משטרת ספרד חוקרת עדויות של 50 נשים שבילו במסיבות ובמועדוני לילה, ודיווחו שנדקרו על-ידי מזרקים. כמה מדינות אחרות באירופה דיווחו לאחרונה על התופעה, שכעת הגיעה לספרד.
דקירות המחטים היו בפסטיבלי מוזיקה ובמועדונים בצרפת, בריטניה, הולנד ובלגיה. משטרת צרפת קיבלה יותר מ-400 דיווחים בחודשים האחרונים, ואמרה שהמניע למעשים אינו ברור. גל התקיפות העלה חשש שמי שאחראים לדקירות המזרקים הם עברייני מין שרוצים להחדיר סמי אונס לגופן של הנשים. לרוב לא ברור אם חומר כלשהו בכלל הוזרק לגופן של הנשים, או שמדובר בדקירות של מחט המזרק בלבד. עד כה משטרת ספרד לא הודיעה על אף מקרה של תקיפה מינית, או שוד, שקשור לדקירות המסתוריות של הבלייניות.
1 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה מחט זריקה
אילוס אילוסטרציה מחט זריקה
(צילום: shutterstock)
התקיפות הראשונות בספרד היו בתחילת חודש יולי, במהלך פסטיבל ריצת השוורים "פמפלונה". משטרת ספרד ציינה ש-23 מהמקרים היו בחבל קטלוניה (שבו נמצאת העיר ברצלונה) בצפון-מזרח ספרד, בקרבת הגבול הצרפתי. רוב הנשים שהותקפו הן צעירות, והעדויות שלהן דומות: הן בילו במסיבה ולפתע הרגישו דקירה בזרוע או ברגל – ולאחר מכן סבלו מתשישות ומעייפות.
עד כה לא אותרו שרידי סמים או חומרים רעילים אחרים בגופן של הבלייניות בספרד - למעט מקרה אחד - שבו נמצאו שרידי סם אקסטזי בגופה של נערה בת 13 מהעיר חיחון. הנערה בילתה עם הוריה והרגישה דקירה. הוריה מיהרו לפנות אותה לבית החולים.
שרת המשפטים של ספרד, פילאר לופ, קראה לכל הנשים שקיבלו זריקה - או דקירה - ללכת למשטרה, מכיוון שמדובר ב"אלימות חמורה נגד נשים". במערכת הבריאות של ספרד אמרו שהם מרעננים את הפרוטוקולים כדי לשפר את היכולת לאתר את החומרים הרעילים שייתכן שהוזרקו לנשים. לופ אמרה שלפי הנהלים, הנשים מתבקשות לערוך בדיקת דם או שתן בתוך 12 שעות מרגע הדקירה. הן מתבקשות להתקשר מיד לשירותי החירום, ולהגיע למרפאה בהקדם האפשרי.
בצרפת דווח על גל דקירות מחטים ב"פסטיבל באיון" בקרבת הגבול הספרדי, שאליו הגיעו בשבוע שעבר 1.2 מיליון איש בסך הכול. קרולין פריזל, סגנית התובע הראשי של העיר באיון, אמרה ש-124 נשים וגברים עברו בדיקות רפואיות אחרי שדיווחו על דקירות מחטים. 11 הגישו תלונה.