התקדמות משמעותית נרשמה היום (שלישי) במבצע של אוגדה 98 בחאן יונס, לאחר שחטיבת הקומנדו וכוחות מיוחדים נוספים איתרו חומרים מודיעיניים. בצה"ל העריכו לאחרונה שמנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר נמצא במנהרות באזור חאן יונס.
2 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
מנהיג חמאס בעזה סינוואר
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות לוחמי יחידת דובדבן
תיעוד מפעילות לוחמי יחידת דובדבן
כוחות צה"ל בחאן יונס
(צילום: דובר צה"ל)
ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר לפני כשבועיים דיווחים ולפיהם כוחות צה"ל כיתרו את ביתו של סינוואר בעיר חאן יונס. "אמרתי שכוחותינו יכולים להגיע לכל מקום ברצועת עזה. עכשיו הם מכתרים את ביתו של סינוואר. אז ביתו איננו מבצרו, והוא יכול לברוח, אבל זאת רק שאלה של זמן עד שנשיג אותו", אמר אז נתניהו.
כשעה לאחר מכן הבהיר גם דובר צה"ל כי סינוואר לא נמצא שם. "סינוואר לא נמצא מעל האדמה, הוא נמצא מתחת לאדמה", ציין אז דובר צה"ל. אני לא רוצה לציין איפה ואיך. זה לא המקום לדבר על דברים כאלה. התפקיד שלנו זה להגיע לסינוואר ולהרוג אותו. אנחנו צריכים לעשות את זה כמה שיותר מהר".

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 פרצו בתחילת השבוע את הדרך לחאן יונס. הם פשטו על לשכתו של מפקד חטיבת חאן יונס ועל תשתיות טרור ותת-קרקע, הגיעו לכיכר המרכזית בני סוהילה שבלב העיר ואף השיגו עליה שליטה.
במהלך הקרבות בימים האחרונים חיסלו לוחמי החטיבה מחבלים רבים, חלקם בירי טנקים, וחשפו כ-30 פירי מנהרות. בנוסף, הם תקפו והשמידו עשרות עמדות נ"ט ועמדות תצפית, החרימו אמצעי לחימה כרימונים ו-RPG ואיתרו אמצעי מודיעין רבים לצד עלוני הנחיות לטרור.

לוחמי צוות הקרב פשטו גם על מוצב חמאס של גדוד דיר אל בלח והחרימו אמצעי מודיעין וספרי הדרכה צבאיים של חמאס. כמו כן, הם פשטו על דירת מחבל בכוח נוחבה ואיתרו בביתו אמצעי לחימה, אמצעי שליטה וציוד ימי.
לוחמיו מגדוד 77 של מפקד חטיבה 7, אלוף-משנה אלעד צורי, פעלו מהרגע הראשון של המלחמה בקרבות הבלימה בעוטף עזה, והספיקו לכבוש בתחילת התמרון בסיסים גדולים של חמאס בצפון הרצועה ולבתר אותה לשניים בפרוזדור נצרים.