דובר צה"ל פרסם בצהריים (יום א') תיעוד שבו נראה אוהד מונדר בן התשע במסוק שהטיס אותו שלשום לבית החולים שניידר, אחרי ששוחרר משבי חמאס בעזה והוחזר לישראל. בצה"ל מדגישים כי הסרטון פורסם באישור המשפחה ובתיאום עמה.
בהקלטה מרשת הקשר, שצורפה לתיעוד, נשמע אוהד מדבר עם הטייסת סרן מ', ושואל אותה: "לאן אנחנו טסים?", והיא משיבה לו: "לשניידר". הטייסת מציינת כי הם יושבים בתוך הקוקפיט של המסוק ושואלת: "אוהד, אתה מצליח לראות מהחלון פה קדימה?". הוא משיב לה "כן", וכשהיא שואלת אותו אם כבר היה בעבר במסוק הוא נשמע משיב: "לא של הצבא".
הכותרת
איך מטפלים בחטופים ששוחררו?
29:04
2 צפייה בגלריה
שחרור החטופים
שחרור החטופים
מונדר על המסוק. לא הפעם הראשונה שלו
(צילום: דו"צ, באדיבות המשפחה)
2 צפייה בגלריה
שחרור החטופים
שחרור החטופים
על המסוק הוא גם חזר לשחק בקובייה הונגרית, תחביב שבו הוא נחשב לאלוף
(צילום: דו"צ, באדיבות המשפחה)

אוהד, נזכיר, נחטף לעזה יחד עם אמו קרן וסבתו רותי מביתה של הסבתא בניר עוז. אוהד מתגורר בכפר סבא, והוא ואמו ביקרו בקיבוץ שבעוטף עזה במהלך שמחת תורה. מחבלי חמאס חטפו גם את הסב אברהם (78) שעדיין בשבי. רועי, דודו של אוהד, נרצח בטבח. סיפורו של אוהד זכה להדים רבים במהלך 49 הימים שבהם הוחזק בשבי, בין היתר בשל העובדה שציין במהלך התקופה הזו את יום הולדתו התשיעי, ובאותו יום ישראלים רבים הצטלמו עם בלונים לבקשת משפחתו.
שלשום שוחרר אוהד יחד עם אמו וסבתו, במסגרת הפעימה הראשונה בעסקת החטופים עם חמאס, והשלושה פונו יחדיו לשניידר. בבית החולים הוא התאחד עם אביו, ובתיעוד מרגש שהפך לוויראלי והופץ ברחבי העולם הוא נראה רץ אל זרועותיו. בשניידר התאחד אוהד עם חבריו ונצפה מניף עמם גביעי גלידה באוויר, וזכה גם לביקור משחקני הפועל באר-שבע, קבוצת הכדורגל האהודה עליו. אוהד נחשב גם לאלוף בקובייה הונגרית, וכבר על המסוק בדרך לשניידר הוא צולם משחק בה.