הדריכות הגבוהה של צה"ל נמשכת משני צדי הקו הירוק - והרמטכ"ל חושף את כמות הסיכולים המוצלחים: רב-אלוף אביב כוכבי גילה בצהריים (יום שני) כי כוחות הביטחון סיכלו בשבועיים האחרונים לפחות עשרה פיגועים. לדבריו, המאמצים המתוגברים של צה"ל בהגנה ובהתקפה יימשכו גם עמוק לחגי הפסח והרמדאן בחודש הקרוב.
כוכבי אמר שהפיגועים סוכלו בזכות מידע מודיעיני ומבצעים, והוסיף: "גם ברגעים אלו אנחנו ממוקדים בסיכול פיגועים נוספים". לדבריו, "זו משימתו הנוכחית של צה"ל ובכך אנו מרוכזים. נגיע לכל שכונה, לכל רחוב, בית או מרתף כדי לשים ידינו על המפגעים, ונפעל בכל מקום, ככל שיידרש ובכל השיטות כדי להפסיק את הטרור".
כוכבי אמר את הדברים בטקס חילופי מפקד חיל האוויר שנערך בבסיס תל נוף, במהלכו החליף אלוף תומר בר את אלוף עמיקם נורקין שפורש מצה"ל בתום חמש שנות כהונה ו-37 שנות שירות בחיל.
גם בלילה שבין ראשון לשני נמשכה הפעילות המבצעית המוגברת של צה"ל באוגדת איו"ש, עם שלושה מעצרי מבוקשים כחלק מסיכול תשתית נוספת. בינתיים, ההכרעה של הדרג המדיני באשר להקלות לפלסטינים ברמדאן עשויה להתקבל מחר ובהתאם להערכת המצב, כאשר השקט היחסי של הימים האחרונים לצד חיזוק התיאום הביטחוני עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים עשוי להטות את הכף לטובת סדרת הקלות, כמו עליה נרחבת לתפילות בהר הבית ואישורי כניסה לביקורים בישראל, בדומה לשנים קודמות.