במשטרה ממשיכים לחקור את נסיבות חילופי הירי הלילה (בין חמישי לשישי) מחוץ למועדון אדיסון ברחוב ההסתדרות בחיפה, שבמהלכם נפצע צעיר (20) מעכו באורח אנוש. מאבטח המועדון (46), שפתח באש לכיוונו של הצעיר בתגובה לירי לעבר המועדון, נשלח למעצר בית למשך יומיים. חשוד נוסף בירי לעבר המועדון נמלט מהזירה. אביו של הצעיר שאושפז בבית החולים רמב"ם בחיפה נרצח לפני 15 שנה.
המאבטח מתגורר גם הוא בעכו. בשעת צהריים הוא הובא לזירה בכניסה למועדון לצורך שחזור תקרית הירי. המשטרה, שביקשה מבית משפט השלום בחיפה לשלוח את המאבטח למעצר בית למשך 10 ימים, מייחסת לו חשד לעבירות של פציעה או חבלה זדונית שלא כדין וירי בנשק חם שלא כדין באזור מגורים שיש בו כדי לסכן חיי אדם".
5 צפייה בגלריה
מועדון אדיסון, חיפה
מועדון אדיסון, חיפה
מועדון אדיסון, חיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
עו"ד רונן חליוה, פרקליטו של המאבטח, אמר: "אני פשוט לא מצליח להבין מה אנחנו עושים ביום שישי בצהריים בבית המשפט בעניין הזה. בוצע ירי לעבר המועדון שבו שהו כ-300 חיילים שבילו במקום. המאבטח שאני מייצג התעשת מיד, שלף את האקדח וביצע ירי על מנת לנטרל את הסכנה. הוא חש סכנה ממשית לחיים שלו ולסובבים אותו ולמקום, ובכל מדינה מתוקנת היו לוקחים את המאבטח הזה ומודים לו על כך. במקום זה, לוקחים אותו למשטרת זבולון וחוקרים אותו תחת אזהרה כאחרון העבריינים".
עו"ד חליוה הוסיף: "הייתי מצפה שהמאבטח יזכה לציון לשבח ויוזמן לתחנת המשטרה כדי לקבל תעודה ולפחות מישהו יגיד לו תודה על זה שהוא הציל את הילדים שלנו שיצאו לבלות במועדון. זה התפקיד של חברת השמירה, זה מה שהוא אמור לעשות. הוא מחזיק נשק ברישיון, הוא המאבטח, הוא האחראי לשלום ובריאותם של החיילים שהיו שם במועדון והוא נחקר עכשיו תחת אזהרה. משהו פה מעוות לחלוטין, מישהו צריך להתעורר ברמה הכי בכירה שיכולה להיות. זה רמה הרבה מעבר לדעתי ממפכ"ל, זה ברמה של הממשלה".
5 צפייה בגלריה
מועדון אדיסון, חיפה
מועדון אדיסון, חיפה
מועדון אדיסון, חיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
המשטרה ביקשה כאמור לשלוח את המאבטח ל-10 ימי מעצר בית, אולם פרקליטו ביקש לקצר את הימים למינימום. המאבטח עצמו אמר: "אני מבין שיותר טוב לי להיות בבית, ואני לא אצא במשך סוף השבוע". השופט משה גינות הורה לשחרר את המאבטח למעצר בית למשך יומיים במקביל לחתימה על התחייבות עצמית בסך 3,500 שקל וערבות צד ג' בסכום זהה.
"אני סבור כי יש מקום להורות על שחרורו המייד של החשוד מן המעצר שבו הוא נתון, וזאת בשים לב שהחשוד אמנם הפעיל את נשקו, אולם הוא עשה זאת כדי להציל חיים", קבע השופט גינות בהחלטתו.
אחיו של המאבטח אמר: "אנחנו מצטערים על הפציעה של הצעיר ומתפללים להחלמתו. אחי ביצע את תפקידו כמאבטח וביקש להגן על חייהם של המבלים. כמובן שלא הייתה לו מטרה לפגוע בצורה קשה באותו צעיר. בדרך כלל הוא עובד איתי בחברה שלי. פעםפעמיים בשבוע הוא עובד בחברת אבטחה ומסתובב בין האתרים המאובטחים. צר לכולנו על מה שקרה".
5 צפייה בגלריה
מועדון אדיסון, חיפה
מועדון אדיסון, חיפה
מועדון אדיסון, חיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
בעלי המועדון אמר בהתייחסותו לתקרית בשיחה עם ynet: "זה אירוע לא נעים בכלל, המאבטח היה צריך להגן על חיילות וחיילים, הוא עשה עבודת קודש". לדברי הבעלים, בזמן הירי שהו בתוך המועדון עשרות מבלים. "זה מאבטח שיגן על הילדות והילדים פה בגוף שלו, הוא לא ייתן לאף בליין להגיע ולצאת מפה בסכנה. השוטרים שהיו פה אמרו על מה שהמאבטח עשה 'כל הכבוד' ושהוא פעל ממש טוב".
אף על פי שהמשטרה עדיין לא נידבה פרטים על אודות המניע לאש שנורתה לעבר המועדון שנפתח רק לפני חודשיים, סיפר בעלי המועדון: "היו חבר'ה שניסו להיכנס למועדון והם היו מאוד בעייתיים. אנחנו לא רוצים שאנשים כאלה יסתובבו ליד הילדים. מה שמצופה ממאבטחים זה לראות סיטואציות של אנשים שיכולים לגרום לצרות, וזאת התוצאה. זיהו את הבעיה עוד לפני שהייתה בעיה".
5 צפייה בגלריה
זירת האירוע בחיפה
זירת האירוע בחיפה
הזירה אחרי הירי הלילי
(צילום: איחוד הצלה כרמל)
5 צפייה בגלריה
זירת האירוע בחיפה
זירת האירוע בחיפה
(צילום: דוברות המשטרה )
הבעלים סיפר עוד כי היורים שכניסתם למועדון נמנעה, שבו למקום באופנוע ואז פתחו באש. "אנחנו באים לעשות שמח לאנשים, ובסופו של דבר יש אנשים שבאים להרוס. זו לא אשמתנו, אנחנו לא קשורים לעולם הפשע ולא נהיה קשורים לעולם הזה בחיים. עשינו מסיבה לחיילים, לוחמים שלנו שיוצאים ורוצים קצת לבלות, ובסוף אנשים מנסים להרוס את זה. כמו שאתה רואה, יש לנו מאבטחים ולא ניתן להם להרוס לנו".
עו"ד רונן חליוהעו"ד רונן חליוהצילום: אסף מגל

הדיווח על תקרית הירי התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל בשעה 3:37 לפנות בוקר. חובשים ופרמדיקים שהוזעקו למקום פינו את החשוד בירי לבית החולים רמב"ם. מבית החולים נמסר כי מצבו של הצעיר מוגדר כאמור אנוש ושהוא סובל מפגיעת ראש קשה מאוד.