הורים במודיעין נחשפו לעמוד אינסטגרם שבו אמירות פוגעניות וקשות כלפי ילדי העיר - כולל פרסום שמותיהם. הם פנו לראש העיר חיים ביבס שיפעל לסגירת העמוד, ובתגובה פנתה העירייה למשטרה ולחברת מטא שמחזיקה באינסטגרם כדי שתטפל בנושא.
2 צפייה בגלריה
עמוד האינסטגרם המפרסם תכנים פוגעניים נגד ילדות וילדים
עמוד האינסטגרם המפרסם תכנים פוגעניים נגד ילדות וילדים
מתוך עמוד האינסטגרם
המפעילים האנונימיים של העמוד, שמכיל את שם העיר מודיעין, ביקשו מהילדים לשלוח הודעות על ילדים אחרים - והבטיחו לפרסמן באנונימיות. בתגובה התפרסמו שם פוסטים פוגעניים עם הקנטות משפילות, כשבין השאר נאמר על ילד שהוא חייב "להפסיק להטריד בנות". על אחרת נכתב כי היא "שכבה עם כל מודיעין", ונערה אחרת ספגה עלבון שהיא "עושה סמים וירדה למישהו בכיתה י"ב".
העמוד פועל תחת שם אנונימי במשך כמה ימים, ונחשף להורים רק היום. בעיריית מודיעין פנו באופן חריג להורים במהלך השבת, ואמרו כי "בשעות האחרונות החל לפעול באינסטגרם עמוד אנונימי שמכיל אמירות חמורות כלפי תלמידים ותלמידות בעיר. העמוד מזמין את בנות ובני הנוער לכתוב פוסטים פוגעניים כנגד ילדים אחרים, ומפרסם אותם באנונימיות".
2 צפייה בגלריה
עמוד האינסטגרם המפרסם תכנים פוגעניים נגד ילדות וילדים
עמוד האינסטגרם המפרסם תכנים פוגעניים נגד ילדות וילדים
מתוך עמוד האינסטגרם
"עם גילוי המקרה הוגשו תלונות רבות על העמוד באמצעות פניות הורים ופניית העירייה למוקד 105", נמסר. "כמו כן, העירייה פנתה למשטרת מודיעין, שאף היא פועלת בנושא. אנו מבקשים מכם, ההורים, לשוחח עם ילדיכם על האירוע, להסביר את המשמעות של האמירות הפוגעניות וחשיפת שמות ילדים ופרסומם ברשת וכן להסביר להם מה עליהם לעשות אם וכאשר ייחשפו לנוסחים דומים בעתיד".
בעירייה המליצו להורים לדווח על העמוד כפוגעני ברשת אינסטגרם עצמה, ובסיום הדיווח גם לבקש את חסימתו.
עודד בירנבאום, תלמיד כיתה י' וחבר במועצת הנוער העירונית, גינה את האירוע ואמר כי "לפני כמה ימים התחילו גידופים והעלבות אישיות של תלמידים בעיר. אם נכנסים לעמוד רואים עשרות כתובות אנונימיות פוגעות". הוא הוסיף: "אין מקום להעלבות ופגיעה, במיוחד בעמוד אינסטגרם ציבורי שכל אחד יכול לראות.
"מעבר לחשבון המקורי נפתח חשבון נוסף", סיפר בירנבאום. "אני לא חושב שעמוד כזה הוא בידור כפי שהמפעילים האנונימיים כתבו. אנחנו פועלים לעזור לקורבנות של העמוד, ולעצור כמה שיותר מהר את הפגיעה".
יו"ר הנהגת ההורים העירונית של מודיעין מכבים רעות, אייל כהן, אמר כי "מדובר באירוע חמור ומצער. מהרגע שהובא לידיעת ההורים התחלנו לפעול לחסימת הדף, בשיתוף עם ראש העיר והגורמים הרלוונטיים בעירייה ובסיוע של נציגי חברת פייסבוק בישראל ומשטרת מודיעין". לדבריו, "מעבר לכך, ביקשנו מההורים לדבר עם הילדים על האירוע, להסביר את המשמעות של האמירות הפוגעניות ולהסביר להם מה עליהם לעשות אם וכאשר ייחשפו לנוסחים דומים בעתיד".