בית המשפט לתעבורה בפתח תקווה גזר אתמול (שלישי) 26 חודשי מאסר בפועל על אבראהים אבו רקייק (25) מקריית עקרון, שהורשע בגרימת מותה ברשלנות של ג'וד אבו גאנם בת ה-5 בתאונת דרכים ברמלה לפני כשלוש שנים, ובפציעת אמה, אחותה ושלושה בני אדם נוספים. השופטת קבעה בהחלטתה כי "חלקו של הנאשם בביצוע העבירות הוא מוחלט".
3 צפייה בגלריה
ג'וד אבו גאנם
ג'וד אבו גאנם
ג'וד אבו גאנם
לפי האישום שהגישה פרקליטות מחוז מרכז, ב-22 בפברואר בשנת 2020 נהג אבו רקייק ברכב מסוג BMW ברחוב הרצל ברמלה. כשהגיע הנאשם סמוך לשוק, התחלף הרמזור לאדום - ולפניו היו ארבעה רכבים. באותו הזמן הלכו על המדרכה האם, שתי בנותיה ואדם אחר. איש נוסף ישב על כיסא מחוץ לקיוסק.
כשהתחלף הרמזור לירוק, סטה הנאשם לנתיב הנגדי - תוך שהוא חוצה קו הפרדה רצוף - עקף את הרכבים שלפניו, סטה ימינה לנתיב הנסיעה, הטה בחוזקה את ההגה שמאלה ואיבד שליטה על הרכב. לאחר מכן הטה את ההגה ימינה, עלה על המדרכה ופגע בברז הכיבוי, שהוטח לתוך הקיוסק. השולחנות והכיסאות שהיו במקום הוטחו גם כן לכל עבר. כתוצאה מאיבוד השליטה על הרכב ומעלייתו של אבו רקייק על המדרכה, נהרגה בת ה-5. אמה, אחותה ושלושה בני אדם נוספים פונו לבתי החולים בדרגות פציעה שונות. באישום צוין כי אבו רקייק נסע במהירות מעל המותר בחוק, ולא האט או בלם את רכבו.
3 צפייה בגלריה
שלושה הולכי רגל נפצעו מפגיעת רכב ליד השוק ברמלה
שלושה הולכי רגל נפצעו מפגיעת רכב ליד השוק ברמלה
הרכב של אבו רקייק בזירת התאונה ברמלה
(צילום: שאול גולן)
3 צפייה בגלריה
שלושה הולכי רגל נפצעו מפגיעת רכב ליד השוק ברמלה
שלושה הולכי רגל נפצעו מפגיעת רכב ליד השוק ברמלה
ברז הכיבוי שניתק ממקומו
(צילום: רועי רובינשטיין)
בתחילה כפר אבו רקייק בכתב האישום, אך לאחר מכן חזר בו והודה. בשלב הטיעונים לעונש ביקשה הפרקליטות לגזור עליו מאסר בפועל שלא יפחת מ-32 חודשים, פסילת רישיון, קנס ופיצוי הולם למשפחת המנוחה ולנפגעים הנוספים. מנגד, טען סנגורו כי רף הרשלנות במקרה הוא בינוני ומטה, וציין שהתאונה אירעה "תוך שנייה וחצי ובשל אובדן שליטה". הסנגור הוסיף כי מתחם הענישה נע בין תשעה חודשי עבודות שירות ל-12 חודשי מאסר בפועל.
במתן גזר הדין קבעה השופטת שירי שפר כי "חלקו של הנאשם בביצוע העבירות הוא מוחלט. הנאשם ביצע את העבירות על דעתו, ללא כל השפעה של אחרים, ויכול היה להימנע מכך". בנוסף לעונש המאסר בפועל, גזרה השופטת על אבו רקייק 12 שנים של פסילת רישיון ופיצוי בסך 50 אלף שקל למשפחת המנוחה.
פורסם לראשונה: 21:23, 24.01.23