייתו באות הצטיינות על תרומתו לקהילה במסגרת מעורבותו החברתית. "חבל על דאבדין", נכתב בהספדה. "אנו שולחים תנחומים למשפחה ומשתתפים בצערה הכבד: המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים".