בכירים בלבנון, כולל פוליטיקאים ואנשי תקשורת המקורבים לארגון חיזבאללה, זועמים על בכיר החמאס חאלד משעל, שקרא לפתוח חזית בגבול הצפון בכל הכוח כי "רק ככה עושים היסטוריה". בקריאתו הדגיש משעל כי "דרוש כאן יותר מקרב. היסטוריה לא נוצרת על ידי צעדים מוגבלים ומהוססים. מה שקורה הוא לא מספיק". בתגובה לדברים אלה התבטאו בחריפות מקורבים לחיזבאללה, שטענו כי משעל, "אדם שיושב במלון שבעה כוכבים", ולא מתבייש לקרוא ללבנון להתחיל להפגיז את ישראל.
בריאיון לערוץ אלג'דיד הלבנוני, העיתונאי פייסל עבד אל סאטר אמר כי "הסיפור לא רצוי. מישהו יושב במלון במדינת מפרץ ומעז להגיד לחיזבאללה 'תודה, אבל זה לא מספיק'. לחאלד משעל אין השפעה טובה על הסביבה שלנו בכלל (הסביבה השיעית - ע"ח) ובפרט לאחר מה שקרה בסוריה". בדבריו התייחס לתמיכת חמאס במורדים נגד המשטר.
הפוליטיקאי הלבנוני וויאם ווהאב, המקורב לחיזבאללה ולמשטר הסורי, אמר: "חאלד משעל התערב באביב הערבי, האביב ההרסני שרצה להרוס ולהחליש את העולם הערבי. אם לחאלד משעל יש 30 מיליארד דולר שייתן לנו, ואז אולי נוכל להיכנס למלחמה". העיתונאי סאלם זהראן המקורב לחיזבאללה הצהיר שאם חאלד משעל יגיע לשדה התעופה של ביירות, הוא מוכן לקחת אותו לדרום לבנון כדי שיוכל להילחם בכוחות עצמו.
הכותרת
מחבלים, הברחות וחטופים: מאחורי איום המנהרות ברצועת עזה / רון בן ישי
23:41
2 צפייה בגלריה
חאלד משעל
חאלד משעל
יושב בחדר מלון. חאלד משעל
(צילום: AP Photo/Osama Faisal, File)
2 צפייה בגלריה
ארכיון חסן נסראללה חאלד משעל חמאס
ארכיון חסן נסראללה חאלד משעל חמאס
משעל ונסראללה
(צילום: AP Photo/Hassan Ammar, File)
הזעם כלפי משעל לא חדש. לפני שנתיים, כאשר נחת בביירות, גורמים מדיניים וביטחוניים הודיעו כי אינם מעוניינים לקבל אותו. בתקשורת דווח אז כי הסיבה היא התפקיד שנטל לעצמו משעל בסוריה, וחוסר הנכונות של ההנהגה הלבנונית ליצור פרובוקציות מול דמשק ומול בירות ערביות נוספות.

עוד יום קרב בצפון

בזמן שהפרשנים ופעילי חיזבאללה מתכתשים עם דברי משעל, בגבול הצפון המשיכו מחבלים לירות לעבר מוצבי צה"ל - שתקף בתגובה.
קרוב לשעה 14:30 הודיע צה"ל כי מחבלים ירו לעבר מוצב בגבול לבנון - שם לא היו נפגעים. כוחות צה"ל הגיבו בירי ארטילרי לעבר מקור הירי ותקפו תשתית צבאית של חיזבאללה בשטח לבנון. חיזבאללה עצמו הודיע שירה לעבר מוצב כדי לפגוע בציוד מעקב ובציוד טכני.
בשעה 15:00 נשמעו אזעקות בשורת יישובים בגליל המערבי - משלומי ועד ראש הנקרה. אחר כך הודיע צה"ל כי מחבלים שוב ירו לעבר מוצבים בצפון - וגם באירוע הזה לא היו נפגעים. כוחות צה"ל השיבו בירי ארטילרי ובמרגמות לעבר מקורות הירי. חיזבאללה עצמו הודיע שירה טיל נ"ט לעבר ראש הנקרה ב-15:00, וירה לעבר מוצב במטולה.
צבא לבנון דיווח כי איתר בביקורת שערך בדרום לבנון 21 משגרים בכמה אתרים. באחד המשגרים היה גם טיל מוכן לשיגור - והוא פורק. לפי דיווחים בלבנון, צה"ל הגיב בירי של עשרות פצצות לאורך היום, ופגע גם במבנה בכפר כילא שממערב למטולה.
פורסם לראשונה: 13:11, 30.10.23