שירותי הביטחון של אזרבייג'ן עצרו בימים האחרונים אזרח אפגני בחשד שתכנן פיגוע נגד שגרירות זרה - שהיא ככל הנראה שגרירות ישראל. ההערכות הללו מגיעות נוכח רמזים שפיזרה התקשורת במדינה, ומהם עולה כי עקב אחר המתחם שבו היא שוכנת.
2 צפייה בגלריה
המחבל החשוד בתכנון הפיגוע, מוסא חאן
המחבל החשוד בתכנון הפיגוע, מוסא חאן
החשוד האפגני. בבאקו רמזו: מדובר בשגרירות ישראל
על פי הודעה שפרסם שירות הביטחון הממלכתי של אזרבייג'ן, פבזאן מוסא חאן, בן 33, קשר קשר עם אנשים נוספים על מנת לתכנן ביצוע פעולות טרור בשטח אזרבייג'ן תוך שימוש במטעני חבלה ושריפות - במטרה להביא למותם של אנשים, לגרום נזק משמעותי לרכוש וכל זאת כדי לערער את היציבות במדינה, ליצור פאניקה בקרב האוכלוסייה ולהשפיע על קבלת החלטות של רשויות המדינה וארגונים בינלאומיים.
עוד נכתב בהודעה כי על מנת לתכנן את הפיגוע הוא עקב אחרי השטח שבו נמצאות נציגויות דיפלומטיות, והתקשר עם אנשים נוספים שיכולים להיות מעורבות בפעילות זו וסייעו ברכישת נשק וחומרי נפץ. מוסא חאן, לפי ההודעה של אזרבייג'ן, נעצר בזירת הפשע. "בימים אלה מתבצעים צעדי חקירה מורכבים, מבצעיים ומשפטיים על מנת לזהות את מעגל האנשים שתכננו את פעולת הטרור", נכתב עוד.
2 צפייה בגלריה
הדרכון של המחבל החשוד בתכנון הפיגוע, מוסא חאן
הדרכון של המחבל החשוד בתכנון הפיגוע, מוסא חאן
הדרכון של החשוד, שנתפס באזרבייג'ן
בהודעה, כאמור, לא צוין איזו שגרירות הייתה היעד לתקיפה - אך כלי תקשורת במדינה רמזו שמדובר בשגרירות ישראל. לפי הצילומים שהפיץ שירות הביטחון, מוסא חאן עקב אחר מתחם המלונות הייאט רגנסטי שבו נמצאת, בין היתר, שגרירות ישראל בבאקו. שירותי הביטחון פרסמו גם צילומי מעקב אחרי מוסא חאן.
בחודשים האחרונים נרשמו כמה סיכולי חוליות טרור שתכננו לפגוע במטרות ישראליות ויהודיות באזרבייג'ן.