משטרת טקסס מנהלת מצוד אחר שני פושעים שהיו כלואים באותו אגף בכלא, אחרי שאחד מהם, ששוחרר לפני כחודש בערבות, התחזה לאנשים אחרים, גייס בעזרת זהויותיהם 80 אלף דולר – והביא לשחרור הפושע השני, שהוא מאהבו. המזימה שלו הצליחה, וכעת לא ידוע מקום הימצאם של השניים.
1 צפייה בגלריה
משמאל דבנט ג'ונס מימין דביון סנדיפר מאהבים בריחה מ כלא טקסס ארה"ב
משמאל דבנט ג'ונס מימין דביון סנדיפר מאהבים בריחה מ כלא טקסס ארה"ב
דביון סנדיפר (מימין) ודבנט ג'ונס. צ'קים מזויפים ופריצות לרשתות החברתיות
הנוכל שהצליח לשחרר את אהובו הוא דביון סנדיפר, צעיר בן 22, שהרשויות מגדירות אותו כ"אמן הונאות". לפי התביעה בטקסס, בזמן שהותו בכלא פיתח סנדיפר מערכת יחסים רומנטית עם דבנט ג'ונס בן ה-26, שהיה כלוא איתו באותו אגף. בחודש שעבר השתחרר סנדיפר בערבות, אבל מיד חזר לסורו, ובאמצעות התחזות לאנשים אחרים הוציא לפועל מבצע הונאה, כשהפעם עם הקורבנות שלו נמנות גם רשויות הכלא עצמן.
לפי התביעה בטקסס, סנדיפר השתמש בזהויותיהם ובפרטיהם האישיים של שני אנשים אחרים כדי לגייס 80 אלף דולר שישולמו כדמי ערבות בתמורה לשחרורו של ג'ונס. רק אחרי שג'ונס יצא מהכלא – הבינו השלטונות שגיוס דמי הערבות נעשה על-ידי סנדיפר ובדרכי תחבולה.
סנדיפר עצמו נעצר בשנים האחרונות בגין כמה עברות. תחילה הואשם בהונאה, אחרי שהקים ארגון בשם Genisis Charitable Foundation, שאותו הציג בלי בסיס כאגודת צדקה, ואז השתמש בפרטיו האישיים של מועמד לעבודה שפנה אליו ובאמצעותם קיבל הלוואה ושילם שכר דירה. במקרה אחר הואשם כי פרץ לחשבונות הרשת החברתית של אישה כלשהי, התחזה לה – וביקש כסף מחבריה. בדצמבר אשתקד הודה והורשע בשתי עבירות בגין תשלום בהמחאות מזויפות על שירותי מין שקיבל בחדר המעונות שלו באוניברסיטה באייווה.
הרשויות בטקסס מגדירות כעת את סנדיפר "סכנה שאינה רק כלכלית, אלא גם פיזית". לדבריהן, בהתחשב בדרכי פעולתו הקבועות, אין ספק שגם כעת הוא מתכנן להוציא לפועל מעשי הונאה.