1 צפייה בגלריה
גדעון סער בכנס למשפט של הפקולטה למשפטים באונ' חיפה
גדעון סער בכנס למשפט של הפקולטה למשפטים באונ' חיפה
שר המשפטים גדעון סער
(צילום: שרון צור )
הצעת החוק שמסעירה את המערכת הפוליטית תגיע ליום ראשון לאישור השרים: שר המשפטים גדעון סער הודיע הבוקר (יום ה') כי ביום ראשון יביא לאישור ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים. "זהו עוד פרק ממצע תיקווה חדשה ומההסכמים הקואליציוניים שאנחנו מקיימים", צייץ סער בטוויטר.
בשבוע שעבר - לפני אישור תקציב המדינה - נשאל ראש הממשלה נפתלי בנט אם יאפשר לקדם חוק זה, וענה: "לגבי כל הנושאים השנויים במחלוקת אנחנו נידרש לזה אחרי התקציב. בימים הקרובים נשב ונעשה חשיבה לקבל ההחלטות וניידע את כולם".
בציוץ של סער הוא קישר למצע מפלגתו, שם נכתב: "מנחם בגין לימד אותנו כי "שלטון ממושך הוא סכנה לחירות האומה ולמוסר בניה. הוא מוליד שחיתות". במצב המשפטי הנוכחי ראש ממשלה, כמו גם ראשי רשויות מקומיות יכולים להישאר בתפקידם ללא הגבלת זמן. שיטה זו מאפשרת לצבור כוח רב מדי המשחית את השלטון".
סער הבטיח כבר בקמפיין הבחירות כי "החוק הראשון שאותו תקדם תקווה חדשה הוא חוק זה. לאחר שנעשה זאת, נחוקק חוק נוסף שיגביל את כהונת ראשי הרשויות המקומיות לשתי תקופות כהונה. הם יוכלו להיבחר לכהונה שלישית רק ברוב מיוחד של יותר מ-50% מקולות הבוחרים".
"הגבלת כהונה תקטין משמעותית את הסבירות לשחיתות שלטונית", נכתב במצע מפלגתו. "בנוסף, שלא כמו המצב כיום בו ראש הממשלה משקיע משאבים רבים כדי להיבחר שוב ושוב ולשמר את שלטונו, הגבלת כהונה תאפשר לו להתעסק באופן משוחרר במימוש הערכים והרפורמות בגינן נבחר".