פגיעה רביעית באותו בית עסק בצפון: יקב אביבים נפגע הבוקר (שלישי) שוב מירי טילים של חיזבאללה ונגרם לו נזק כבד. הירי היה חלק ממטח על הצפון שכלל גם נפילות באזור הר מירון. חיזבאללה לקח אחריות על הירי ופרסם כי זאת תגובה על תקיפות צה"ל. מאיר ביטון, בעלי היקב ביישוב, אמר כי "חטפתי שני טילים וכל היקב עולה באש. צוותי כיבוי לא מגיעים לפה בגלל הסכנה. זו כבר הפעם הרביעית שהוא נפגע מירי חיזבאללה".

תושב אביבים שנמצא במקום סיפר כי "בעלי היקב מתחנן למס רכוש לקבל פיצוי. מאוקטובר היקב סגור והוא לא קיבל אפילו אגורה. הנזק פה הוא 20 מיליון שקל, כל היקב נשרף וכל היין והציוד בו נפגע. כל הבקבוקים מתפוצצים בגלל האש, אבל צה"ל לא נותן למכבי אש להגיע. זה אסון. איזו מין מדינה זאת? אזרחים הם המגן האנושי והקו הראשון, וכוחות ההצלה והחירום מאחורינו".
ראש המועצה האזורית מרום הגליל, עמית סופר, התייחס לאירועים: "שוב בוקר של טילים מלבנון לישראל, שוב תושבים כאן ללא מיגון ושוב נס גדול שאירוע כזה מסתיים ללא פצועים או חלילה הרוגים. אנחנו שבים ודורשים ממדינת ישראל למגן את הצפון, יש כאן תושבים ללא מיגון שזמן ההליכה שלהם למקלט הציבורי עולה על 10 דקות בזמן שהטילים נוחתים כאן ללא התרעה או עם התרעה של שניות בודדות. יש פתרונות למצב, צריך לתקצב ולבצע מיד".
1 צפייה בגלריה
שריפה ביקב אביבים בעקבות פגיעה ישירה
שריפה ביקב אביבים בעקבות פגיעה ישירה
השריפה ביקב אביבים בעקבות פגיעה ישירה
מדובר צה"ל נמסר: "לפני זמן קצר זוהו שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב יחידת הבקרה האווירית שבאזור מירון, אין נפגעים ואין פגיעה בכשירות היחידה. בנוסף, זוהו לפני זמן קצר שלושה שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב אביבים, אין נפגעים. בעקבות השיגורים פרצה שריפה במרחב היישוב ונגרם נזק. כוחות כיבוי אש פועלים במקום. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי בשטח לבנון".