החוויה הקשה של כדורגלן אנטליהספור ונבחרת ישראל שגיב יחזקאל הסתיימה אחרי יממה. המעצר המתוקשר של יחזקאל בטורקיה, בעקבות המחווה המרגשת שלו לחטופים בעזה אחרי שער שכבש במשחק, הוביל לתקרית מדינית וגרמה כמובן לחרדה בקרב בני משפחתו שחששו משליחתו לכלא לתקופה ארוכה. "זה היה סיוט אחד גדול ומפחיד, לא האמנתי שאמצא את עצמי עצור בטורקיה", סיפר אמש (שני) יחזקאל עם נחיתתו בישראל.

יחזקאל כבש שער מול טרבזונספור, ולאחריו סימן חצי לב למצלמה כאשר על התחבושת שעל ידו נכתב "100 ימים". קבוצתו העלתה את החגיגה המיוחדת לרשתות החברתיות, אך לאחר כמה דקות מחקה את הפוסטים עקב הכעס שעוררו בציבור. שעה קלה אחרי שהסתיים המשחק, אנטליהספור הודיעה כי היא משעה את הישראלי. "יחזקאל פגע בערכים הלאומיים של טורקיה", נכתב בהודעת המועדון.
זמן קצר לאחר מכן הודיע שר המשפטים הטורקי על פתיחת חקירה נגד יחזקאל בגין "הסתה פומבית של הציבור לשנאה ולעוינות". יחזקאל נעצר ונחקר במשך 10 שעות. הוא אמר לשוטרים: "אני רוצה שהמלחמה תסתיים, לכן ביצעתי את המחווה. אני לא בעד מלחמה ולא מתעסק בפוליטיקה". למחרת שוחרר יחזקאל ממעצר על-ידי שופטת באנטליה, אבל חתם על מסמך שמחייב אותו להגיע לטורקיה אם יוחלט לחדש את ההליך בעניינו.
הכותרת
פניית הפרסה החדה של ארדואן
26:36
3 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל בישראל
שגיב יחזקאל בישראל
שגיב יחזקאל בישראל
(צילום: הפועל ויקטורי באר שבע)
3 צפייה בגלריה
יחזקאל עם אוהדים שקיבלו אותו בנתב"ג
יחזקאל עם אוהדים שקיבלו אותו בנתב"ג
יחזקאל עם אוהדים שקיבלו אותו בנתב"ג
(רדאד ג'בארה)
יחזקאל היה המום מהתגובה של הטורקים, שכללה גם הפגנות עם דגלי פלסטין מול משרדי המועדון שבו הוא משחק, ופרסום קריקטורה אנטישמית עם דמותו. אחרי שחזר לארץ עם אשתו ותינוקם בן שבעה חודשים, אמר יחזקאל: "לא התכוונתי לפגוע במישהו, לא רציתי להתגרות, זו הייתה מחווה נטו, מסר אנושי. הכול קרה כל כך מהר, זה היה מפחיד. כל הזמן חשבתי איך אני חוזר כמה שיותר מהר הביתה, לאישה ולילד".
השחקן הוסיף: "אין על ישראל, זו המדינה הכי טובה בעולם. חיכיתי רק שהמטוס יגיע, רציתי כבר לחזור לשפיות. אנחנו לא מפחדים מכלום, גם לא לשחק בטורקיה. אני לא מצטער על מה שעשיתי, זה מעבר לכדורגל. קיבלתי אהבה ענקית ממדינה שלמה, זה חיזק אותי גם בחדר החקירות. לא הורדתי את הראש לרגע, ידעתי מה קורה סביבי בישראל. עברתי את היום הכי קשה בחיי, אבל נתחזק. הכי חשוב שהחטופים שלנו יחזרו והחיילים הגיבורים שלנו יהיה בריאים והפצועים יחלימו. הכי חשוב שעם ישראל חי".
3 צפייה בגלריה
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
המחווה של יחזקאל לחטופים
(צילום: האתר הרשמי של אנטליהספור)
פעילות דיפלומטית מאחורי הקלעים סייעה בשחרורו של יחזקאל. שגרירת ישראל בטורקיה אירית ליליאן, שנמצאת אמנם בישראל מאז שהוחזרה לארץ, קיימה מגעים מול השגריר הטורקי בישראל שאקיר אוזקן טורנלר, שנמצא בארצו לאחר שנקרא להתייעצויות. במקביל התקיימו מגעים מול בכירים במשרד החוץ הטורקי, וגם המל"ל היה מעורב באירוע.
בישראל האמינו שהממשלה הטורקית תנמיך פרופיל ותבקש לסיים את הפרשה במהירות. בכיר ישראלי אמר שכלפי חוץ הטורקים התלהמו, אבל הבינו שעדיף להסתפק בגירושו של הכדורגלן, שעשוי להצטרף כעת לאחת הקבוצות בליגה הישראלית.
בצעד חריג, משרד החוץ הורה ליועץ המשפטי של הקונסוליה הישראלית באיסטנבול להגיע ליחזקאל בתחנת המשטרה באנטליה. בשלב מסוים הטורקים עמדו להעמידו לדין על הסתה לשיח שנאה נגד העם הטורקי ועל עבירה של עירוב ספורט ופוליטיקה, אלא שהמאמצים הדיפלומטיים צלחו ויחזקאל שוחרר. גורם נוסף שפעל לסיים את הפרשה הוא שב"כ, שלו קשרים טובים עם הטורקים.