ג'ושוע שולטה (33), מהנדס תוכנה לשעבר ב-CIA, הורשע אמש (רביעי) על ידי חבר מושבעים פדרלי בניו יורק בגניבת המידע המסווג הגדולה ביותר בתולדותיה של סוכנות הביון האמריקנית.
שולטה נעצר לאחר הדלפת מסמכי "ויקיליקס" ב-2017, שם תואר ב-8,761 מסמכים סודיים שנגנבו מ"המרכז למודיעין בתחום הסייבר" של ה-CIA, כיצד ארה"ב מפעילה שלל תוכנות המסוגלות להשתלט על מכשירים אלקטרוניים, ובין היתר לחדור לרשתות מחשבים של ממשלות זרות.
2 צפייה בגלריה
ג'ושוע שולטה
ג'ושוע שולטה
ג'ושוע שולטה
פסק הדין שניתן אמש הגיע שנתיים לאחר שחבר המושבעים הקודם לא הצליח להסכים על שמונה מתוך עשרת האישומים שעמדו אז בפניו. שולטה בחר לייצג את עצמו בפני המושבעים, והוא טען כי ה-CIA וה-FBI הפכו אותו ל"שעיר לעזאזל" בפרשת ההדלפות הגדולה מ-2017. אמש הוא הורשע בתשעה סעיפים, שכללו איסוף לא חוקי של מידע "על הביטחון הלאומי" והעברתו באופן לא חוקי.
התובע הפדרלי הבכיר במנהטן, דמיאן וויליאמס, בירך על פסק הדין, ואמר בהצהרה: "מר שולטה הורשע באחד מ'מעשי הריגול החצופים והמזיקים ביותר בהיסטוריה האמריקנית'". לדבריו של וויליאמס, מעשיו של שולטה נבעו מ"טינה כלפי ה-CIA, שהובילה אותו להפיץ לציבור וליריבינו כמה מכלי הסייבר היקרים ביותר לאיסוף מודיעין שיש לנו, המשמשים למאבק בארגוני טרור והשפעות זדוניות אחרות ברחבי העולם".
2 צפייה בגלריה
CIA אילוס אילוסטרציה
CIA אילוס אילוסטרציה
לטענתו, ב-CIA התעלמו מתלונות על סביבת העבודה בסוכנות
(צילום: shutterstock)
במשפטו הקודם הואשם שולטה בביזיון בית המשפט ובמתן הצהרות כוזבות בפני ה-FBI. תאריך גזר הדין עדיין לא נקבע, מכיוון ששולטה עדיין ממתין למשפט באשמת החזקה והפצה של פורנוגרפיית ילדים. לטענת התובעים בתיק, לשולטה הייתה מוטיבציה לבצע את ההדלפה, מכיוון שלדעתו ב-CIA זלזלו בו כשהתעלמו מתלונותיו על סביבת העבודה בסוכנות.
שולטה מוחזק בכלא ללא אפשרות להשתחרר בערבות מאז 2018.