עשרות מפגינים נגד המהפכה המשפטית חסמו לסירוגין הערב (רביעי) את כביש 4, בסמוך לביתו של שר החינוך יואב קיש בהוד השרון, במחאה על תוכנית "חינוך לכל הדעות", שנועדה להקנות לתלמידים בכל הגילים כלים להתמודדות עם הקיטוב והמשבר בעקבות המהפכה המשפטית. המשטרה עיכבה מפגין והחלה לפנותם מהכביש, המוחים קראו לשר: "עופו לנו מהכיתה, לא נאפשר לדיקטטורה המשיחית לפלוש למערכת החינוך".
2 צפייה בגלריה
כביש 4 נחסם על ידי מפגינים ומפגינות מהוד השרון עם מיצג בית ספר
כביש 4 נחסם על ידי מפגינים ומפגינות מהוד השרון עם מיצג בית ספר
מיצג הכיתה, הערב
המחאה מגיעה בעקבות תוכנית משרד החינוך שבה לבתי הספר תינתן גמישות לגבש תכנים מותאמים, אך הם הונחו "לחשוף את מגוון הדעות ולעודד שיח בין קבוצות מגוונות ושונות בחברה הישראלית, לאפשר מתן ביטוי רגשי ואישי לכלל המשתתפים, להקפיד על מרחב בטוח ומוגן, שיח מכבד, תקשורת מקרבת ואמפתיה".
התוכנית מתחילה מגיל הגן ומציעה לצוותי החינוך כלים לניהול שיח בטוח בכיתות ובחדרי המורים בכל הנוגע לחקיקה ולדעות והשקפות פוליטיות וחברתיות, ולמנהלים גם אפשרות להשתתף במעגלי שיח עם מנהלים עמיתים. התוכנית מותאמת לגיל הלומדים ותהיה גמישה ומותאמת למציאות משתנה, ולכן תהיה דינמית ומתעדכנת בהתאם להתפתחויות בחברה ובמדינה.
מנהלים ומורים שעימם שוחחנו תומכים בהחלטת שר החינוך יואב קיש לעסוק בנושא, אולם בכל הקשור להבעת אמירה אישית בנושא הדעות חלוקות. גלית גלון, מורה לאזרחות באולפנת אמי"ת בבאר שבע, סבורה כי אנשי ונשות ההוראה צריכים לשמור את דעותיהם בסוגיה לעצמם. "כמובן שבחדר המורים ראוי שכל אחד יביע את עמדתו, אך בכיתה התפקיד שלנו הוא להציג את המושגים ואת העמדות השונות ולתת לתלמידים להתמודד עם הטיעונים ולהביע עמדה". גלון אמרה עוד: "העניין כאן הוא לא העמדה הפרטית שלי בנוגע לרפורמה. החשיבות בתפקיד שלנו לטעמי היא לדאוג שהתלמידים יבינו על מה מדובר".